101

Re: Recipe for CakeBoss Sponge Cake

Hij is inderdaad geschikt voor 3d. Ik heb er zelf ook al een aantal mee gemaakt en het werkt goed. De meeste mensen bij ons in de familie zeggen "doe voortaan maar van deze". En ik doe er ook meestal minder suiker in. En dan smaakt hij zeker nog net zo goed.

102

Kun je de bloem en bakpoeder ook eventueel vervangen door zelfrijzend bakmeel?  :think:

Dat is toch een TAART waard!

103 Laatst bewerkt door inge h (07-10-2010 21:59)

lilo schreef:
Wambol schreef:

Ehm........dit recept is van cakeboss.com en heeft niets te maken met het programmacake boss.......
Daar gebruiken ze een kant en klare bakkersmix. In de serie dus.....

:+ Tssss was ik er ook in getrapt en ik had nog wel het originele recept van de site van cakeboss.com bekeken  :rolleyes:

:lol: ik ben er dus ook ingetrapt ;)
maar ik vond\vind ze heerlijk, cupcake variant

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

104

dit recept gisteren gebruikt met een ikea/wavy/bakvorm en ging heel goed, werd echt heel hoog!
alleen ik was iets te enthousiast aan het storten en toen viel alleen de onderkant eruit, heb het tweede stuk er wel heel uitgekregen, dus nu staat ie gevuld en wel en afgesmeerd te wachten tot ik er verder wat mee ga doen....

fijn recept!!!! vandaag weer!!!

105

Hoi allemaal,

Ik heb net het recept uitgeprobeerd. vind hem erg lekker!!

Alleen vind ik dat de onderkant zoeter is dan de bovenkant. het is net dat desuiker niet goed gemixt is en naar beneden zakt.

Hebben jullie dat ook?

Gr Anje

106

sorry misschien rare vraag :o
maar ik zie staan 5 ml vanille welke gebruiken jullie? kan dit ook met vanille poeder (uit de zakjes)

dank

107

Ik gebruik gewoon vanille suiker uit de zakjes en dat gaat prima.

108

vond toch nog vanille aroma in de kast :)  meteeen uitgeprobeerd, de onderkant was wat plakkerig waardoor hij niet goed uit de vorm kwam :(  maar daar ga ik straks dan maar creatief mee om :D
De smaak is in ieder geval super (wel met wat minder suiker gedaan)
Denk dat dit mijn mix gaat worden ipv de pakjes :thumb:

109

mén , jullie hebben me lekker gemaakt, ga hem strakjes ook proberen. ben benieuwd. was op zoek naar een lekker cake recept namelijk. maar eerst naar school, open ochtend  :D effe lekker rondkijken in de klassen  ;)

Liefs Miranda

110 Laatst bewerkt door **Jess*Juud** (13-04-2011 11:22)

heb m´n mond verbrand met proeven nadat ie uit de oven kwam.  :Y  :thumb:  zóóóóóó lekker. ( word dus ook niet gevuld ofzo, gewoon lekker als cake  ;) )
ik had 300 gr suiker gedaan en al het beslag in een springvorm van 26 cm gedaan. hij kwam er 5 cm hoog uit dus echt wel iets gerezen alleen klein beetje ingezakt in het midden maar wat is hij lekker en heel luchtig.  :lol:  ga dit recept zeker vaker maken.

o ja . 45 minuten op 160 graden gedaan en was echt mooi gaar
wel onder en bovenwarmte ( weet niet of dat wat uitmaakt )

Liefs Miranda

111 Laatst bewerkt door inge h (24-04-2011 15:41)

ik heb het draadje doorgeneusd maar kan niet vinden hoe het resultaat is geworden met chocolade
danwel 65g bloem vervangen met 65g cacao of reep+eitje
wie o wie heeft het geprobeerd?

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

112

Kan iemand de werkwijze vertalen in het nederlands?

113

zag ze vandaag bij cake boss een (behoorlijk grote en dunne) plak kapsel gewoon naar elkaar overgooien en het ding bleef heel! Stevig spul!!!!!!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

114

ik zag het vandaag inderdaad ook gebeuren, ze gooiden de sponge gewoon naar elkaar over!! nu ga ik het ook eens proberen lijkt me geweldig als het lukt

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

115

en anders heb je lekker veel cake voor cakeballetjes.......  :+

If life gives you lemons, make lemoncurd.

116

Canadesje schreef:

4 eieren
400 gram suiker
5ml vanille
235ml volle melk
60 gram boter
250 gram bloem
10 gram bakpoeder
snufje zout 

Voor iedereen de em in grams en mL wil hebben ;)
**oops foutje gemaakt

Is dit voor de gewone basiscake en zo ja kan er dan ook chocolade in verwerkt worden ..of is het meer van taart ? en zo ja kun je die ook vullen dus in lagen snijden >
Vind trouwens wel dat suiker in verhouding met de bloem wel veel is ..en op hoeveel graden moet ik de cake bakken ..ik heb een combioven ..
Kijk ook altijd naar cakebos en naar de cupcakes dames  :) super lekker allemaal en kunstig wat ze maken  :Y  :thumb:

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

117

Ook een recept om te proberen. :Y

www.PartyaLot.nl
Taarten, workshops en catering

118 Laatst bewerkt door IMadeCake (22-06-2012 14:29)

word hier gewoon fijne kristalsuiker gebruikt, of poedersuiker, suikerbakkerspoeder?? of maakt dat niet uit :D

en kan deze ook in de vriezer ?

119

Na zoveel goede reacties, ga ik hem ook maar eens uitproberen!!!

120

Hoi, ik ga dit recept binnenkort ook maar eens proberen. Klinkt goed!!! Het is dus geschikt voor 3D? Dit betekent dat het een stevige cake is|? Dus het zal ook wel geschikt zijn voor topsy turvy?

121

yep me to :lol:

Lieve groetjes van Nicole

122

Staat in de oven en ben benieuwd wat er uit komt  :)  ;)

123

Nou dames hij is goed geworden en is direct na afkoeling in vrieser gegaan , voor as weekend  :)  :Y
Ik heb het in springvorm gedaan van 26 cm en de cake is ongeveer zo,n 7 cm hoog geworden ,is dat rendabel  :think:  :think: smaak is heerlijk  :9 effen stukje geproeft  :Y

124

Mirjam5 schreef:

zag ze vandaag bij cake boss een (behoorlijk grote en dunne) plak kapsel gewoon naar elkaar overgooien en het ding bleef heel! Stevig spul!!!!!!!!

Ik heb ergens eens gelezen dat de meeste bakkers van zo'n programma's werken met ingevroren cake, omdat die minder snel scheurt en je dus zo makkelijker grotere plakken cake kan stapelen.
Dus misschien is dat een reden waarom die heel bleef?

125

hij staat in de oven.... ben benieuwd :) ben alleen een snufje zout vergeten.. is dat heel erg?