26

Re: Imitatieslagroom (lactosevrij)

Let wel op dat je een verschil maakt tussen lactose vrij en koemelk vrij. De producten van MinusL mag iemand met een koemelk allergie echt niet hebben. Het is immers gewoon koemelk zonder lactose.
Wel mogen ze inderdaad soja of rijstslagroom hebben. Die hebben ze ook in handige spuitbussen (merk soyatoo).

27

Re: Imitatieslagroom (lactosevrij)

Ik gebruik zelf altijd minus L slagroom.
Deze smaakt echt super lekker. Alle visite eet er altijd van mee en hebben niets in de gaten.
Mijn dochter, die lactose intolerantie heeft, heeft van deze slagroom geen last en bovendien vind ze het nog lekker ook.
De Jumbo supermarkten hebben minusL in hun assortiment. En als je dicht bij de duitse grens woont is het helemaal handig, want ik duitsland kun je nog veel meer krijgen.
Bij de duitse Lidl hebben ze zelfs lactosevrije melk voor maar 0.79 cent per liter. Handig om lactosevrije gele room te maken!

28

Re: Imitatieslagroom (lactosevrij)

Ook ik ben bezig met een taartje voor mijn bijna 1 jarige dochter met KMA. Nu leek deze slagroom mijn oplossing maar ik krijg niets anders dan een vloeibaar papje?? Iemand énig idee wat ik verkeerd doe?
Had de mixerkom nog extra vetvrij proberen te maken bij poging 2. De eerste poging werd alweer zowat boter. :s. Poging 2 heb ik de gelatine later in de melkpap opgelost, toen deze dus koeler was. Dan schenk ik het over in een mixkom want in de pan mixen is geen optie...(zit mijn hele keuken onder.... :Y  )
En vervolgens blijft het vloeibaar........Wie kan me helpen?

29

Re: Imitatieslagroom (lactosevrij)

heb je misschien per ongeluk halvarine gebruikt? En je mixerkom vetvrij maken leidt nergens toe, want margarine is ook vet. (Dat moet alleen als je eiwitten stijf wilt slaan)
En gelatine lost niet op in een afgekoelde vloeistof. Dst smelt juist door de warmte.

Als je eerste poging te stevig werd dan heb je het iig goed gedaan :) Alleen misschien iets te veel bloem gebruikt. Of teveel gelatine.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Re: Imitatieslagroom (lactosevrij)

Sanne, Ik heb nog nooit slagroom van dat merk soyatoo gezien. Dat is dus slagroom op basis van Soja? Waar kan ik dat vinden? En bij welke producten in de supermarkt staat het dan?

31

Re: Imitatieslagroom (lactosevrij)

sunflowermariah schreef:

Sanne, Ik heb nog nooit slagroom van dat merk soyatoo gezien. Dat is dus slagroom op basis van Soja? Waar kan ik dat vinden? En bij welke producten in de supermarkt staat het dan?

Dat hebben ze niet in de supermarkt. Maar wel bij natuurvoedingswinkels.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

32

Re: Imitatieslagroom (lactosevrij)

hoe lang blijft de vulling goed met immitatieslagroom, is dat ook binnen 48 uur nuttigen?

It's never to late to become what you might have been

33 Laatst bewerkt door Esthervv (02-01-2013 18:50)

Re: Imitatieslagroom (lactosevrij)

Naar mijn ervaring is het langer te gebruiken dan gewone melkproducten. In Zweden is een Alpro soya creamy and airy te koop, die kun je opkloppen al slagroom. En die is erg lekker. Hij werkt goed onder fondant. hou hem puur onder de fondant, en meng hem voor de vulling!. Ik zag tot mijn grote verbazing dat dit in Nederland nog niet te koop is, daar Alpro volgens mij uit Belgie komt.  Als je in de buurt van de Duitste grens bent, daar hebben ze een poeder dat je opklopt met een melkvervanger en die is ook erg lekker, gebruik iets minder vloeistof en hij is stijf genoeg om op een cupcake te doen. (ben helaas de naam vergeten maar het ligt bij de grotere supermarkten bij de bakproducten) Hier in Zweden hebben ze veel melkvrije vervangproducten. Maar dat is wat ver om te even gauw in te slaan :)

34

Re: Imitatieslagroom (lactosevrij)

Debdeb schreef:

Ik gebruik zelf altijd minus L slagroom.
Deze smaakt echt super lekker. Alle visite eet er altijd van mee en hebben niets in de gaten.
Mijn dochter, die lactose intolerantie heeft, heeft van deze slagroom geen last en bovendien vind ze het nog lekker ook.
De Jumbo supermarkten hebben minusL in hun assortiment. En als je dicht bij de duitse grens woont is het helemaal handig, want ik duitsland kun je nog veel meer krijgen.
Bij de duitse Lidl hebben ze zelfs lactosevrije melk voor maar 0.79 cent per liter. Handig om lactosevrije gele room te maken!

Ik kwam in duitsland ook al lactosevrije slagroom en kwark tegen.