1 Laatst bewerkt door djehr (02-11-2012 08:22)

Onderwerp: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

Ik heb de Princess Cake Pop maker bij Xenos gekocht en ben ontzettend aan het stoeien geweest met het juiste recept te vinden. Inmiddels is dat gelukt en wil ik dus graag met jullie delen.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/543270_501658026520819_1278820317_n.jpg


CHOCOLADE balletjes
Voor ongeveer 45 balletjes

- 150 gram tarwe patent bloem
- 50 gram cacao
- 7 gram bakpoeder (als je de maatschepjes gebruikt is dit ongeveer 1 1/4 afgestreken theelepel)
- 220 gram suiker (fijne tafelsuiker)
- mespuntje zout
- 1 ei
- 60 ml zonnebloemolie
- 60 ml karnemelk
- 120 ml vers gezette en afgekoelde koffie
- 1 theelepel vanille extract

Zeef de bloem, cacao en bakpoeder boven een kom. Roer er met een garde de suiker en het zout door. je krijgt dan een heel fijne mix van ingredienten. Mix in een andere kom het ei met de koffie, karnemelk, zonnebloemolie en vanille.
Voeg beide mixen bij elkaar en mix 1 á 2 minuten op een lage stand tot je een mooi glad beslag hebt. Eindig nog met 10 seconden op de snelle stand.
Het beslag is erg dun (yoghurtdikte)/ Het handigst is om het beslag in een spuitfles te doen. Bijvoorbeeld die je gebruikt voor poffertjes.

Zet het apparaat aan en wacht tot hij op temperatuur is. Vet de onderste bolletjes met een kwastje met wat zonnebloemolie in. Spuit vervolgens het beslag in de bolletjes en vul ze tot net onder de rand. Doe dit zo snel mogelijk. Ik vul van rechts naar links. Sluit het deksel en bak de bolletjes in iets minder dan 4 minuten (3 minuut + 40 seconden om precies te zijn) bruin en gaar. Verwijder de bolletjes uit het apparaat.
Herhaal dit to je beslag op is. Vergeet niet om voor iedere nieuwe lading het apparaat weer in te vetten.

--------------------------------------------------------------------------------------

VANILLE balletjes
Voor ongeveer 36 balletjes

- 200 gram tarwe patent bloem
- 7 gram bakpoeder (als je de maatschepjes gebruikt is dit ongeveer 1 1/4 afgestreken theelepel)
- 220 gram suiker (fijne tafelsuiker)
- mespuntje zout
- 1 ei
- 60 ml zonnebloemolie
- 180 ml karnemelk
- 1 theelepel vanille extract

Zeef de bloem en bakpoeder boven een kom. Roer er met een garde de suiker en het zout door. je krijgt dan een heel fijne mix van ingredienten. Mix in een andere kom het ei met de karnemelk, zonnebloemolie en vanille.
Voeg beide mixen bij elkaar en mix 1 á 2 minuten op een lage stand tot je een mooi glad beslag hebt. Eindig nog met 10 seconden op de snelle stand.
Doe het beslag in een spuitzak.

Zet het apparaat aan en wacht tot hij op temperatuur is. Vet de onderste bolletjes met een kwastje met wat zonnebloemolie in. Spuit vervolgens het beslag in de bolletjes en vul ze tot net onder de rand. Doe dit zo snel mogelijk. Ik vul van rechts naar links. Sluit het deksel en bak de bolletjes in 4 minuten bruin en gaar. Verwijder de bolletjes uit het apparaat.
Herhaal dit to je beslag op is. Vergeet niet om voor iedere nieuwe lading het apparaat weer in te vetten.

-------------------------------------------------------------------------------------
VANILLE balletjes naar recept van Kaatjuh
Voor ongeveer 20 balletjes
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=204029

- 100 gram BoerencakeMeel van Koopmans (LET op!! niet de mix voor cake!!)
- 100 gram suiker
- 75 gram gezouten roomboter
- 75 gram ei
- eventueel citroenrasp oid

Doe alle ingrediënten in een kom en mix 2 minuten op hoge snelheid.
Doe het beslag in een spuitzak.

