26

Re: Woezel en pip kersttaart

Heel mooi! Denk ook met de sugargun?
Welke kleuren heb je gebruikt voor Woezel en Pip?

Groetjes Jeannette

27

Supermooi taartje!

Ben zelf net begonnen met taarten maken, en kan zo nieuwe ideeen opdoen!

Grtz...

28

Owwww zo leuk he, woezel & pip! Ben een ware fan van Woezel & Pip. Heb alle boekjes voor mijn jongste zoon en er gaan ook zeker een taart van Woezel & Pip komen voor zijn verjaardag in maart.. hopen dat ie net zo mooi wordt als die van jou! Chapeau!

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??

29

Zooooo leuk!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

30

De randjes zijn gewoon met de hand gemaakt. Dus marsepein nog iets donkerder gekleurd en dunne sliertjes gerold. Ik geloof dat je dit ook met een sugargun kunt doen. Het is misschien wat extra werk met de hand maar als je kijkt hoeveel uur er toch al in gaat zitten kunnen de randjes er ook wel bij. Het plaatjes werd daardoor echt af :-)

Smulpaap schreef:
Smulpaap schreef:

Pas je vierde taart?!! Wat mooi zeg! Hoe heb je die donkere randjes om je figuren gemaakt? ziet er super leuk uit.

Hallo allemaal, ik ben nieuwsgierig HOE die donkere randjes gemaakt worden ;) heeft iemand ervaring, een how to of tip?

31

Als je marsfond maakt van blanke marsepein en witte fondant is het resultaat meer wit of beige?
Ik denk dat ik de super white poeder een keer probeer bij een volgende bestelling - bedankt voor de tip.

Jozien schreef:

Ik vind hem erg mooi gepuzzeld, goed gedaan :Y

Wat betreft tips: als je zelf kleuren prettig vindt, zou ik gewoon een potje super white poeder kopen, marsepein wordt hiermee echt wit en droogt zelfs iets of wat uit, dus minder plakkerig :D Zelf vind ik marsefond de ideale combinatie (ongeveer half marsepein, half fondant) Bij erg plakkerige marsepein kun je er ook wat poedersuiker doorkneden.

32

Voor pip heb ik bruin gemaakt en golden yellow (beide wilton) en dan beetje bij beetje gemengd totdat ik de juiste tinten had. Voor woezel heb ik paars van wilton gebruikt met een heel klein beetje zwart erdoor om het minder fel paars te maken.

En geen sugargun gebruikt - die staat wel op mijn wensen lijst (die nogal lang is). Het probleem is dat als je net begint je zoveel leuke dingen ziet die je graag wil hebben :-)!

Jeannette schreef:

Heel mooi! Denk ook met de sugargun?
Welke kleuren heb je gebruikt voor Woezel en Pip?

33

Wat een schatje!

In mij leeft een slank iemand, gelukkig kan ik haar de baas met koekjes cc's en taartjes! Gr Patricia