elly schreef:recept nogmaals:
4 eieren (op kamertemp) eerst een poosje klutsen
dan 400 suiker erbij met zakje vanille suiker
250 gr bloem met 10 gr bakpoeder erbij
in pannetje 235 ml volle melk met 60 gr boter, tot de boter gesmolten is, erbij (ik doe het er gewoon warm bij)
iets zout
het is een dunne massa.
ik zal eens uitrekenen, ik geloof dat dit een relatief goedkope kostprijs is voor de taart, ingredienten gewoon bij de aldi...
ik heb eerst gebakken in een gewone braadslede en ik kan er 2 achter elkaar in mijn oven zetten (AGA, niet te regelen met temperatuur). ik kreeg 2 mooie stevige plakken eruit. lekker handzaam. de laatste keer heb ik gewoon een gewone ronde taart, rond 26 gemaakt in een keer, ook goed te snijden, lekker stevig en goed mee te werken. ik bak altijd 1 of 2 dg van te voren, zet ze koel wel. ik bak dus op ongeveer 160 graden (weet niet precies) een uur en zet ze dan nog even op de bodem van mijn oven (15 min). cake is droog en zakt niet in.
niet te zoet (valt echt mee) en zeker niet te vet!
succes.
gelijk een paar vraagjes voor mezelf
gewoon poosje klutsen: net zo schuimend als biscuit? of dat het goed door elkaar zit?
suiker erin roeren of scheppen?
welke suiker? extra fijn (die gebruik ik) of gewone
bloem erin roeren of scheppen?
welke bloem? tarwe of patent (die ik gebruik)
ik heb ook een topic gemaakt pas met cake boss probleem!
heb alles gedaan zoals beschreven (in mijn beleving) zowel warmer als kouder met soda en bakpoeder
zelfs eerst de melk daarna het meel
mijn vriend is al zo iets van 5 kilo aangekomen door de half gelukte cakes
sorry voor de vele vragen
alleen snap gewoon niet wat ik fout doe,
groetjes Ben & Mar
ow ja recept is gehalveerd, na 30 minuten ziet hij er perfect uit daarna zie je hem inzakken terwijl hij nog gewoon bakt, deur is dan NIET open geweest, zijkanten zijn goed van hoogte zo'n 4 a 5 cm, dan 1 a 2 cm richting center ook nog daarna zakt hij in tot zo'n 2 cm
ALVAST BEDANKT VOOR DE REACTIE