Zet het apparaat aan en wacht tot hij op temperatuur is. . Spuit vervolgens het beslag in de bolletjes en vul ze tot aan de rand. Doe dit zo snel mogelijk. Ik vul van rechts naar links. Sluit het deksel en bak de bolletjes in 4 minuten bruin en gaar. Verwijder de bolletjes uit het apparaat. Herhaal dit to je beslag op is.
Ik hoefde bij dit beslag de bolletjes van tevoren niet in te vetten. Blijven je bolltjes toch plakken vet de vormpjes voor het vullen dan in met zonnebloemolie.

-------------------------------------------------------------------------------------
Speculaas balletjes met de funcake mix
Voor ongeveer 32 balletjes

- 300 gram Funcakes mix voor cupcakes
- 30 gram speculaaskruiden
- 150 gram gezouten roomboter
- 3 medium eieren

Doe alle ingrediënten in een kom en mix 4 minuten op lage snelheid.
Doe het beslag in een spuitzak.

Zet het apparaat aan en wacht tot hij op temperatuur is. Vet de onderste bolletjes met een kwastje met wat zonnebloemolie in. Spuit vervolgens het beslag in de bolletjes en vul ze tot aan de rand en dan een kleine kop er op. Doe dit zo snel mogelijk. Ik vul van rechts naar links. Sluit het deksel en bak de bolletjes in 4 minuten en 20 seconden bruin en gaar. Verwijder de bolletjes uit het apparaat. Herhaal dit tot je beslag op is. Vergeet niet om voor iedere nieuwe lading het apparaat weer in te vetten.

TIP: vervang de speculaaskruiden door kaneel en je hebt kaneelballetjes

2

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

Super! Bedankt!

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

3

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

ik ga NU het recept van kaatje uitproberen, wish me luck! :+

4

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

succes!

5

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

ze zijn aardig gelukt, heb er nog steeds een paar weg moeten gooien omdat het ufo's waren, maar dat heeft waarschijnlijk meer te maken met hoe vol ik ze doe, dan met het recept. aangezien er een aantal wel mooi rond zijn. ze zijn overigens errug lekker!!

6

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

Ik dacht vorige week slim te zijn en de pop maker op de kookplaat onder de afzuigkap te zetten............maar dat was geen goed idee: allemaal ufo's en de bovenkant niet omhoog gekomen.
De laatste ronde weer gewoon op het aanrecht, en die gingen super.

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

Karin09 schreef:

Ik dacht vorige week slim te zijn en de pop maker op de kookplaat onder de afzuigkap te zetten............maar dat was geen goed idee: allemaal ufo's en de bovenkant niet omhoog gekomen.
De laatste ronde weer gewoon op het aanrecht, en die gingen super.

Wat moet dit voor een verschil maken. Zou dat komen door de afzuigkap of door de kookplaat.

8

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

Ik denk door de afzuiging van de afzuigkap (als het hard waait waait er ook lucht door naar binnen). De frissere lucht koelt dus blijkbaar de machine af waardoor de bovenkant niet omhoog komt.

Op zich wel jammer, want het apparaat 'rookt' wel behoorlijk, zeker als je 4 rondes achter elkaar bakt, dan ruikt de hele keuken (incl. open woonkamer) ernaar........

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

Karin09 schreef:

Ik denk door de afzuiging van de afzuigkap (als het hard waait waait er ook lucht door naar binnen). De frissere lucht koelt dus blijkbaar de machine af waardoor de bovenkant niet omhoog komt.

Op zich wel jammer, want het apparaat 'rookt' wel behoorlijk, zeker als je 4 rondes achter elkaar bakt, dan ruikt de hele keuken (incl. open woonkamer) ernaar........

Okee dan zou dat bij mij ook de reden kunnen zijn dat ze niet mooi rond worden. Toch eens proberen zonder afzuigkap aan.

