26

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

sassie2612 schreef:

Ik zit er ook over na te denken om de Bosch Mum 4405 te bestellen. Heb je hem al binnen? Ben benieuwd hoe jij hem vindt.

:P Ja kan niet wachten om ermee aan de slag te gaan, tot nu toe heb ik nooit een staande mixer gehad dus dat is sowieso een hele luxe maar dit schijnt ook nog eens een heel degelijk machientje te zijn, en zeer betaalbaar! Zoek maar eens naar reviews, op de website van kieskeurig bijv., daar ben ik ook begonnen te lezen.

Zodra ik 'm binnen heb zal ik 'm meteen aan het werk zetten en laat ik nog wel weten hoe blij ik er wel niet mee ben (of juist niet  :D   maar kan me niet voorstellen O-)  ).

27

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Ik heb ook goede reviews gelezen over het apparaat.
Wat ik me afvraag, zou hij sterk genoeg zijn voor icing en botercreme.

Ik hoor het graag  van je, hoe jij hem vindt. :)

28

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

sassie2612 schreef:

Ik heb ook goede reviews gelezen over het apparaat.
Wat ik me afvraag, zou hij sterk genoeg zijn voor icing en botercreme.

Ik hoor het graag  van je, hoe jij hem vindt. :)

Ik heb er vanavond het eerste kapsel en slagroom mee gemixed, dat doet de mixer in ieder geval voortreffelijk en het kapsel was superdeluxe luchtig :thumb:

Wat de mixer zal doen met botercreme en/of icing weet ik nog niet (dit was een cakerol) maar ondanks dat de machine van plastic is heb ik er alle vertrouwen in dat hij daar z'n garde niet voor omdraait  :+

Ik heb er bij elkaar nog geen half uur mee gemixed maar ik ben erg blij dat ik 'm heb gekocht en ik zal er vast nog jaren plezier van hebben  :9

:think:  Als ik 'm een mixcijfer zou moeten geven krijgt ie zeker een 9,5 (tegenover de 5,5 van m'n oude handmixer).

29 Laatst bewerkt door veniciangirl (25-03-2011 13:32)

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

hey heb ik deze reacties even allemaal gemist? Dat krijg je als je telefoon (waarmee ik dus de nieuwe topics altijd in de gaten houdt) kapot is. Thanks allemaal voor de tips. Denk dat ik voor de kennie ga!

30 Laatst bewerkt door Sannybarnshed (25-03-2011 14:12)

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Afgelopen dinsdag m'n Kennie Patissier opgehaald die ik via marktplaats van iemand heb overgenomen.

Al 2x gebruikt en ben er heeeeeeel blij mee!

31

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

veniciangirl schreef:

hey heb ik deze reacties even allemaal gemist? Dat krijg je als je telefoon (waarmee ik dus de nieuwe topics altijd in de gaten houdt) kapot is. Thanks allemaal voor de tips. Denk dat ik voor de kennie ga!

:thumb: ga ervoor!  :thumb:

Als mijn budget iets groter had geweest had ik alsnog niet de patissier genomen maar wel alle accessoires die bij de Mum 4405 horen :D

Sannybarnshed schreef:

Afgelopen dinsdag m'n Kennie Patissier opgehaald die ik via marktplaats van iemand heb overgenomen.

Al 2x gebruikt en ben er heeeeeeel blij mee!

Nieuwe bakspulletjes worden we blij van!  :+

32 Laatst bewerkt door MiraJa (28-03-2011 09:02)

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

@Baylah: ik heb inmiddels de Bosch Mum4405 ook in huis. Ik ging een niet al te grote hoeveelheid biscuit mixen. De grote klopper ging in stand 4 best wel heftig heen en weer en daardoor ging de bovenarm staan 'klapperen'. Kwam ongeveer een centimeter omhoog iedere keer dat de klopper in de richting van de parkeerstand kwam. Ben ik de enige, of heb jij ook zoiets gezien???

33

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

MiraJa schreef:

@Baylah: ik heb inmiddels de Bosch Mum4405 ook in huis. Ik ging een niet al te grote hoeveelheid biscuit mixen. De grote klopper ging in stand 4 best wel heftig heen en weer en daardoor ging de bovenarm staan 'klapperen'. Kwam ongeveer een centimeter omhoog iedere keer dat de klopper in de richting van de parkeerstand kwam. Ben ik de enige, of heb jij ook zoiets gezien???

Ik heb hetgeen je beschrijft (nog) niet meegemaakt met deze mixer, hij is heel erg stabiel tot nog toe, biscuit heb ik er overigens nog niet mee gemixed maar wel appeltaartdeeg mee gekneed en grote hoeveelheden slagroom gemixed.

