51

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Hoe lang zijn de koekjes houdbaar en waar bewaren jullie ze in? Moeten ze luchtdicht bewaard worden of in een gewone koektrommel?

Ik wil ze graag een keer maken, maar als ze na een dag niet meer zo lekker zijn ga ik het recept halveren denk ik, want 40 koekjes is best veel.

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

sam schreef:

hallo,

Ik heb het recept deze week ook eens geprobeerd. Resultaat: ze zagen er super uit, maar ..... waren niet te eten!

Ik had het recept verdubbeld en dus ook 4 theelepels zout eraan toegevoegd. Ik gebruik altijd zo'n maatlepelset om theelepels af te meten, doen jullie dat ook? Of gebruiken jullie een echt theelepeltje (heb zo precies de indruk dat daar minder in gaat?  :think: ) Want: ze smaakten heel zout, echt niet lekker :nooo

En daarnaast .. ook niet echt zoet? Even voor alle duidelijkheid; die poedersuiker uit het recept; die moet je toch niet in het beslag doen hé?? Ik dacht dat die diende om de bolletjes te rollen, dus heb het er niet ingedaan. Klopt dat?

Resultaat; meer dan 100 koekjes de container in!! :s  :grr:  :(

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, want ik wil het zeker nog eens opnieuw proberen. Leuk om te maken, en wauw-effect.

Misschien ook nog een tip: het is echt veel eenvoudiger balletjes draaien als het beslag net uit de koelkast komt. Naarmate je bezig bent en het beslag opwarmt, wordt het steeds plakkeriger. Daarom deze tip: verdeel het beslag over meerdere kleine kommetjes ipv één grote. Dan kun je de kommen één voor één uit de koelkast halen; veel handiger (wel iets meer afwas :o  )

groetjes sam

Als er staat;1 theelepel zout,gebruik ik ook altijd een Nederlandse theelepel.
Ik heb ook wel eens zo'n maatlepel gebruikt,maar dat is idd véél meer,en niet te eten.

Vr Gr Thé

53

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

hoi Thé,

Bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik inderdaad volgende keer heel voorzichtig ga zijn met het zout!

Is er nog iemand (ev. die de koekjes al gemaakt heeft) die een antwoord heeft op mijn 'poedersuiker wel of niet in het beslag'-vraag??

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Sorry,vergat antwoord te geven op je vraag over de poedersuiker.
Het moet inderdaad niet in het beslag ,maar is om de bolletjes in te rollen (ik heb ze dus ook 2 keer gebakken,de eerste te zout,maar ik had de poedersuiker wel goed)

Vr Gr Thé

55

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

hetnieuwewerck schreef:

Sorry,vergat antwoord te geven op je vraag over de poedersuiker.
Het moet inderdaad niet in het beslag ,maar is om de bolletjes in te rollen (ik heb ze dus ook 2 keer gebakken,de eerste te zout,maar ik had de poedersuiker wel goed)

Vr Gr Thé

Ah prima! Dan probeer ik het gewoon opnieuw met minder zout. Ik was aan het twijfelen of er nog suiker bij moest, omdat de smaak nu helemaal overheerst werd door het zoute.
Bedankt voor je reacties!

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Ook ik heb ze gelijk gemaakt  :Y  Wat zijn ze leuk, lekker en ontzettend makkelijk om te maken.

Bedankt voor het recept  :thumb:  :thumb:  :thumb: 

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KPG3YIZ3-D.jpg

Groetjes Lnda

57

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Is er al ervaring met de houdbaarheid, of zijn ze gewoon zo snel op dat niemand het weet  ;)

58

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

roos schreef:

Is er al ervaring met de houdbaarheid, of zijn ze gewoon zo snel op dat niemand het weet  ;)

Hier zijn ze idd te snel op  :Y  :9

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

roos schreef:

Is er al ervaring met de houdbaarheid, of zijn ze gewoon zo snel op dat niemand het weet  ;)

Ik denk dat je ze in een tupperware doosje wel een weekje kan bewaren. Heb het nog niet uitgeprobeerd...ze zijn alweer op  :lol:

60 Laatst bewerkt door hetnieuwewerck (13-07-2011 21:04)

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Cake-Royale schreef:
hetnieuwewerck schreef:

Ik heb de koekjes gebakken,ze waren super.
Daarna heb ik met het recept van Cake-Royale een bodem van een chocolade-taart gebakken.

Hierbij het recept.

Neem een springvorm van 25 cm,en bekleed de bodem met bakpapier.
Maak het recept van de koekjes,en verdeel over de bodem,+/- 1 cm dik,dit hoef je niet te koelen.(van de rest kan je na het koelen nog koekjes bakken).
Bak de bodem 15 minuten op 175 graden.
laat afkoelen en snijdt de zijkant even los.
smelt 450 gram chocolade(puur of gedeeltelijk melk)en laat afkoelen.
Klop een halve liter slagroom,(kamertemperatuur)totdat je er net een spoortje in kan trekken,maar zeker niet te stijf.
meng eerst een kwart van de chocolade met de slagroom,en schep er daarna de rest van de chocolade door.
Vet de wand van de springvorm dun in met olie of boter.
Giet het mengsel op de gebakken bodem in de vorm en strijk glad, laat 5 uur in de koelkast opstijven.
meng wat poeder suiker met cacaopoeder(half om half),snijdt de taart in punten(kleine,is erg machtig)en zeef er wat van het suiker/cacaomengsel over.
Eet smakelijk.

