76

Re: de bakerella laagjespot omgezet in nl maten voor groentepot

Ik vind dit echt zó leuk, ik ga de pot ook maken voor kerst voor mijn neefje van 7 en nichtje van 10.

Vraagje, misschien is het al eens langsgekomen maar ik kan het niet terugvinden: hoe lang is zo'n pot houdbaar?

Groetjes, Monica

77

Was erg leuk om te maken (heb er stiekem ook één voor mezelf achtergehouden :lol: ). De koekjes waren erg lekker. Hier een foto van mijn pot. Heb de labels van Bakerella gebruikt (had helaas te weining tijd om zelf iets te maken).
http://2.bp.blogspot.com/_1wc7TLWbNo4/TREPlSz5r2I/AAAAAAAAAO0/QYCwFJMqkDw/s1600/Koekjespot.gif

78

Ik heb ze gemaakt en ze vielen bij de ontvangende kinderen erg in de smaak! Ik heb de Xenos weckpot gebruikt, had wel ruimte over bovenin maar dat heb ik opgevuld met een prop doorzichtig inpakfolie.
Als chocostukjes heb ik niet-smeltende-chocostukjes gekocht bij de bakwinkel. Kost wat meer dan zelf chocolade schaven maar het was voor mijn neefje & nichtje dus dat gaf niet.

Helaas geen foto's gemaakt, ik zal mijn zus er eens naar vragen!

Groetjes, Monica

79

Ik heb de koekjes gemaakt.... (moest eerst even uitproberen). Maar wat zijn ze lekker zeg!! Alleen zien ze er helemaal niet uit...of heb ik wat verkeerd gedaan?

80

ow... wat was er mis aan dan?

ik had van de week allemaal mooie koekjes namelijk...

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

81 Laatst bewerkt door chocotoetje (12-01-2011 11:00)

oeps 2x

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

82

Voor de geïnteresseerde, ik heb even gekeken wat zo'n pot nou moet kosten. Alle ingrediënten komen bij de appie vandaan zonder reclame artikelen erbij.

Je komt voor een liter pot uit op 1,89 per pot.
Voor een 720 ml pot ben je 1,453 kwijt per pot.

Dit is zonder de soda en ik heb pinda's genomen in plaats van de pecan noten. En tevens met vanillesuiker. Voor de suiker heb ik bastaard suiker genomen.
Dit is ook alleen voor de pot en niet voor de boter en het ei.

Ik heb net de koekjes gebakken. Nu ben ik al geen goede koekebakker en ik had dus ook geen rekening gehouden met het feit dat koekjes uitlopen op je bakplaat. Ik heb nu dan dus ook een heel groot koekje :lol:  :mad:  :rolleyes:
Bij mij zie je ook de m&m niet zo goed zitten!! Hebben jullie daar ook last van, of is het misschien een idee om de volgende keer de m&m niet mee te kneden en dan later er in te drukken??

Ik heb trouwens een liter pot gekocht bij Xenos. Geen weckpot maar een gewone met koper kleurige deksel. Country Style kitchenware collection staat erop kosten 1,49 per pot.

Grz

83

Tamaartje, bedankt voor de prijsberekening!
Dat je de m&m's niet ziet op de koekjes is wel jammer, maar de m&ms verliezen hun kleur tijdens het bakken. Dus ik denk dat daar niets aan te doen is.

Hallo mensen,

waar kan ik nu het echte recept vinden van deze laagjespot.
het gaat dan om een voorradspot van 1 liter.
welke hoeveelheden heb ik dan nodig??
kan nergens het recept vinden, misschien ligt het aan mij,
weet iemand dit.

alvast bedankt.

85

Leuk idee is dit zeg :Y gauw eens proberen, nu alleen nog site vinden voor om leuke labels te maken....Iemand tips?

Je weet nooit wat je kunt, totdat je het geprobeerd hebt...