10

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

Nieuw recept toegevoegd met de funcakes mix. Lekker voor straks op sinterklaasavond  :)

11

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

Ik ga me er morgen aan wagen, mijn dochter is volgende week jarig en ik vind het zo'n ontzettend leuke traktatie (of ik dat morgen nog vind  :s ). Alvast bedankt voor de tips.

12

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

Nou, die speculaasballetjes zijn een succes hoor!  :Y
Gister gemaakt en gedoopt in pure chocolade met wat cocos-vlokjes erop......MJAMMIE!!! :9  :9  :9  :9

Groetels, Annette
* Don't live faster than your Guardian Angel can fly *

13

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

Super bedankt!!! daar kunnen we wat mee

Groetjes Yvon

14

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

Bedankt voor het delen!

Lust zelf geen marsepein.. *schaam*

15

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

Annetje schreef:

Nou, die speculaasballetjes zijn een succes hoor!  :Y
Gister gemaakt en gedoopt in pure chocolade met wat cocos-vlokjes erop......MJAMMIE!!! :9  :9  :9  :9

Ik had ze gisteren ook weer gemaakt voor op mijn werk...waren zo op!! Gewoon té lekker  :9  :lol:

16

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

Hoi

Ik heb net het recept van Kaatjuh geprobeerd maar ik kreeg alleen maar lege balletjes   :(  Wat heb ik verkeerd gedaan?
Ik ga straks het recept van djehr proberen, hopelijk gaat het me dan wel lukken.
Ik heb trouwens de Princess cakepopsmaker.
Helppp

17

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

huh? dat is raar lege balletjes. Dat heb ik nog nooit gehoord of gezien?
Had je echt de goede mix, er zijn er nl 2 die erg op mekaar lijken.
Anders weet ik het ook niet. Jammer zeg, dit recept was nou juist bedoeld om die bakfrustratie tegen te gaan...

18

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

Het kan ook zijn dat ze niet goed gaar waren. heb het ook een keer gehad. Net iets te kort gebakken en dan heb je een soort luchtbel in het midden en daarom heen is de cake nog zacht...

19

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

djehr schreef:
Annetje schreef:

Nou, die speculaasballetjes zijn een succes hoor!  :Y
Gister gemaakt en gedoopt in pure chocolade met wat cocos-vlokjes erop......MJAMMIE!!! :9  :9  :9  :9

Ik had ze gisteren ook weer gemaakt voor op mijn werk...waren zo op!! Gewoon té lekker  :9  :lol:

Ik ga ze dit weekend weer maken hoor, ze waren veeeeeeeeeeeeel te snel op!  :+

Groetels, Annette
* Don't live faster than your Guardian Angel can fly *

20

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

Hier ben ik weer en inmiddels de tweede ronde afgerond..... met succes! Ze zijn gelukt met het recept van djehr.

Ik vind het zo jammer dat de balletjes van Kaatjuh niet waren gelukt. Gek dat niemand ´lege balletjes´ het gehad. Het maakt niet uit, ik ben nog een leek in de keuken en van doen leert men toch.
Bedankt voor de tips, ik ga volgende week ook weer de balletjes van Kaatjuh proberen.
Weet iemand of je de balletjes kunt invriezen met of zonder chocola ect?

Nogmaals dank.
Gr Yvonne

21

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

Zien er mooi en LEKKER uit!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

22

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

nou djehr en Kaatjuh  bedankt  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  voor alle info ,bespaart mij een hoop ellende ga er dit weekend mee aan de slag
taartgroetjes Carla

23

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

nou djehr en Kaatjuh  bedankt  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  voor alle info ,bespaart mij een hoop ellende ga er dit weekend mee aan de slag
taartgroetjes Carla

24

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

oeps 2 x ????? :/  :o

Re: Recepten voor de Princess Cake Pop Maker

Ik ben hier blij mee, was net op zoek naar combi van cupcakemix en speculaaskruiden  :9  :thumb:  maar snel even maken om voor te proeven  O-)