1

Onderwerp: Mijn printer print niet meer..

Ik heb een foodprinter en er een paar printjes meegemaakt.
Vanaf het begin deed de gele 'kop' al een beetje raar, maar toen ik laatst wat plaatjes wilden printen kwam er helemaal geen inkt meer uit.

Zou de inkt op zijn? Zo ja, dat gebeurd toch niet van het ene op het andere moment?

Of zouden de printerkoppen verstopt kunnen zitten?

.. Want taart kan altijd!!

2

Re: Mijn printer print niet meer..

Even de cartridge eruit en opnieuw erin doen, hielp bij mij vorige week. En ja de printerkop kan dicht zitten, maar alleen bij geel lijkt me sterk.
Bij mij geeft de computer aan hoeveel inkt er nog is.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

3

Re: Mijn printer print niet meer..

Het is best mogelijk hoor, dat de printerkop verstopt zit, ik had dit vorige week ook bij de zwarte. De printerkop ongeveer 10 minuten met warm water spoelen, daarbij steeds keren totdat er geen kleur meer uit komt en daarna goed drogen. Daarna was 't probleem bij mij verholpen. Ook kreeg ik het advies om, indien je langer dan een week geen gebruik van de printer maakt, de cartridges te verwijderen.

Succes!

4

Re: Mijn printer print niet meer..

Hoe haal ik de printerkoppen er uit dan?

.. Want taart kan altijd!!

5 Laatst bewerkt door Lejow (13-03-2011 11:55)

Re: Mijn printer print niet meer..

gelukt!! *de koppen er uit dan*

.. Want taart kan altijd!!

6

Re: Mijn printer print niet meer..

Hmmm als ik dit plaatje print

http://jansimons.nl/levoland/wereldorienterendedossiers/kleurenlicht/afbeeldingen/regenboog.gif

Komt het er zo uit

http://i3.photobucket.com/albums/y68/sweetangelleonie/P1100719.jpg

Kan toch niet goed zijn?
Ik heb de printerkop (althans ik dacht dat dat de printerkop was) er uit gehaald en even goed gedept met een keukenpapiertje.
Maar ik kan dat ding toch niet onder het hete water houden? Er zitten allemaal van die contact puntjes op enzo...

.. Want taart kan altijd!!

7

Re: Mijn printer print niet meer..

Reiniging gedaan
dieptereiniging gedaan

printerkop onder de kraan gehouden en nog steeds geen verschil..
Het komt er gestreept en half kleurloos uit :S

.. Want taart kan altijd!!

8

Re: Mijn printer print niet meer..

Lejow schreef:

Reiniging gedaan
dieptereiniging gedaan

printerkop onder de kraan gehouden en nog steeds geen verschil..
Het komt er gestreept en half kleurloos uit :S


Hier nog 1, ik baaaaaallllllll.
Printerkop schoongespoeld, alles schoongemaakt, reiniging gedaan dieptereiniging alles 2x op advies van leverancier. Niks nada noppes, alles rose.  Zwart doet het niet, is niet leeg.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

9

Re: Mijn printer print niet meer..

hier helpt het om het heel lang onder de hete kraan te houden.. en dan echt een minuut of 15 minimaal...
dan is alles weer doorgespoeld en dan doet hij het weer prima..

ik hoop voor je dat het lukt

10

Re: Mijn printer print niet meer..

Ok, nog 1 keer proberen
Hou je m dan gewoon een kwartier vast?

.. Want taart kan altijd!!

11

Re: Mijn printer print niet meer..

Nou kwartier onder de kraan gehouden..
Nu nog een keer proberen...

.. Want taart kan altijd!!

12

Re: Mijn printer print niet meer..

Nou t is er alleen maar slechter op geworden, want nou doet rood het ook niet meer :S

.. Want taart kan altijd!!

13

Re: Mijn printer print niet meer..

ik ook het zelfde probleem hier!

bouwhuis staat voor een raadsel zeggen ze.....

zwart = grijs
rood = oranje
en de kleuren zijn erg vaal zoals hierboven

reinigingen gedaan, gedept, gespoeld enzovoort maar niks werkt...

dus ik lees mee voor de tips

N-Joy Cakes

14

Re: Mijn printer print niet meer..

Hier is
zwart = grijs
rood = roze
geel = niets

.. Want taart kan altijd!!

15

Re: Mijn printer print niet meer..

Lejow mag ik misschien vragen waar je je cartridges hebt gekocht?
het schijnt dat de cartridges  bij bouwhuis niet verstoppen.

16

Re: Mijn printer print niet meer..

