26

Re: er mislukt geen taart meer met recept cake boss

Snap er niks van, dan komen we gewoon bij jouw in de leer!!! ;)  Voorlopig waag ik me er niet meer aan, dit zeg ik nu maar ik weet vanmezelf dat ik het niet kan uitstaan dus ik wil hem gewoon een x goed krijgen. Jullie horen wel wanneer of het gelukt is.

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

27

Ik heb het recept gedeeld door 2 (ook iets minder suiker) en gebakken in de extra deep cake pan. Dat 'extra deep' was niet echt nodig want het biscuit werd 4,5 cm hoog.

De vorm is overigens 18 cm.

Volgende keer ga ik de garde proberen ipv de k-klopper en wat meer bakpoeder.

Want de smaak is  :thumb:

28

Ik heb m ook geprobeerd, in een laag blik van 20 bij 25. Kwam er prima uit, niet zo hoog, maar dat is bij cake boss ook niet geloof ik! Snij m gewoon 1x door, en vul m met zwitserse room en aardbeien. Had m ook in de blanda gedaan, maar toen kreeg ik m ook niet goed! Maar wel van kunnen proeven, en idd, is zonder vulling ook geod weg te krijgen hoor! hahahaha

29

Ik heb dus het zelfde probleem, en heb ook alle opties die hierboven beschreven zijn geprobeerd.
In eerste instantie ziet het er perfect uit ze rijzen heel goed en daarna zakken ze in, en krijgen een heel krokant randje.

Ik snap het echt niet gewoon?????

@ Canadesje mag ik vragen wat voor een oven jij hebt, want  die van mij is aan vervanging toe.

Wat voor een oven is eigenlijk fijner om mee te bakken elektrische, hete lucht, gas?????

ps: ik blijf dit recept proberen want hij is TE lekker, maar de moed zakt mij af en toe wel in de schoenen.

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.

30

Binkie1428 schreef:

Ik heb dus het zelfde probleem, en heb ook alle opties die hierboven beschreven zijn geprobeerd.
In eerste instantie ziet het er perfect uit ze rijzen heel goed en daarna zakken ze in, en krijgen een heel krokant randje.
Als ik ze op elkaar stapel zijn ze ongeveer 4 cm hoog/

Ik snap het echt niet gewoon?????

@ Canadesje mag ik vragen wat voor een oven jij hebt, want  die van mij is aan vervanging toe.

Wat voor een oven is eigenlijk fijner om mee te bakken elektrische, hete lucht, gas?????

ps: ik blijf dit recept proberen want hij is TE lekker, maar de moed zakt mij af en toe wel in de schoenen.

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.

31

Deze heb ik...
http://www.prijsvergelijk.nl/images/prodhigh/325242-981.jpg
Indesit K3g11x
Gewoon heel standard.. geen hetelucht functie.. en de werkt hier al super de laaste 2 jaar.  :Y  En als ik een grote taart moet bakken (vanaf 30cm) ga ik naar een vriend van mij de de grote broer van deze heeft.  Ik weet nu precies welke de is maar de is precies etzelfde ook geen hete lucht maar wel 5 pits

32

elly schreef:

recept nogmaals:
4 eieren (op kamertemp) eerst een poosje klutsen
dan 400 suiker erbij met zakje vanille suiker
250 gr bloem met 10 gr bakpoeder erbij
in pannetje 235 ml volle melk met 60 gr boter, tot de boter gesmolten is, erbij (ik doe het er gewoon warm bij)
iets zout
het is een dunne massa.
ik zal eens uitrekenen, ik geloof dat dit een relatief goedkope kostprijs is voor de taart, ingredienten gewoon bij de aldi...

ik heb eerst gebakken in een gewone braadslede en ik kan er 2 achter elkaar in mijn oven zetten (AGA, niet te regelen met temperatuur). ik kreeg 2 mooie stevige plakken eruit. lekker handzaam. de laatste keer heb ik gewoon een gewone ronde taart, rond 26 gemaakt in een keer, ook goed te snijden, lekker stevig en goed mee te werken. ik bak altijd 1 of 2 dg van te voren, zet ze koel wel. ik bak dus op ongeveer 160 graden (weet niet precies) een uur en zet ze dan nog even op de bodem van mijn oven (15 min). cake is droog en zakt niet in.
niet te zoet (valt echt mee) en zeker niet te vet!
succes.

gelijk een paar vraagjes voor mezelf  :o

gewoon poosje klutsen: net zo schuimend als biscuit? of dat het goed door elkaar zit?

suiker erin roeren of scheppen?
welke suiker? extra fijn (die gebruik ik) of gewone
bloem erin roeren of scheppen?
welke bloem? tarwe of patent (die ik gebruik)

ik heb ook een topic gemaakt pas met cake boss probleem!

heb alles gedaan zoals beschreven (in mijn beleving) zowel warmer als kouder met soda en bakpoeder
zelfs eerst de melk daarna het meel

mijn vriend is al zo iets van 5 kilo aangekomen door de half gelukte cakes  :P  :(  sorry voor de vele vragen

alleen snap gewoon niet wat ik fout doe,

groetjes Ben & Mar

ow ja recept is gehalveerd, na 30 minuten ziet hij er perfect uit daarna zie je hem inzakken terwijl hij nog gewoon bakt, deur is dan NIET open geweest, zijkanten zijn goed van hoogte zo'n 4 a 5 cm, dan 1 a 2 cm richting center ook nog daarna zakt hij in tot zo'n 2 cm

ALVAST BEDANKT VOOR DE REACTIE :D

33

Ik ga het morgen denk ik nogmaals nog eens een x proberen, zal alles even opschrijven hoe ik het doe als deze nu wel lukt. We blijven het gewoon proberen net zo lang totdat dit gaat lukken, hoop dat dit niet te lang gaat duren want dan ga ik dicht groeien. Bij de kapsels die niet gelukt zijn gooi ik ze gewoon in stukken in de diepvries ga ik wel weer een keer balls (weet nog steeds niet hoe ze heten) maken en dippen in de chocolade.  :)

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl