51

Re: de bakerella laagjespot omgezet in nl maten voor groentepot

zou ik de pinda's kunnen vervangen door bv rozijnen.
Met kinderen vind ik dat toch veiliger dan pinda's waar ze zich in kunnen verslikken.

Iemand dit al ooit geprobeerd?

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

52

Ik heb hem ook voor twee juffen die met pensioen gingen gemaakt (hebben ze eindelijk tijd voor dingen als koekjes bakken met de kleinkinderen). Ik heb de tip van Margreeth opgevolgd (pot kopen bij de Xenos). Helaas geen foto van, maar het was een grote. De inhoud was twee liter, heb daarom het drievoudige genomen van dit recept. Dat was zoals verwacht net iets te veel, dus heb ik de hoeveelheid pinda's, m&ms en chocolade iets verkleind en toen pastte het prima. Ik heb even geëxperimenteerd met de laagjes, ik vind de m&ms of de chocolade lager in de pot geen succes omdat de suiker dan tussen de m&ms zakt. Dat leek me leuk omdat nu alle kleur bovenin zit, maar het wordt dus een beetje rommelig. Wel is het leuk om eerst het bloemmengsel, dan de bruine suiker en daarna de havermout en de witte suiker te doen voor de kleur. Elke laag even met een lepel gladmaken en de pot zachtjes op het aanrecht tikken, dan krijg je de laagjes mooi recht.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

53

Ik heb nu een pot gevonden waar het precies in past zoals hier beschreven. :Y
Ik koop nu bij de Albert Heijn een pot appelcompote van euroshopper:Blije kinderen, want die vinden het heerlijk en blije mama, want de pot lijkt er wel voor gemaakt.
Heb de boel wel een klein beetje aangedrukt na de bruine suiker.

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

54

Ik ga hem vandaag maken in een 720 ml pot en dan met de hoeveelheden uit de openingspost x1,5. Hoop dat hij dan mooi vol zit.  :)

55 Laatst bewerkt door Helderder (12-07-2010 18:24)

Het is geweldig gelukt! Heb de hoeveelheden keer 1,5 gedaan en met wat aanstamp werk paste het perfect. Heb kleine smarties in plaats van M&M's gebruikt, ziet er erg leuk uit. De volgende keer gebruik ik denk ik meer smarties en laat ik de chocolade weg, vind ik net wat mooier staan.
:shh: En ik kies geen ex-rodekool pot meer, die lucht is er echt niet uit te krijgen.

56 Laatst bewerkt door muis28 (25-07-2010 15:25)

Ik heb de koekjes vanmiddag gebakken met smarties erin, maar daarvan laat inderdaad de kleur los.
Dus smarties toevoegen om kleur in je koekjes te krijgen is geen succes.

De koekjes zijn heerlijk, echt om lekker van te smullen.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

57

Misschien nog een goede tip voor dit topic (ik weet dat 'ie al oud is); bij Ikea hebben ze perfecte 1l. potten, dus voor het dubbele recept:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40065867

(Ik weet trouwens niet of ik deze link mag plaatsen, anders moeten de moderators hem maar weghalen. Het gaat om de pot "Slom" van 1l. van e 1,99)

Groetjes Liesbeth

Een taart en een workshop voor elke gelegenheid!
Kijk op www.omabaktaart.nl of mail je op info@omabaktaart.nl

Ik heb de koekjes ook zelf gemaakt maar vond ze niet heel lekker. Ik vind het wel superleuk om ze cadeau te geven. Collega's vonden de koekjes overigens wel heerlijk!!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8FKD8BZP.jpg

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

59

Liesbeth1980 schreef:

Misschien nog een goede tip voor dit topic (ik weet dat 'ie al oud is); bij Ikea hebben ze perfecte 1l. potten, dus voor het dubbele recept:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40065867

(Ik weet trouwens niet of ik deze link mag plaatsen, anders moeten de moderators hem maar weghalen. Het gaat om de pot "Slom" van 1l. van e 1,99)

Groetjes Liesbeth

Dit mag hoor!
En al is het topic niet nieuw meer, dit is er echt een populaire. Ik zal hem binnenkort bij de recepten op de site toevoegen :)

Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

60

Ik heb deze pot ook verschillende keren gemaakt, elke keer is het weer passen met een nieuwe pot.
De beste pot vond ik de 1L van Dille en Kamille. Doordat deze was smaller was kwamen de laagjes beter uit.
Maar ik vind wel de volgende volgorde het meest stabiel (dat het niet gaat schuiven als je hem beweegt):
- Bloem
- Bakpoeder, baking soda en zout
- de 2 soorten suiker
- havermout
- chocolade
- M&M's
- Chocolade

61

Ik heb vandaag met een iets ander recept ook 2 kleine laagjespotten gemaakt.
TIP:Om alles goed aan te stampen werkt een wijnglas erg goed.
De voet is mooi plat en past netjes door de opening van de pot.

Groetjes Gerien

Wat leuk dat dit topic zo vaak gebruikt wordt!
Die varianten zijn ook superleuk!