34

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Misschien een tip voor 199 euro heb je bij wehkamp ook een kenwood mixer met alle toeters en bellen erbij... (volgens mij een gehaktmolen, blender, hakker etc.)

elk prombleem is er om opgelost te worden!
www.getaart.nl

35

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Ik heb de kenwood pattisier creme kleur
(gekocht bij de makro in de reclame voor 99,- ex btw).

Ik ben hier super tevreden over.

36

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Fijn als je tevreden kunt zijn met het gereedschap van je keuze, ik wil nu niet meer zonder de Bosch want hij doet het meer dan uitstekend maar ik kan me voorstellen dat anderen met de Kenwood hetzelfde van dat apparaat zullen vinden.

@MiraJa, toevallig moet ik zaterdag voor het eerst een flink biscuitdeeg mixen met de Bosch, ik kom er nog wel op terug hoe dat verlopen is maar vooralsnog verwacht ik niet dat hij er moeite mee zal krijgen. Het zou kunnen dat je een maandagmorgen exemplaar in handen hebt gekregen want die van mij staat tot nu toe zo vast als een huis tijdens het mixen en het kneden.

37

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

wheeeeeeeeeeeeeeeeee Ik heb gister de Kenwood MX271 in beautiful Red besteld!!!! Nog een week wachten en dan is ie hier! Kan niet wachten!!!!

38

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Vandaag heb ik mijn keukenmachine binnen gekregen  :lol:  :lol:
De keuze is uiteindelijk gevallen op de Krups PowerMix Premium F 417

Morgen is uitproberen.

39

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

sassie2612 schreef:

Vandaag heb ik mijn keukenmachine binnen gekregen  :lol:  :lol:
De keuze is uiteindelijk gevallen op de Krups PowerMix Premium F 417

Morgen is uitproberen.

http://www.redcoon.nl/res/shop/cataloge/product_450/B268474.jpg
Ziet er ook mooi uit, knap mixertje, feli  :9

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Ik blijf hier even hangen. En ik hoor graag de ervaringen van de nieuwe mixers.

Mijn handmixer heeft het vorige week opgegeven( na 7 jaar). toen was ik bezig met 70 cupcake's aan het maken.

En ik gebruik de mixer op dit moment minimaal aangezien met de handmixer mijn polsen het niet volhouden om 10 minuten achter elkaar te mixen.

Nu weet ik dat er veel mensen zijn die de voorkeur hebben voor een kenwood.
Nu is mijn vraag wat is wijsheid. ik bak af en toe een taart of cake.

Ik moet wel zeggen dat ik nu wel weer de smaak te pakken heb. En ik nu ook door heb hoe makkelijk cupcake's te maken zijn.

Wat raden jullie aan een kenwood of soort gelijke mixer. en een losse handmixer  voor de kleine hoeveelheden slagroom. Of een handmixer met een kom en standaard zodat ik de mixer niet meer tien minuten in mijn handen hoef te houden i.v.m polsklachten , met botercreme en dergelijke maken.

Ik wil nog diegene vragen die de Bosch MUM heeft hoe die bevalt daar hebben we namelijk ook naar gekeken.

Ons budget is ook rond de 150 euro maximaal.
En ik heb maar een kleine keuken.

Wie heeft advies.

41

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

MiraJa schreef:

@Baylah: ik heb inmiddels de Bosch Mum4405 ook in huis. Ik ging een niet al te grote hoeveelheid biscuit mixen. De grote klopper ging in stand 4 best wel heftig heen en weer en daardoor ging de bovenarm staan 'klapperen'. Kwam ongeveer een centimeter omhoog iedere keer dat de klopper in de richting van de parkeerstand kwam. Ben ik de enige, of heb jij ook zoiets gezien???

Hoi MiraJa, inmiddels heb ik ook zoiets gezien maar ik geloof dat het niets is om je druk over te maken, ik denk zelfs dat het zo bedoelt is om de bovenarm te ontlasten tijdens het mixen of het kneden van zwaarder beslag of deeg. Als je het echt niet vertrouwt zou je uiteraard contact met Bosch op kunnen nemen maar volgens mij hoeven we ons nergens druk om te maken en hoort de arm die beweging te maken om slijtage te voorkomen.

42

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

@Baylah,

Toch vertrouwde ik het niet  :)  Ik heb de machine na één keer gebruiken teruggestuurd naar de leverancier (webshop). Helaas had ik de doos niet meer, dus teruggeven was geen optie :)
Hij staat daar nu ter observatie/reparatie, dus we zullen zien! Vind je het gebonk niet ontzettend irritant?

