Re: Recipe for CakeBoss Sponge Cake
ik heb met het recept vandaag cupcakes gebakken en ze waren heerlijk! 20 min in de oven op 160 en ze waren gaar
de beste cuppies tot nu toe!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » Recipe for CakeBoss Sponge Cake
ik heb met het recept vandaag cupcakes gebakken en ze waren heerlijk! 20 min in de oven op 160 en ze waren gaar
de beste cuppies tot nu toe!
Nou dit recept is helaas aan mij niet besteed!
Het leek wel een blok beton :-(
Sponge was tie maar daar is alles mee gezegd, was maar 4 cm hoog
Nou dit recept is helaas aan mij niet besteed!
Het leek wel een blok beton :-(Sponge was tie maar daar is alles mee gezegd, was maar 4 cm hoog
Zoals je in voorgaande antwoorden kan lezen wordt deze taart ook niet hoog. Bij de meeste wordt hij maar een cm of 4 hoog.
Snap ook niet helemaal wat er aan deze cake zo speciaal is, vandaag gemaakt, maar ik ga toch echt op zoek naar een beter recept
Ik heb hem net gemaakt, en hij ruikt heerlijk
Ik ben wel benieuwd of de 2e goed uit de oven komt, want tja een kleine oven, dus kan maar een tegelijk gebruiken.
Ik begreep dat je hem kan invriezen, kan ik daar het beste een diepvries zak voor gebruiken of toch maar anders?
Ik wil hem maandag gaan vullen en bekleden, voor de 3e verjaardag voor onze Mayke en ik twijfel nu toch best wel
Tips zijn heel erg welkom voor deze onervaren bakster
heeft iemand nog de chocolade variant met echte chocolade geprobeerd?
dat is toch wel mijn voorkeur...
al eerder geprobeerd twee recepten te mengen... niet altijd een suc6.
kan iemand nog vertellen waar de top 10 fondant tips staan?
alvast bedankt!!
Ellen
ik heb hem gemaakt! eigenlijk nog nooit een spongecake gemaakt, maar ik vind deze wel lekker. ook maar 4 cm hoog, terwijl ik een 16.5 cm vorm heb gebruikt, dat vind ik wel raar... alle tips opgevolgd mbt goed laten rijzen. je zou toch denken dat ie dan minstens 1 cm hoger wordt...
wat me wel opviel, hij is heel makkelijk in lagen te snijden. zonder problemen in 3 plakken, structuur van de taart is heel goed.
Vandaag deze cake gemaakt. En hij is de beste en lekkerste cake wat ik tot nu toe gebakken heb. Ik heb van dit recept 2x een 22 cm cake gebakken. 35 minuten in de oven. Ze werden beiden 4 cm hoog. Beiden heb ik doormidden gesneden en gevuld met lemoncurd en bekleed met sinaasappel meringue buttercream. Eentje krijgen mijn ouders die moeten dit weekend op onze hond passen . De andere is al bijna op.
Super luchtig en zooooo moist (ik weet niet wat de nederlandse term hiervoor is. Vochtig klinkt wel heel raar :-)) .
Ik ga geen biscuit meer maken. Dit is hem!!!
vrolijke groetjes,
hier ook gebruikt in cupcakes
160 graden 25 minuten, omdraaien nog eens 5 minuten
en zien er zo mooi uit, haast zonde om er wat op te doen
hier ook gebruikt in cupcakes
160 graden 25 minuten, omdraaien nog eens 5 minuten
en zien er zo mooi uit, haast zonde om er wat op te doen
wow die zien er goed uit.
Ook dit maar eens proberen.
Bedankt.
wel minder suiker gebruikt 260 gram maar
ik had niet meer kwam ik achter
en gezien de mindering die hier al was aangegeven durfde ik het wel
Ik heb hem inmiddels ook gemaakt. De taart werd helaas niet hoger dan 3,5 cm. Dus maar twee opelkaar gestapeld met aardbeienmousse en aardbeienjam ertussen. Mijn man en kinderen vonden hem heerlijk, wel heel machtig.
Ik zag gisteren nog bij Cakeboss een variatie op de spongecake. Deze was met stukjes appel, walnoot, kaneel, nootmuskaat en andere kruiden (geen idee welke). Ga ik ook maar eens uitproberen.
