1

Onderwerp: [spoed] bumba hoed maken van marsepein met tylose

Ik ben bezig met een bumba taart voor mijn dochter... Ik loop alleen tegen het probleem dat ik geen idee heb hoe ik de hoed het beste kan maken. Heb niet echt een vorm in huis die ik kan gebruiken om de marsepein over heen te leggen om het in die vorm te krijgen, iemand suggesties?
Er staat spoed bij want heb de marsepein incl tylose dus al op tafel liggen maar kom er niet uit :(

May the cakes be ever in your flavor!

2

Re: [spoed] bumba hoed maken van marsepein met tylose

hieronder het antwoord van de maakster zelf. (peggy vd Ven)
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=165356

Ze maakt de hoed van fondant met tylose en vouwt daarvan het hoedje. Als steun zou je misschien een taartkartonnetje in kunnen knippen en daar een kegel van vouwen? Dan kan de hoed daarop drogen.

Misschien overbodig, maar je schrijft dat je de marsepein en tylose al klaar hebt liggen.... Dit moet dus echt uitharden en dus combi fondant met tylose. marsepein en tylose haalt niets uit helaas....

Succes!

3

ooooooow wist niet dat marsepein en tylose niet uitharden :( Heb geen fondant in huis en geen tijd om deze week nog fondant te halen... Iig heel erg bedankt voor je berichtje, taartkarton gebruiken is een goed idee!!!

4

marsepein met tylose wordt volgens mij niet ineens hard hoor.. sterker nog ik vraag me af of tylose wel werkt met marsepein... maar misschien kun je van papier (stevig papier/dun karton) een cornet vouwen? (zie cornet vouwen of google...) en dan de marsepein eromheen leggen...
Je zou het papier er evt. zelfs in kunnen laten op de taart...
weet niet of het werkt maar is het proberen waard volgens mij...

succes in elk geval!

Proost!

5

ja dat zou de oplossing kunnen zijn. de kegel van karton maken en dan daar de marsepein opleggen en vastplakken met lijm of dun laagje botercreme misschien? Dan haal je hem er gewoon af voor serveren.
Probleem opgelost. Het hoedje van fondant eet je immers ook niet op als hij keihard van de tylose is.... Dus maakt niets uit als er een kartonnetje onder zit. Het is voor eigen gebruik, dus ik zou gewoon voor makkelijk gaan  :Y

6

nou het hoedje is niet gelukt, is net een chineeshoedje geworden :( Moet eigenlijk een grotere kegel maken maar dan krijg ik nog de marsepein er niet mooi omheen... bij de punt scheurt tie ook helemaal door, ook als ik er al wat marsepein op heb gelegd... *baalmodus*

7

wat jammer zeg! Uit je bericht lijkt ik op te maken dat je de marsepein over de punt heen legt. Dan heb je dikke kans dat het scheurt idd. Als je nou eens een vierkant neemt en die oprolt als een frietzakje zeg maar en op die manier op de grotere kegel plakt? Dan hoeft hij niet over de punt heen. Ik weet niet wat je hebt om mee te plakken op de kegel? In eerste instantie moet de kegel natuurlijk de goede vorm hebben. Deze vorm je ook als een frietzak. Die vorm kan je dan ook gebruiken voor de marsepein.
Je zou kunnen plakken met piping gel, misschien 1:1 botercreme dunne laag, pasta misschien? Moet zeggen dat ik nog niet eerder marsepein op karton heb geplakt, dus dat is even zoeken....
Anders toch misschien een gewone cake bakken en die stapelen met 1:1 botercreme er tussen. Dan bijsnijden, afsmeren met 1:1 en daar de marsepein overheen. Je vult dan de cake niet, alleen dunne laagjes 1:1 er tussen om de laagjes cake aan mekaar te plakken.
Goh ik wou dat ik je wat meer kon helpen, erg frustrerend voor je.