Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

ik heb hem gemaakt! wel andere bodem natuurlijk.
en bij de vulling heb ik 2 zakjes taartina bij gevoegd en dat mee laten koken. en hij is perfect!

heb hem hier geplaatst

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126967853

foto is een beetje donker aangezien het al laat is haha

voor de glutenvrije taarten!

52

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

Ziet er lekker uit Loes.

Hier nog een klikje naar mijn resultaat
En het aangesneden puntje zag er zo uit

Ben wel benieuwd of jouw taartje morgen ook lekt, of niet.
Ik zit eraan te denken om voor de volgende keer onder de schuimlaag eerst een dun laagje Maizena te strooien.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

53

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

JPS schreef:

Ziet er lekker uit Loes.

Hier nog een klikje naar mijn resultaat
En het aangesneden puntje zag er zo uit

Ben wel benieuwd of jouw taartje morgen ook lekt, of niet.
Ik zit eraan te denken om voor de volgende keer onder de schuimlaag eerst een dun laagje Maizena te strooien.

Gr,
John


Mmmm...dat ziet er lekker uit JPS   :P  :9  :P  :9  :thumb:  :thumb:

groetjes yvon

54

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

Bedankt voor het complimentje Yvon, hij was ook héél lekker kan ik je zeggen.
Zit alleen altijd te hannesen met roosjes versus toefjes.
De roosjes gaan nog niet echt naar mijn zin en toefjes...ja dat is weer zo gewoontjes.

Maar de smaak vind ik altijd nog het belangrijkste. Dat is nl de laatste indruk die het best blijft hangen.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

55

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

JPS schreef:

Bedankt voor het complimentje Yvon, hij was ook héél lekker kan ik je zeggen.
Zit alleen altijd te hannesen met roosjes versus toefjes.
De roosjes gaan nog niet echt naar mijn zin en toefjes...ja dat is weer zo gewoontjes.

Maar de smaak vind ik altijd nog het belangrijkste. Dat is nl de laatste indruk die het best blijft hangen.

Gr,
John

Ik vind je toefjes geweldig. ;)

groetjes yvon

56

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

JPS schreef:

Ziet er lekker uit Loes.

Hier nog een klikje naar mijn resultaat
En het aangesneden puntje zag er zo uit

Ben wel benieuwd of jouw taartje morgen ook lekt, of niet.
Ik zit eraan te denken om voor de volgende keer onder de schuimlaag eerst een dun laagje Maizena te strooien.

Gr,
John

Nou John, die van jou ziet er ook goed uit hoor, óók het puntje  :9

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

57

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

Hmmmmmm ziet er allemaal heeerrrrlijkkkkkk uit zeg :thumb:

Lieve groetjes van Nicole

58

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

Ooh wow ziet er heeeeerlijk uit!

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

@john.
bij mij lekte hij niet. heb hem ong 10 min. tot een kwartier heeeeeeel goed in laten koken. en daarna nog 2 zakjes taartina mee laten koken.
werkte goed. hij was perfect gaar en lekte niet. bleef heel mooi stevig staan op de snijrand. ik ga hem de volgende keer alleen nog zuurder maken.

voor de glutenvrije taarten!

60

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

@Glutenvrijtaart,
Taartina of gelei werken blijkbaar beide goed om de vulling voldoende stevigheid te geven.
Het lekken waar ik op doelde is vocht uit het schuim.
Hier had ik geen last van direct na het bakken maar wel toen hij de volgende dag aangesneden werd.

Nog zuurder ha ha , ik kreeg van een gamilielid te horen dat ie hem te zuur vond. Tja smaken verschillen he?
Van mij mag ie ook nog wel zuurder hoor. Je zou dan een deel van het water kunnen vervangen door citroensap.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

@john. ook van het schuim had ik geen last. moet wel zeggen dat ik altijd het eiwit uit pak van de sligro gebruik. en heb de maizene meteen mee gemixt. misschien dat dat het verschil maakt?...

voor de glutenvrije taarten!

62

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

@glutenvrijtaart. Je recept lijkt me heerlijk! Ik wil het heel graag uitproberen, maar ik had een echt newbievraagje aan je. Je zegt je hebt eiwitpoeder gebruikt. Dat wil ik ook aanschaffen, maar hoeveel eiwitpoeder gebruik je dan om op 1 eiwit uit te komen en vul je dan aan met water of iets anders?