Groetjes Juf Suikerbuik

Groetjes Juffrouw Suikerbuik
mijn taarten staan op http://www.juffrouwsuikerbuik.nl

63

muis28 schreef:

zou ik de pinda's kunnen vervangen door bv rozijnen.
Met kinderen vind ik dat toch veiliger dan pinda's waar ze zich in kunnen verslikken.

Iemand dit al ooit geprobeerd?

Rozijntjes zijn in koekjes in ieder geval erg lekker. Ik zou daar ook liever voor kiezen bij kinderen. Maar rozijntjes zijn natuurlijk niet echt heel droog. Zou dat met de andere ingredienten wel samen gaan in een pot?
Anders moet je de rozijntjes bovenin doen en dan eerst een folietje er tussen doen. Dan zitten ze er wel bij, maar komen ze niet tegen de andere dingen aan.

Groetjes Gerien

Je kunt ook de nootjes weglaten en meer m en m's toevoegen of misschien bovenin de pot een doosje rozijntjes?

smakelijke groetjes
patricia

65

bakin'trieske schreef:

Je kunt ook de nootjes weglaten en meer m en m's toevoegen of misschien bovenin de pot een doosje rozijntjes?

da's ook een goed idee!! :Y

Groetjes Gerien

66

Zo ik heb hem vandaag ook geprobeerd maar bij mij ging het niet zo geweldig.

De koekjes waren te licht terwijl ik toch de baktijd en temp. heb aangehouden.

Vond het wel een knoeiboel om te maken, mengsel was soms niet vettig genoeg dus bleef niet helemaal super plakken.
De m&m's gaven af.

Ligt t nou aan mij? ;)
Was eerst aan het denken voor mijn kindje om uit te delen met zijn verjaardag maar dan kleinere porties, ik twijfel nu.

67

Ik heb ze toevallig van de week gebakken, ze waren prima. De eerste lading was nog zo zacht na de aangegeven baktijd dat ik ze er langer in had laten zitten, maar die bleken toch wat donker geworden. De tweede lichting heb ik precies met de aangegeven baktijd gebakken en toen waren ze super (na het afkoelen op een rooster). Ik vond het deeg ook wat droog en toen heb ik een klein beetje extra ei toegevoegd.

De kinderen vonden ze heerlijk! En dan had ik nog wel minder chocola gebruikt, bijna geen m en m's en geen pinda's :D

Ik had er traktatiezakjes van gemaakt (naar het voorbeeld van Jol321), ff een (slechte) foto:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7IBWRMBK.jpg
Ik heb er later nog een koekje aan gehangen, een kaartje met het recept en een fotootje van de jarige, helaas geen foto van het eindproduct gemaakt. Was nachtwerk geworden :D

68

Jullie gebruiken pinda's in plaats van pecannoten? Tot nu toe heb ik het altijd nog volgens recept gedaan met pecannoten, maar pinda's is wat makkelijk verkrijgbaar en goedkoper dus dat ga ik eens proberen.
Wel gebruik ik altijd de potjes minifeest van dr. oetker (in plaats van m&m's of smarties) ik vind deze kleurtjes zo lekker knallend en vrolijk!

69

Wat een leuk idee, ik ga 'm meteen opslaan, bedankt!!

Groetjes, Monica

70

Kun je ook vanille aroma gebruiken in plaats van vanille extact? Met dezelfde verhoudingen? Dit is vaak iets makkelijker te verkrijgen als vanille-extract.

71

o wta leuk zeg. dit ga ikonthouden

72

Wat een super idee zeg, deze pot. Ik wil hem zelf ook gaan maken voor mijn zus om kado te doen, maar natuurlijk wil ik hem ook eerst zelf proberen. Nu heb ik alleen nog even een vraag. Het is misschien een beetje een rare vrag, maar welke M&M's gebruiken jullie?

Jozien, welke verhoudingen heb je gebruikt voor in de zakjes?

Ik vind dit wel een heel erg leuk idee om uit te delen.

74

karin van hees schreef:

Jozien, welke verhoudingen heb je gebruikt voor in de zakjes?

Ik vind dit wel een heel erg leuk idee om uit te delen.

Ik heb dit op mijn blog gezet:
http://taartpagina.web-log.nl/taarttips … ekjes.html

Het is superleuk om te doen en ook dankbaar, veel kinderen (en ouders) vinden het een leuke tractatie hoorde ik achteraf.

75 Laatst bewerkt door poohbeer (26-11-2010 07:50)

Thanks! Hier kan ik wat mee  :Y !

Heb ze gisteravond gemaakt, idd voor de hak 720 ml potten 1,5 keer de benodigdheden genomen.
Weggevertje voor de kids die er zijn als mijn dochter 1 jaar wordt.
Ik heb alle ingrediënten gekocht en kon daar 6 potten mee vullen.

Zinnetje bovenin: Bedankt voor je komst, ik zat vandaag gebakken!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4PHXVRKN.jpg