Een paar dagen geleden heb ik de cake gemaakt met stukjes appel en walnoten. De appels en walnoten waren helaas naar de bodem gezakt. Ik heb er kaneel, nootmuskaat en wat speculaaskruiden doorheen gedaan. een dun laagje met vanille creme en een laagje appelboter (recept uit het boek "taart") en bekleed met fondant. Hij was heerlijk...
ik heb er eergister cupcakes van gemaakt.Ze waren lekker maar niet bijzonder. Ik vond ze vrij machtig (al had ik minder suiker gebruikt!) en wat compact.
Ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan?
Heb hem ook net gemaakt, in twee vormen van 20 cm doorsnede.
Ik heb hem net iets te kort in de oven laten zitten denk ik, want onderin was ie nog vrij vochtig (wel gaar) en kwam dus niet helemaal heel uit de vorm bij het storten... Voordeel was weer dat ik gelijk een stukje kon proeven, ik vond het echt heel zoet! Misschien dat het wat minder zoet smaakt na afkoelen...
Ze zijn allebei zo'n 3 1/2 a 4 cm hoog geworden, dus bij elkaar toch genoeg voor ruim 7 cm.
Ik ga hem aan het eind van de week gebruiken voor een 3d draak/dino taart, dus ben benieuwd hoe ie zich houdt bij het snijden.
Hé, ik lees dit recept nu pas!
Moet ik toch maar even naar de zondag supermarkt !
nou, ZIJ gebruiken geen ronddraaiende oven, want het is een echte bakkersoven waar ze de cake in bakken en dan meestal meerdere platte rechthoeken in 1x.
Ehm........dit recept is van cakeboss.com en heeft niets te maken met het programmacake boss.......
Daar gebruiken ze een kant en klare bakkersmix. In de serie dus.....
Sponge staat trouwens gewoon voor wat wij zien als cake......
Biscuit is in het engels fatless sponge.......
Ehm........dit recept is van cakeboss.com en heeft niets te maken met het programmacake boss.......
Daar gebruiken ze een kant en klare bakkersmix. In de serie dus.....
Tssss was ik er ook in getrapt en ik had nog wel het originele recept van de site van cakeboss.com bekeken
Ik heb er cupcakes van gebakken. Ik heb 100 g minder suiker gebruikt. Ondanks 2 x 5 min. mixen van de eieren en de suiker was het beslag nog vloeibaar. Misschien waren de melk en boter nog te warm. Ik denk niet dat het beslag vloeibaar hoort te zijn? De cupcakes zijn niet veel gerezen, maar ze waren wel erg lekker en luchtig.
Elly, het beslag blijft vrij vloeibaar, dus dit klopt wel.
Oke, dankjewel. Ik had de cakejes gisteren gevuld met lemon curd, afgesmeerd met meringue botercreme en gedecoreerd met fondant. En ze waren zo ontzettend lekker en super luchtig. Vanochtend wilde ik de overgebleven cakejes decoreren, maar de papiertjes lieten helaas los. Ik denk dat de cake iets te nat is voor cupcakes.
Hoi allemaal,
Ik heb het recepte nu ondertussen een paar keer geprobeerd, ik vind het heel lekker, maar bij mij was het beslag altijd een beetje te vloeibar, dus ik heb er gewoon nog wat extra bloem doorheen gedaan. Dan wordt die super( had ook iets minder suiker in gedaan). En volgende keer ga ik herm met chocomel melk maken:)
Gisteren een 3 d taart mee begonnen en ging super. Smaakt net een beetje anders dan cake, maar wel lekkerder dan biscuit.
Bedankt voor de recept, ik ga het snel uitproberen
Hoi allemaal,
Ik heb het recepte nu ondertussen een paar keer geprobeerd, ik vind het heel lekker, maar bij mij was het beslag altijd een beetje te vloeibar, dus ik heb er gewoon nog wat extra bloem doorheen gedaan. Dan wordt die super( had ook iets minder suiker in gedaan). En volgende keer ga ik herm met chocomel melk maken:)
Gisteren een 3 d taart mee begonnen en ging super. Smaakt net een beetje anders dan cake, maar wel lekkerder dan biscuit.
Is de cake geschikt voor een 3d taart? Dus makkelijk in vorm te snijden?
Ik wil hem ook gaan proberen, maar toch maar eerst even slapen.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » Recipe for CakeBoss Sponge Cake