Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

hoi hoi , ben een nieuweling hier en hoop me nog vaak te kunnen laten horen  :P  leer hier heel veel.
deze keer heb ik me door jou laten inspireren en een poging gedaan je varken met jouw techniek na te maken , vond hem zelf niet slecht voor eerste keer , alleen mijn mmf was wat aan de slappe kant en kreeg dit niet opgelost dus is hij beetje hobbelig :s , maar ja door fouten leert men he.
super bedankt voor je tip.
groetjes Monique

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QDTPYTQF-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YXKZQK3V-D.jpg

*** Geen feest compleet zonder taart ***

27

Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

Wat een schatje! :D Ik had ook ontzettend moeite om hem bobbelvrij te krijgen! :Y Hij is leuk!!

Groetjes,
Pauline.

28 Laatst bewerkt door MaartjeS (10-01-2012 15:59)

Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

Ziet het er dan niet vreemd uit met aansnijden?

Verder vind ik het een super uitleg! Ik wil een buiktaart gaan maken en wil dit dan proberen!

Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

Het doet me denken aan iets wat ik jaaaaaaren geleden een paar keer heb gemaakt: een grote schaal bekleden met folie, daarna met plakjes van die kant en klare "aardbeien cake rol, of "advocaatcake-rol". Kost bijna niks, daarna volstorten met ijs (even kwartiertje te voren uit de vriezer halen, dan is deze schep en smeerbaar, vullen, en de hele schaal terug in de vriezer. Minimaal uur weer in de vriezer laten. Voor het opdienen het geheel omkiepen op een platte schaal of bord, folie eraf, en je hebt een soort schildpad. Leuk als toetjes al je een dineertje heb met wat meer mensen

30

Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

hoelang kun je de taart die is bekleed met fondant bewaren

31

Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

Bianca's Taart schreef:
Pauline schreef:
Bianca's Taart schreef:

Zo eentje heb ik ook gemaakt. Ik had het afgekeken van de online workshop op maakjetaart.nl.
Was een iets grotere ronde vorm, maar lukte perfect.

Op die maakjetaart wordt de taart uiteindelijk ingesmeerd met water. Zijn er meer mensen die dat doen?

Heb ik toen ik 'm maakte niet gedaan. Ik weet eigenlijk ook niet waarom ze dat doen.


Dat water doen ze om de figuurtjes en vormpjes die ze erna opdeden te laten plakken...

32

Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

dit weekend een boltaartje gemaakt mhv deze techniek! Ging super!
Jammer genoeg heb ik geen foto genomen van de binnenkant (was ook wel erg benieuwd) maar ik vind het wel mooi. je zag de verschillende lagen maar dan verticaler!

33

Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

dit weekend een boltaartje gemaakt mhv deze techniek! Ging super!
Jammer genoeg heb ik geen foto genomen van de binnenkant (was ook wel erg benieuwd) maar ik vind het wel mooi. je zag de verschillende lagen maar dan verticaler!

34

Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

Hallo Monique,

Ik vroeg me af hoe heb je de neus van het varken gemaakt. Heb je die gewoon geboetseerd van fondant? En hoe zorg je er dan voor dat het blijft plakken? Als ik zulke grote dingen boetseer en aan de zijkant wil plakken, valt het er bij mij altijd weer vanaf.

Groetjes Rachelle

35

Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

Hoi Rachelle,

Ik had hem van fondant gemaakt en met een of twee coctailprikkertjes bevestigd. :)

Groetjes, Pauline.

Groetjes,
Pauline.

36

Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

Pauline schreef:

Hoi Rachelle,

Ik had hem van fondant gemaakt en met een of twee coctailprikkertjes bevestigd. :)

Groetjes, Pauline.

Bedankt voor de tip! Ga ik ook eens proberen zo! Ik probeerde een theepotdekseltje aan de zijkant van mijn theepot te plakken maar dat lukte maar niet. Hij viel er steeds vanaf  :s .
Maar cocktailprikkertjes is natuurlijk een hartstikke slim en goed idee!

37

Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

Pauline schreef:

Hoi Rachelle,

Ik had hem van fondant gemaakt en met een of twee coctailprikkertjes bevestigd. :)

Groetjes, Pauline.

Bedankt voor de tip! Ga ik ook eens proberen zo! Ik probeerde een theepotdekseltje aan de zijkant van mijn theepot te plakken maar dat lukte maar niet. Hij viel er steeds vanaf  :s .
Maar cocktailprikkertjes is natuurlijk een hartstikke slim en goed idee!

38

Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

thx voor je uitleg  ! ga ik zeker proberen !

39

Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

Goede uitleg...

Thanxxxx

Groetjes Lorraine

40

Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

Ohjee, ik heb een BOBBELboltaartje.  :(

Ik heb het van zelfgebakken cake gemaakt, maar tijdens het vullen van de ronde bak brak veel cake al af en kreeg het niet goed in vorm. Doordat me dochtertje ook aandacht van me vroeg, wel vergeten aan te drukken. Zal dit de oorzaak zijn?

Ik heb wel foto's maar die durf ik bijna niet te posten.  :o De "uitstekels' waren ook zo groot dat het echt niet met botercreme was weg te werken. Overigens had ik ook veel gaten, die ik dan wel met botercreme kon opvullen, maarja... zo hoort het niet hé!

HELP, wat doe ik fout! :rolleyes:

41

Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

Dat vergeten aan te drukken zal het grootste probleem wel zijn geweest. We hebben allemaal denk ik wel eens een taart die minder goed gelukt is.
Ik ben toch wel benieuwd wat je er van gemaakt hebt

Kijk ook eens op mijn site www.cakestoyou.nl

42

Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

Hééé, dit had ik net nodig! Dank je wel, hoor!

43

Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

net al een cake gebakken voor een boltaartje. Moet de cake helemaal koud zijn voor je hem in repen snijdt?

44

Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

Niet zo aardig gelukt:( allemaal gaten:( nochtans goed aangedrukt en reepjes goed gevuld:(

45

Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

Ik ga deze volgende week proberen!!
Dit is wel erg handig denk ik zo, en hoef ik even geen nieuwe bakpan te kopen hihi

46

Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

Hallo allemaal,

Ik heb een  tijdje geleden ook met deze techniek een boltaartje gemaakt. Een aantal van jullie vroeg zich af hoe de binnenkant er uit zou zien met deze techniek, dus bij dezen een foto van de binnenkant. bij h et aansnijden. Ik moet zeggen het ziet er niet slecht uit.

Ik heb het taartje gevuld me aardbeienbavarois.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DVLZTMMK.jpg

47

Re: [HOWTO] boltaartje met repen-techniek

ik heb het vandaag ook geprobeerd, maar dan op mijn eigen manier, welke volgens mij nog makkelijker is.
- je snijd het kapsel wat je gebakken hebt ook gewoon in lagen,
- elke laag maak je net zo rond als je bolvorm ook is.
-vervolgens vul je de taart net zo als je ook doet met een "gewone taart"
De taart ziet er van van binnen ook net zo uit, en het werkt wel zo netjes...

Dankzij de inbrenger van deze how-to heb ik er voor mezelf een eigen draai aan kunnen geven, en weet ik me raad met boltaartjes.
Thanks!

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!