1

Onderwerp: kartonsmaak bij invriezen in taartdoos?

Ik ben al druk bezig met de taart(en) voor de 1e verjaardag van m'n kleine moppie. Een staat al in de vriezer in mijn kunststoffen taartdoos. Maar daar heb ik er maar 1 van en ik moet er nog 2 invriezen. Ik las op het forum dat sommigen van jullie de taarten dan in een kartonnen taartdoos doen. Maar gaat de taart daar dan niet naar smaken? Ik heb ze over 2 weken nodig dus de taart zou dan twee weken in een kartonnendoos in de vriezer staan?
Alternatief zou bord met kom er over en dan plastic zak zijn.
Wat raden jullie aan?

2

Re: kartonsmaak bij invriezen in taartdoos?

Persoonlijk zou ik altijd voor de plastic zak gaan, maar ik heb nog nooit een hele taart ingevroren. Ik weet dat veel mensen het idd in een kartonnen taartdoos doen en ik heb nog nooit gelezen dat dat niet goed ging. Moet kunnen dus :Y

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Re: kartonsmaak bij invriezen in taartdoos?

Als mensen willen dat ik een taart maak en ik heb geen tijd, kom ik geregeld met hun overeen dat het dan een taart uit de diepvries wordt, die ik dan maak als t mij uitkomt.
Ik doe hem altijd in een kartonnen doos, gewoon zo'n doos van de bakker. En dan nog in een vuilniszak, om intrekken van vocht vanuit de diepvries te voorkomen.
Ik vraag altijd of de mensen tevreden waren en of de taart een kartonsmaak had, en dat is nooit! Dus dat komt vast goed hoor!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

Re: kartonsmaak bij invriezen in taartdoos?

Ok net taartdozen gehaald dus ik ga het proberen!
Bedankt!!

5

Re: kartonsmaak bij invriezen in taartdoos?

2 weken is geen probleem in doos, helemaal goed.

Na meer dan half jaar invriezen (zoals bruidjes doen met top bruidstaart), smaakt ie gigantisch naar karton....

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

6

Re: kartonsmaak bij invriezen in taartdoos?

Ik doe hem ook altijd in een zak (of in vershoudfolie) en dan in de doos.

Kan prima!

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

7 Laatst bewerkt door Danielle_mvs (10-11-2011 20:48)

Re: kartonsmaak bij invriezen in taartdoos?

ik wil 'm in de doos en dan in een zak doen niet in een zak in de doos ivm decoratie (meer dan 80 kleine roosjes.....)

Re: kartonsmaak bij invriezen in taartdoos?

Danielle_mvs schreef:

ik wil 'm in de doos en dan in een zak doen niet in een zak in de doos ivm decoratie (meer dan 80 kleine roosjes.....)

Zo doe ik het ook!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

9 Laatst bewerkt door Boska (13-11-2011 00:11)

Re: kartonsmaak bij invriezen in taartdoos?

Meerdere keren heb ik ws gedaan (o.a. de swirly baroque en de wavy) waarvan ik de taarten wilde bewaren voor een latere gelegenheid en die gezien de vorm/decoratie niet in een doos of een zak pasten. Deze taarten heb ik gewoon kaal ingevroren, dus zonder iets er om heen.
1x voor 4 weken en 1x voor 6 weken.
24 uur van te voren laten ontdooien en daarna gesmuld van een heerlijke taart, waarvan ook de decoratie prima in tact was gebleven  :Y .

Dus voor 2 weken zou ik het zeker aandurven om het zonder verpakking in te vriezen  ;) .

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

10

Re: kartonsmaak bij invriezen in taartdoos?

bedankt allemaal voor de tips!

11

Re: kartonsmaak bij invriezen in taartdoos?

ik heb nog nooit een taartje ingevroren.
Daarmee dat ik hier even kom meelezen, want is altijd handig.
Steken jullie de taart dan gevuld en afgesmeerd in de vriezer? of enkel de biscuit en vullenafsmeren jullie hem na het ontdooien?

Re: kartonsmaak bij invriezen in taartdoos?

shaqui schreef:

ik heb nog nooit een taartje ingevroren.
Daarmee dat ik hier even kom meelezen, want is altijd handig.
Steken jullie de taart dan gevuld en afgesmeerd in de vriezer? of enkel de biscuit en vullenafsmeren jullie hem na het ontdooien?

Ik doe de taart in zijn geheel, dus gevuld en bekleed in de diepvies.

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

13

Re: kartonsmaak bij invriezen in taartdoos?

IngeW schreef:

Ik doe hem ook altijd in een zak (of in vershoudfolie) en dan in de doos.

Kan prima!

Krijg je dan geen afdrukken van de folie in je taart? Daar zou ik bang voor zijn....

14

Re: kartonsmaak bij invriezen in taartdoos?

Ik heb 1x een taart (klein stapeltje) ingevroren. Eerst zonder iets laten bevriezen en toen een dubbele pedaal emmerzak er omheen gedaan. Voorkomt dat de zak aan je taart plakt met invriezen.
Die heb ik er toen ik hem ging ontdooien gelijk afgehaald en de taart in de koelkast laten ontdooien.

~ Never waste a good crisis... ~

15

Re: kartonsmaak bij invriezen in taartdoos?

het is volgens mij niet zo verstandig om eerst folie of in een gesloten plastic zak te doen, het vocht trekt dan in je taart. in een taartdoos kan je taart ademen, langzaam laten ontdooien in de koelkast....nooit geen probleem!
succes

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

16

Re: kartonsmaak bij invriezen in taartdoos?

Hoe lang kan je zo een taartje dan gevuld/afgesmeerd/bekleed invriezen?
Kan de suikerpasta/marspein wel tegen invriezen en ontdooien?