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

@leintjess. het recept is oorspronkelijk niet van mij. hij is van marlies. ik heb het alleen iets aangepast zodat bij mij de citroenvulling stevig bleef.
ik gebruik niet de eiwitpoeder, maar ik gebruik ei uit een pak. bij de sligro heb je gepatiriseerd eiwit, eigeel en heel ei. allemaal literpakken. en moet zeggen dat ik het heeeeeeel erg handig vind.
ik gebruik om te rekenen 17 gr dooier 33 gr eiwit ipv 1 ei.
voor eiwitpoeder staat het gewicht ergens op het forum. geloof dat het 5 gram poeder en 30 gram water was. maar dat weet ik niet zeker.

voor de glutenvrije taarten!

64

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

Bedankt glutenvrijtaart! Ik kan me voorstellen dat het heel prettig werkt, maar ik denk alleen dat die gepasteuriseerde eiwitten/gelen alleen handig zijn voor mensen die heel veel/professioneel bakken? I.v.m. houdbaarheid als de pakken eenmaal open zijn?

Sorry hoor voor alle vragen  :+

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

nee valt wel mee haha. zijn open een week houdbaar. en gesloten best wel lang. en als ik over heb bak ik er gewoon een eitje van voor op de boterham of voor bij de nasi  ;)

voor de glutenvrije taarten!

66

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

Ik heb hem vanavond dan eindelijk ook gemaakt.  Ben erg benieuwd hoe hij smaakt! Morgen gaan we 't beleven   :P

67

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

Hmmmm..... die  ga ik snel eens maken.
Dank je wel

68

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

Ik heb hem aangesneden. Hij is niet gaan 'huilen' of zo maar ik heb ook taartina gebruikt. Erg lekker, erg zoet. Wat ik me afvraag, kan ik deze taart invriezen? Of komt hij er dan niet goed uit?

69

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QZLENK3Q-D.jpg

Dit is 'm geworden :)

70

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

leintjess schreef:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QZLENK3Q-D.jpg

Dit is 'm geworden :)

Deze is ook al zo mooi geworden, ze zien er allemaal in ieder geval heel goed uit!  Ik ga hem deze week toch ook maar eens proberen, ze houden wel van een frisse taart hier, is weer eens wat anders dan dat zoete fondant.

groetjes van Cora

71

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

leintjess schreef:

Ik heb hem aangesneden. Hij is niet gaan 'huilen' of zo maar ik heb ook taartina gebruikt. Erg lekker, erg zoet. Wat ik me afvraag, kan ik deze taart invriezen? Of komt hij er dan niet goed uit?

Hij ziet er erg mooi en lekker uit zeg....
Geen idee of ie in de vriezer kan.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

72

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

Wat lekker en mooi!
Kan ik deze op maandag(ochtend) bakken als toetje voor 1e kerstdag (dinsdagavond dus)? Of wordt het dan al slap?
Bedankt!

73

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

LisaM schreef:

Wat lekker en mooi!
Kan ik deze op maandag(ochtend) bakken als toetje voor 1e kerstdag (dinsdagavond dus)? Of wordt het dan al slap?
Bedankt!

Dat zou ik denk ik niet zo snel doen.....
Ik had hem ook een dag van te voren gebakken en toen lag er onder het taartrooster ook een klein plasje de volgende dag. Verder zag hij er wel goed uit, niet ingestort ofzo... Lastig he, want je hebt het vaak als zo druk, als het dan een dag van te voren kan, maakt dat het veel makkelijker ;)

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

74

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

Hmm, lastig inderdaad. Zou het wel gaan als ik op maandag de vulling en het deeg alvast maak, en dan op dinsdagochtend het deeg bak, daarna direct de vulling erin en dan afbakken met de meringue erop?

75

Re: Lemon Meringue Pie op chique met foto....

LisaM schreef:

Hmm, lastig inderdaad. Zou het wel gaan als ik op maandag de vulling en het deeg alvast maak, en dan op dinsdagochtend het deeg bak, daarna direct de vulling erin en dan afbakken met de meringue erop?

Dat is wat ik met de kerst van plan ben voor een miniversie. Zelfs het voorbakken kan misschien wel al maandag. Dan gewoon dinsdag vulling erin, meringue kloppen en erop en afbakken.