43 Laatst bewerkt door Baylah (05-04-2011 12:16)

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

MiraJa schreef:

@Baylah,

Toch vertrouwde ik het niet  :)  Ik heb de machine na één keer gebruiken teruggestuurd naar de leverancier (webshop). Helaas had ik de doos niet meer, dus teruggeven was geen optie :)
Hij staat daar nu ter observatie/reparatie, dus we zullen zien! Vind je het gebonk niet ontzettend irritant?

De mijne bonkt niet, de arm beweegt wel maar bonken doet ie niet. Ik hoop dat ze de klacht ontdekken en dat je compensatie krijgt, heel raar dat deze mixer dat doet met dat gebonk.

Laat je het nog even weten wat ze erover zeggen en of ze er eventueel iets aan gaan doen voor je ?

44

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Ik heb mijn Kenwood MX271 gister binnen gekregen, kan niet wachten om hem te testen dit weekend! (als ik  zo lang kan wachten haha)

45

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

@Baylah:
uiteraard laat ik het weten!  :)  Ik heb een bericht gekregen dat de machine naar de reparatie-afdeling is gebracht. Ik ben heel benieuwd...
Manlief liep al te mopperen... We hebben een kleine financiële meevaller en volgens hem moet ik gewoon een andere machine halen... Ik wacht gewoon even heel geduldig af!  ;)

46

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

@veniciangirl; dat jij dat nog vol kan houden! Toen ik mijn mixer kreeg was ik (na het uitpakken en allerlei onderdelen afwassen) al gelijk met een lading brooddeeg bezig. :D

"It's not that chocolates are a substitute for love. Love is a substitute for chocolate. Chocolate is, let's face it, far more reliable than a man."

47

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

MiraJa schreef:

@Baylah:
uiteraard laat ik het weten!  :)  Ik heb een bericht gekregen dat de machine naar de reparatie-afdeling is gebracht. Ik ben heel benieuwd...
Manlief liep al te mopperen... We hebben een kleine financiële meevaller en volgens hem moet ik gewoon een andere machine halen... Ik wacht gewoon even heel geduldig af!  ;)

Ik hoop voor jullie dat het mee zal vallen maar ik zou een nieuw exemplaar eisen als deze nu al defecten vertoont, en anders gewoon je geld terug claimen, het is een nieuw apparaat notabene.

Zal voor je duimen!

48

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

is dit ook wat
http://witgoed-apparatuur.marktplaats.n … 8&fs=1

:rolleyes:

49

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

Baylah schreef:

Ik hoop voor jullie dat het mee zal vallen maar ik zou een nieuw exemplaar eisen als deze nu al defecten vertoont, en anders gewoon je geld terug claimen, het is een nieuw apparaat notabene.

Zal voor je duimen!


Machine is retour bezorgd, zonder begeleidend schrijven... Heb al contact opgenomen met de service-afdeling, maar die hebben geen informatie. Ik wacht nu al een week op de bijbehorende reparatie informatie. Hij klappert nog als voorheen, maar blijkbaar moet ik me niet aanstellen ;-)
Ben nu je befaamde slagroom-jam vruchtenroom aan het kloppen... kijken of het inderdaad zo lekker is!!!!  :9

50

Re: Welke mixer? Ik ben op zoek naar ervaringen!

MiraJa schreef:

Machine is retour bezorgd, zonder begeleidend schrijven... Heb al contact opgenomen met de service-afdeling, maar die hebben geen informatie. Ik wacht nu al een week op de bijbehorende reparatie informatie. Hij klappert nog als voorheen, maar blijkbaar moet ik me niet aanstellen ;-)
Ben nu je befaamde slagroom-jam vruchtenroom aan het kloppen... kijken of het inderdaad zo lekker is!!!!  :9

Bij mij beweegt de kop ook met zwaardere deegjes, tijdens het mengen van een verse bal pizzadeeg met de deeghaak bijvoorbeeld, misschien is het wel vrij normaal voor dit apparaat. Ik laat 'm maar niet al teveel doorkneden met zwaar deeg trouwens, zodra het een bal is geworden kneed ik het verder met de hand om de machine te sparen. Ik vind het sowieso een heel groot voordeel dat ie de biscuit en de slagroom zo heerlijk luchtig opslaat, mijn vorige (hand)mixers kregen dat nooit zo goed voor elkaar en dat hele luchtige is me dan het kleine ongemak van de beweeglijke arm wel weer waard want je krijgt er geweldige biscuit door :Y

Ik hoop voor je dat de machine niet echt kapot is maar ik vind het wel stijlloos dat ze er niet even een begeleidend testrapport bij hebben gedaan  :rolleyes: