26

Re: Dora taart en mijn grote trots: Hello Kitty!

G.I. Jane schreef:

Hoi Johanna, het lukt mij de laatste tijd steeds beter om een strakke taart te maken. Ik gebruik nu iedere keer de bc die staat bij bekleden op het forum. Als je hiermee netjes afsmeert en daarna het in de koelkast laat opstijven dan moet een strakke taart jou ook lukken. Het gaat overigens ook erg goed met het chocolade fudge recept bij vullen. Dit wordt nog harder en strakker en is erg lekker op een chocolade biscuit.

Groeten Suzanne

Dank je wel voor de tip, ik gebruik altijd merengue botercreme, laat het daarna opstijven, smeer jij hem dan ook met een warm mes na?
Kan je beter 1:1 botercreme gebruiken damn merengue?
Die chocolade fudge, goede tip! Ga ik zeker een keer proberen.

27 Laatst bewerkt door G.I. Jane (01-12-2009 08:59)

Re: Dora taart en mijn grote trots: Hello Kitty!

Warm mes gebruik ik eigenlijk nooit en merinque botercreme heb ik nog nooit gemaakt. Dus daar kan ik niets over zeggen, maar het lijkt me wel erg lekker als vulling. Ik vind de 1:1 afsmeer botercreme: 100 gr margarine/100 gr echte  boter/200 gr poedersuiker het beste, hiervoor deed ik het altijd met de bc van de webshop maar die gebruik ik nu alleen nog maar om te vullen. Het afsmeren ging nog beter na de Wilton Course 1, daar heb ik veel van geleerd.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.