Vr Gr  Thé

Oh jeetje dit klinkt gruwelijk lekker! Heb je misschien een foto? Ik ben erg benieuwd.

Foto van de taart.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MW3U7KAT-D.jpg

De onderste laag is dus het cake-royale recept.

Vr Gr Thé

61

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Koekjes klinken heerlijk, die ga ik voor het komende weekend proberen! Zou je deze ook in de vriezer kunnen bewaren? Mijn lief is niet zo's koekjeseter, en anders moet ik straks de helft weggooien :(

62

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Snoezepoes schreef:

Koekjes klinken heerlijk, die ga ik voor het komende weekend proberen! Zou je deze ook in de vriezer kunnen bewaren? Mijn lief is niet zo's koekjeseter, en anders moet ik straks de helft weggooien :(

Je kan ook gewoon een halve portie bakken ;)

63

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Ja maar dan nog... vrijdag 8 cupcakes gebakken en er liggen er nog 2 :( Dat duurt me veel te lang ;)

64

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Ik heb de koeken al een paar keer gemaakt en die slaan bij iedereen aan  :Y  vandaag de taart van hier boven gemaakt ( omdat mijn zoon geslaagd is, hoera !! ) en die vonden ze ook geweldig, die gaat dus ook vaker gemaakt worden, hartelijk dank voor de recepten !!  :thumb:

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Bij de chocolade-taart moet ik nog even melden,dat de slagroom op kamertemperatuur moet zijn.
Anders stolt de chocolade te snel,en wordt de mousse korrelig.
(maar niet minder lekker)

Vr Gr Thé

66

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

hetnieuwewerck schreef:

Bij de chocolade-taart moet ik nog even melden,dat de slagroom op kamertemperatuur moet zijn.
Anders stolt de chocolade te snel,en wordt de mousse korrelig.
(maar niet minder lekker)

Vr Gr Thé


Ja, te laat !!!  :lol:  maar ze vinden hem wel heerlijk ( heb zelf niet geproefd )

67

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

euh... misschien stomme vraag, maar...
waar koop je bakpoeder? wat is dat?
En gewoon kristalsuiker gebruiken?

68

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Summer1985 schreef:

euh... misschien stomme vraag, maar...
waar koop je bakpoeder? wat is dat?
En gewoon kristalsuiker gebruiken?

Je gebruikt gewoon kristalsuiker en bakpoeder van dr oetker is verkrijgbaar in de ah, c1000 etc. en ziet er zo uit:

http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/cmgtcontent/media//000131200/000/000131218_002_52896_200.jpg

69

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Sofia schreef:
Summer1985 schreef:

euh... misschien stomme vraag, maar...
waar koop je bakpoeder? wat is dat?
En gewoon kristalsuiker gebruiken?

Je gebruikt gewoon kristalsuiker en bakpoeder van dr oetker is verkrijgbaar in de ah, c1000 etc. en ziet er zo uit:

http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/cmgtcontent/media//000131200/000/000131218_002_52896_200.jpg

Bedankt :D

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Ik wil deze koekjes vandaag maken en zaterdag opeten. Zou dit kunnen of zou de smaak erg minder worden? Zou ik ze ook in kunnen vriezen denken jullie?

71

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Ik sla het recept ook even op!

Groetjes Erna

72

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Wat zijn deze zalig ! Vanmorgen gemaakt en de helft is al weg, ik kon ca. 40 koekjes uit deze hoeveelheid beslag halen. Bij mij was het trouwens helemaal niet vloeibaar voordat het de vriezer in ging. Kan zijn omdat ik de bloem etc. erdoor gemixert heb en niet gespateld, maar toch zijn ze goed gerezen en zacht, jammie !!!

Groetjes, Conny

73

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Ow ja, het beslag was wel superplakkerig trouwens eenmaal uit de vriezer, het was net of ik mijn handen een moddermasker had gegeven aan het eind :D

Groetjes, Conny

74 Laatst bewerkt door Amarie (20-07-2011 21:15)

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

:9  Ze zijn HEERLIJK!!!
Mijn meiden hebben 1 voor 1 alles in de beslagkom gedaan en kregen op een gegeven moment ruzie over wie wat mocht doen.Voor ik het in de gaten had,hadden ze de poedersuiker er ook door gemixt.Ik heb geprobeerd om er zoveel mogelijk uit te scheppen.Maarre... ze zijn echt niet super zoet.Dit recept is zeker voor herhaling vatbaar! :Y

Het beslag plakt i.d.d.,de 1e lading heb ik keurig met de handen gerold.Maar de rest heb ik met 2 eetlepels gedaan.Eerst 'n balletje gevormd,dan in de poedersuiker gelegd,erdoor gerold en dan op de bakplaat.Geen vieze plakkerige handen meer. ;)

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

Re: * Recept : Zachte chocolade koekjes *

Misschien stomme vraag maar hoeveel koekjes haal je ongeveer uit dit recept ??

Wil ze maken voor een high tea maar moet ik wel weten hoeveel ik er heb met dit recept alvast bedankt.

Denk niet gelijk dat je iets niet kunt, want met proberen kom je een heel eind