Nou ik heb dus vanmiddag een cadeautje afgeleverd met rose fotoprint....... :s
Ik had de leverancier ook gemaild, of dat nu Bouwhuis  of cake art of redcoon is maakt volgens mij niet uit die printer is van Canon, kreeg als antwoord dat als alles niet hielp:
Reiniging de hele mik mak, de printerkop kapot is....... ik heb geantwoord na 10 printjes?
Dat was vrijdagmiddag, zal morgen wel antwoord krijgen.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

17

Re: Mijn printer print niet meer..

Lejow schreef:

Ok, nog 1 keer proberen
Hou je m dan gewoon een kwartier vast?

Ja, ik houd hem een kwartier vast onder de kraan.. wel een beetje heet maar het helpt wel..
Balen zeg!

18

Re: Mijn printer print niet meer..

ik wacht ook nog steeds opreactie.
ik heb ook het printje gescand en meegemaild dus ben erg benieuwd wat ik voor reactie krijg

N-Joy Cakes

19

Re: Mijn printer print niet meer..

Ik heb m bij een 'normale' winkel gekocht, omdat ik het bij bouwhuis en zo veel te duurt vond..
alleen kan naar mijn garantie nu wel fluiten natuurlijk hehehe

Maar bij mij ook, als ik alles eens terug bekijk, doet geel het al vanaf het begin niet goed..

.. Want taart kan altijd!!

20

Re: Mijn printer print niet meer..

el schreef:

Het is best mogelijk hoor, dat de printerkop verstopt zit, ik had dit vorige week ook bij de zwarte. De printerkop ongeveer 10 minuten met warm water spoelen, daarbij steeds keren totdat er geen kleur meer uit komt en daarna goed drogen. Daarna was 't probleem bij mij verholpen. Ook kreeg ik het advies om, indien je langer dan een week geen gebruik van de printer maakt, de cartridges te verwijderen.

Succes!

Ik kom even terug op mijn tip om de cartridges te verwijderen indien je een tijdje niet print.
Gisteren werd ik nl. gebeld door Bouwhuis (die lezen ook op 't forum;-) en zij vertelde mij dat ik dat dus echt niet moet doen, dat daardoor alles juist gaat uitdrogen! Ik had de tip gekegen van de firma waar ik mijn printer had gekocht en wilde deze tip met jullie delen, maar ik zou het heel vervelend vinden als iemand zijn printer verknald door mijn tip. Het verhaal van uitdrogen klinkt voor mij heel aannemelijk dus ik laat de cartridges er maar in zitten.
Trouwens wel echt topservice van Bouwhuis om mij even te bellen terwijl ik de printer daar niet eens vandaan heb!

groetjes el

21

Re: Mijn printer print niet meer..

Ik heb de hoop opgegeven, eind oordeel blijft: printerkop kapot.
Ik heb meer inkt gebruikt met reinigen en afspoelen dan met printen  :|

Een nieuwe printerkop kost meer dan een nieuwe printer............

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

22

Re: Mijn printer print niet meer..

He gatsie, da's balen Soesie.
El, inderdaad top van Bouwhuis om die tip te geven  :)

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

23

Re: Mijn printer print niet meer..

De service is sowieso prima bij bouwhuis. Dat terzijde, heb een printer gehad van bouwhuis en gebruik alleen papier en cartridges van bouwhuis en heb exact hetzelfde probleem gehad. Weliswaar na meer printjes (ik schat een stuk of 75) maar toch. Had ik eindelijk eens een printje voor mezelf nodig gaat ie stuk.

Maar een nieuwe printer besteld want inderdaad alleen de kop vervangen is te duur in verhouding.

Printje op ouwel of frosty nodig? Mail me even!

24

Re: Mijn printer print niet meer..

Hier denk ik dat dat ook het probleem is Suus..
Ik heb welgeteld 5 printjes gemaakt, en nog niet eens iets voor mezelf. En nu wil ik iets voor mezelf gaan maken, doet dat stomme ding raar :S
Heb hem doorgespoeld, tig keer (diep) gereindigd, maar niets helpt..

Printerkop kopen heeft inderdaad geen zin.

Daar gaan m'n centen :S

.. Want taart kan altijd!!

25

Re: Mijn printer print niet meer..

Pebbles schreef:

De service is sowieso prima bij bouwhuis. Dat terzijde, heb een printer gehad van bouwhuis en gebruik alleen papier en cartridges van bouwhuis en heb exact hetzelfde probleem gehad. Weliswaar na meer printjes (ik schat een stuk of 75) maar toch. Had ik eindelijk eens een printje voor mezelf nodig gaat ie stuk.

Maar een nieuwe printer besteld want inderdaad alleen de kop vervangen is te duur in verhouding.

Waarom bestel je gelijk een nieuwe printer? Je heb toch garantie?
Ik had mijn probleem doorgegeven aan het bouwhuis en ze boden aan langs te komen voor de printer.

N-Joy Cakes