26

Re: de bakerella laagjespot omgezet in nl maten voor groentepot

Er staat bij het recept; een balletje ter grootte van een flinke bikkel... Wat is een bikkel?? :o

anniescakes.hyves.nl

27

bij mijn weten is een bikkel een knikker ;)

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

28

Geweldig deze pot! erg leuk! Ik zou hem graag zelf wel willen krijgen! haha! (ik ken niet zoveel mensen die ook bakken als hobby hebben..) maar mijn zusje is volgende maand jarig, die ga ik dan maar eens verblijden met zo'n pot! :thumb:

29

Ik heb deze pot ook nagemaakt, voor de juf van de jongste, die heeft kleuterfeest, ook een soort juffendag.
En ook ik vond dat ik het eerst moest proeven voordat ik het zomaar weggeef: WAT EEN HEEEEERLIJKE KOEKJES!!!
En het ziet er zo gezellig uit in die pot, bijna zonde om het er zomaar uit te halen!!
Ik heb het recept al in m'n boekje geschreven, want deze worden zeker vaker gemaakt!

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

30

Juf was superblij met de pot, ik kreeg ook leuke, positieve reacties van andere moeders!
Me zoontje was wel de enige met een kadootje :o  .
(Juf had in september haar verjaardag gevierd, vandaar)
Gelukkig vond hij dat niet erg( ik voelde me wel een beetje van :o  !)

Over 2 weken staan er weer 2 op het 'menu' , voor de juffen van me dochter, die hebben geen juffenfeest, maar verdienen wel een kadootje aan het eind van het jaar!

Nogmaals bedankt voor het postenvan dit recept/ kado-idee!!

Groetjes, Katja

Groetjes, Katja

31

Gaat het hier dan om de pot van 720 ml?

32

Ja, dat formaat heb ik volgens mij wel gebruikt.(Grote pot pindakaas!)

Groetjes, Katja

Groetjes, Katja

33

Hmmmm, waarom heb ik nou nog zoveel ruimte over in de pot???

Groetjes Karine

34

:Y  had ik ook, heb er maar wat extra choco bij gedaan, altijd lekker ;)

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

35

Had ik niet zo'n last van, maar zie ook dat mijn pindakaaspot toch kleiner was dan 720 ml.
Moet volgende week 2 potten maken, maar heb nu ook alleen de 720 ml. in huis.
Ik denk dat ik dan bovenin de pot 2 of 3 zakjes thee doe.

Groetjes, Katja

Groetjes, Katja

36

Vandaar mijn vraag over de inhoud van die pot.

Bij bakerella wordt alles in een 1 quart smooth ball jar gegooid.

In het woordenboek vind ik terug:
a quart: voor vloeistof, UK 1,136 liter, USA 0,946 liter; voor droge waren 1,101 liter
Dus ongeveer een liter. De grootste groenten-van-Hak-potten zijn 720ml. Dus regeltje van drie toepassen.

37

Uhhh, ik ben iemand die het in appels en peren uitgelegd moet hebben, hoor. Ik heb geen wiskunde-knobbel en er gaat bij jouw uitleg zelfs in de verte geen lichtje branden ;) ;)

Groetjes Karine

38

Ik ook hoor, vandaar dat ik even probeer uit te zoeken hoe groot de pot van Bakerella is. En hoe groot deze van Hak.
Want buiten het feit dat Bakerella een grotere pot heeft, staat haar recept ook nog eens in cups en niet in gram.

Ik ga 'm dit weekend gewoon proberen te maken. En als het dan niet perfect past in mijn pot, is dat wel heeeel jammer want dan zal ik de mengeling zelf moeten maken en koekjes van bakken.   :D

39

ja probleem heb ik nu dus ook, ik zie mezelf nl niet alle witte suiker van de basterdsuiker scheiden, de pinda's. chocola en m&m's zijn toch wel de enige die ik eruit ga vissen in dat geval ;)

Groetjes Karine

40 Laatst bewerkt door Kaatjekikker (23-06-2010 15:29)

Kijk, zo ziet het er nu bij mij uit, met de hoeveelheden die hier waren aangegeven:

http://i112.photobucket.com/albums/n185/Kaatjekikker/e7ef7f31.jpg

Groetjes Karine

Wat een leuk idee!!!
Karine die van jou ziet er toch prima uit, een beetje ruimte over maar ach een extra groot lapje stof erop!

Het is misschien een domme vraag maar ik stel hem toch! Kan ik voor de bakpoeder gewoon bakmeel gebruiken??
En is het niet handiger om zelf een zakje vanillesuiker toe te voegen in plaats van op het recept vanille extract te zetten; de meeste hebben dit niet in huis.

Nogmaals super idee!! Moet alleen even ergens potten vandaan scoren (wij eten nooit uit pot) ;)

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

42

Ik denk alleen dat als ik hiermee ga lopen er binnen no-time geen laag meer te herkennen is. Zeker niet als de kinderen ermee gaan wandelen (is cadeau voor de juffen)

Maar ik denk dat ik er idd een zakje vanillesuiker bij stop en dan een stuk plastic inpakfolie bovenin prop zodat alles een beetje tegengehouden wordt.

Groetjes Karine

43

Ik heb m ook gemaakt, in een pot van Xenos. HIER te zien inc. "recept". Geweldig kado-idee! en de koekjes zijn superlekker. Ik denk trouwens dat de pot wel helemaal vol moet zitten om "netjes" te blijven.

44

Ja, ik heb nu 1,5 keer de hoeveelheden uit het eerste bericht gedaan en de pot van Hak zit nu helemaal vol. Ik denk dat het zo idd netjes blijft zitten.

Groetjes Karine

45

[quote=
En is het niet handiger om zelf een zakje vanillesuiker toe te voegen in plaats van op het recept vanille extract te zetten; de meeste hebben dit niet in huis.
quote]

Dat heb ik hier ook gedaan, hoor!
Ik heb 15 gram witte suiker vervangen door 2 zakjes vanillesuiker.

Groetjes, Katja

Groetjes, Katja

46

Kaatjekikker schreef:

Ja, ik heb nu 1,5 keer de hoeveelheden uit het eerste bericht gedaan en de pot van Hak zit nu helemaal vol. Ik denk dat het zo idd netjes blijft zitten.

ik heb dit ook gedaan nu idd, veel beter, mooi strak in de pot...
ik heb het wat aangedrukt na de bruine suiker.
dan blijft het mooi zitten!

gr. toetje

47

ow, wat leuk, dank je wel, ga het gelijk opslaan. :)

48

Ik heb een WKaakjes-variatie gemaakt, met de "voetbal" M&M's.

49

Heb ze uiteindelijk gemaakt met côte d'or chocolade, zonder m&m's of pinda's. Heel erg lekker.
En de juf was ook heel erg blij met haar pot vol cookies-mengeling.

Ik heb potten van de Xenos gebruikt en die zaten goed vol! Zelfs niet alle chocolade paste erin. De ontvangers waren heel enthousiast. Mijn man vond het maar een raar iets; je gaat toch niet iets weggeven dan ze zelf nog moeten maken??? :lol:
Ik geef toch ook geen horloge dat ze nog in elkaar moeten zetten  :grr:

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou