1

Onderwerp: Tip voor de plakkerrige fondant

Ik heb laatst aan pattissier Harry Mercuur bij ons in amersfoort gevraagd wat hij gebruikt om zijn fondant steviger te maken.
het antwoord was poedersuiker blijven toevoegen totdat het stevig genoeg is.
ik kon het bijna niet geloven omdat bij planetcake die tylose  wordt geadviseerd. Ik moet zeggen nu ik er niet meer zo zuinig ;) mee ben, de resultaten wel beter worden. 
En de fondant enige tijd van te voren kleuren en evt. een paar dagen in de koelkast leggen voor je het uitrold gaat ook goed (tip van een groothandel) :D

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

2

Re: Tip voor de plakkerrige fondant

Dat is handig om te weten. Ik vond het ook te plakkerig, maar niet eens gedacht aan poedersuiker toevoegen!
Heel slim om even te vragen, hihi.Bedankt voor de tip!!

grt charlotte

3

Re: Tip voor de plakkerrige fondant

Hoi,

Inderdaad, door poedersuiker te blijven toevoegen krijg je het droger. Ik ben zelf op zoek naar een andere leverancier voor de fondant, omdat ik het niet handig vindt om steeds maar poedersuiker te moeten toevoegen, nadeel van de betere fondant is natuurlijk weer de prijs :-(. Ik ben het nu aan het testen, dus als deze beter bevalt is dit binnenkort in de webwinkel verkrijgbaar!!

Groetjes, Inge

PS: voor het afslappen van fondant kun je eiwit nemen (beter het gepasteuriseerde of eiwitpoeder aanmaken met wat water), dus als je teveel poedersuiker hebt toegevoegd.... :-)

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat