Re: hoe te maken ;een boltaart ?

Mijn eerste taartje was een boltaart en ik heb het stappenplan van een andere site gevolgd. Eigenlijk heel makkelijk te doen. Kijk anders even op maakjetaart.nl.
Daar zie je op de homepage een klein boltaartje en als je daar klikt zie het volledige stappenplan.
Hij is daar gevuld met bavaroise en ik vond 'm erg lekker.

Groetjes Bianca

27

hoi,

ik had laatst een vraag gesteld over de "rvs"kommetjes van de Action, om daar in te bakken. Er werd mij verteld dat er iets inzat wat niet goed is voor de gezondheid....kan je er nu wel of niet in bakken?? :lol:  oh, en hoeveel beslag moet er in? Ik heb de kleine van de action 12cm geloof ik. ook de grote, maar die is zooo groot.

Ik denk dat ik er eerst bakpapier in doe en dan het beslag net als met mijn springvormen.

Groetjes Christa!

28

Christa: Ik doe dus gewoon het beslag in de blandavorm die ik van te voren heb ingevet met wat boter en dan even wat bloem erin en zorgen dat het alle plekjes in de vorm heeft bedekt. Is echt ideaal want daarna laat je boltaartje erg makkelijk los.
Als je klikt op "tabellen" hier op de site zie je hoeveel je nodig hebt voor een blanda-vorm.

29

ik heb zo een van de action....(ben nog niet naar Ikea geweest!) maar daar kan ik dus gewoon in bakken.
ik dacht als ik em nou bekleed met bakpapier....dan beslag...blijft iedereen gezond! whahahahaha, aangezien de blanda wel geschikt is om in te bakken.....het zijn toch serveer schalen?
wat een uitvinding om er in te bakken!!! :Y

ik ga het gewoon eens proberen! als ik twijfel....dan kan ik het altijd nog weg gooien!

Groetjes Christa!

de kleine blanda is nu afgeprijsd bij ikea, € 0.99,
groetjes neeltje