86

Hier nog even mijn laagjespotjes...
Ik had deze gemaakt voor uit te delen op de peuterspeelzaal. De mama's waren allemaal erg enthousiast en kwame me later nog vertellen dat de koekjes echt heerlijk waren!

http://i53.tinypic.com/2qjltoo.jpg

87

Mijn zus heeft inmiddels met haar kids de koekjes gebakken maar ze vond ze niet echt lekker.
Kwestie van persoonlijke smaak denk ik. Ze vond de pinda's er niet zo lekker in. De m&m's waren wel lekker maar zagen er een beetje raar uit na het bakken.

Groetjes, Monica

88

Ben vandaag op pad geweest voor alle ingredienten..
maar kan nergens grove havermout vinden.. (alleen de brinta vorm)

kun je anders ook gewoon musli doen?

MarSch schreef:

Ben vandaag op pad geweest voor alle ingredienten..
maar kan nergens grove havermout vinden.. (alleen de brinta vorm)

kun je anders ook gewoon musli doen?

Heb ook een tijdje moeten zoeken; je kunt kijken bij de zonnatura producten of ontbijtproducten. Ik weet niet of het lekker is om er muesli bij te doen...

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

90

bij AH verkopen ze het gewoon hoor.
ik koop altijd de euroshopper variant
het heet rolled oats (als ik t goed schrijf tenminste ;) )

mueali zou ik zeker niet doen  :nooo

succes!

91

Hoi,

Ik ben vanmorgen aan het stoeien geweest om het recept om te zetten naar een klein Hak-potje (360 gr). En hoera het past in het potje en hoera ze zijn lekker!!

https://lh6.googleusercontent.com/-sI4Frm59_hQ/Tl9AvtG8dQI/AAAAAAAAGz8/nUzRQQgze1c/s512/Afbeelding.jpg

Het wordt de traktatie van mijn dochter begin november dus ik ben potjes aan het sparen (26 stuks  :lol: )
Ik zal tegen die tijd de foto's van de potjes plaatsen. Weet iemand nog een goede link om leuke labels te maken?

grtjs,Bri

Make cake, Not war!

92

ik ben wel nieuwsgiereig welke verhoudingen je daar voor hebt gebruikt?  :Y

93 Laatst bewerkt door luzo69 (01-09-2011 14:27)

Oké komt ie:
Dit is dus voor een klein potje Hak (360 gr staat er op)

60 gr bloem
1/3 theelepel bakpoeder
1/3 theelepel baking soda
snufje zout
1/3 theelepel vanillesuiker
25 gr havermout
45 gr m&m's
35 gr bruine suiker
35 gr donkerbruine suiker
19 gr noten
potje aftoppen met chocoladestukjes.

Er moet dan ongeveer 17 gr geklopt ei bij (1/3)
en 40 gr zachtgemaakte boter.

oven op 180 graden voor 10 minuten.
Bij mij zijn ze heerlijk bros en nog een beetje zacht aan de binnenkant.
Het komt ook allemaal niet zo heel nauw hoor!

Make cake, Not war!

94

TOP!

ik hoor namelijk nog al eens dat mensen het te veel vinden, dit is een leuke tussenweg.

mijn zoon heeft het ook getrakteerd (in een puntzak) en er wordt nog steeds over gesproken! groot succes dus!!

95

Je haalt er 10 koekjes uit dus dat is meer dan zat lijkt me zo! Daarbij zie ik me nog niet met 26 literpotten naar school sjouwen :lol:

Make cake, Not war!

96

Leuk!

97

Weet iemand hoe/waarin je deze koekjes het beste een dag of 3 kan bewaren?

Life is what you bake it.

98

Wat handig!

Groetjes Marleen

99

Hier nog even fotootje van mijn potjes.
https://lh3.googleusercontent.com/-mnnhn6oQ30o/TtTV_igkE3I/AAAAAAAAG50/eHH_5OsLTkQ/s512/IMG_0871.jpg
Grtjs,Brigitte

Make cake, Not war!

100

Ik ben lekker snugger geweest en heb de M&M's pinda variant meegenomen (macht der gewoonte  :D  :o ) Zou ik deze kunnen gebruiken en dan de extra pinda's weglaten?

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)