Re: Prinsesje Petronella en een bruidstapel...
wauw prachtige taarten. enne je rozen zijn echt bijzonder mooi!! wauw...zucht, ..echt prachtig.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Prinsesje Petronella en een bruidstapel...
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
wauw prachtige taarten. enne je rozen zijn echt bijzonder mooi!! wauw...zucht, ..echt prachtig.
Ze zijn weer prachtig, allebei!
Tjee wat een mooie taarten.
Dat poppeke is leuk zeg, en idd die rozen zijn prachtig!
Heel mooi hoor! Je bruidstaart vind ik echt het einde! Hoe heb je de rozen zo mooi bol gekregen? Zit er nog een boltaartje onder? En hoe krijg je de randjes van de roosjes zo fijn? (Btw is het marsepein?)
A, wat een schatje, die prinses, en die stola, echt heel koninklijk!
Je rozen zijn geweldig, maar ik kan me voorstellen dat je je ergert aan het lint!
Wat een lief prinsesje, mooi geheel zo, en prachtig gemaakt. En je bruidstaart ziet er ook mooi uit, ja ik kan dat gevoel als de mensen weer een zelfde taart uitzoeken. Het is geen uitdaging meer, maar voor hun is het de eerste.
O als ik deze eerder had gezien, wat een leuke prinses!
Heel mooi hoor! Je bruidstaart vind ik echt het einde! Hoe heb je de rozen zo mooi bol gekregen? Zit er nog een boltaartje onder? En hoe krijg je de randjes van de roosjes zo fijn? (Btw is het marsepein?)
Hai Nijn,
De bol met rozen maak ik als volgt: Ik leg de eerste rij rozen in een cirkel. Daarbovenop de tweede rij, maar dan een beetje verder naar binnen. Dan maak ik een passend bolletje van noppenplastic (je weet wel... dat spul waar ze dingen in verpakken, plastic, met luchtkamertjes erin). Dan kan de laatste laag erop... die rust dan op dat plastic bolletje... zo kun je'm dicht en rond maken.... Het geheel is dus niet voor consumptie!
De randjes van de blaadjes maak ik dun door er een stukje bakpapier overheen te leggen, voorzichtig wrijf ik dan met mijn vinger het randje plat/dun.
De rozen zijn gemaakt van fondant met een beetje tylose. Dat wordt hard en heeft als voordeel dat je de rozen op elkaar kunt leggen zonder dat de boel dan inzakt. Meestal laat ik de eerste laag ook een nacht drogen. Daarna kun je verder bouwen.
Groet,
Corinne
prachtige taarten
O meid, deze had ik helemaal gemist!
Hij blijft een plaatje hoor "jouw" bruidstaart! en zelf zie je dat misschien van die linten, maar het bruidspaar is hier echt helemaal blij meer hoor, dat weet ik zeker!
En Petronella, ik ken haar niet, maar het is een schatje! wat een beeldig koppie, en haar haar, en wat een lijntje! Prachtig!
Groetjes, Jos
"IK WIL OOK TAARTEN MAKEN!!!! schreeuwt Petronella door het paleis "IK BEN HEUS NET ZO GOED ALS CORINNE!!!! IK BEN ZELFS NOG WEL BETER!!!! IK WEET HET ZEKER!!!"
Ach prinsesje Petronella, ga jij nu eerst maar eens een workshop volgen, dan kun je altijd nog kijken of het wat voor je is!
"OF HET WAT VOOR ME IS? OF HET WAT VOOR ME IS? NATUURLIJK IS HET WAT VOOR ME! LET MAAR EENS OP, IK BEN BETER DAN IEDEREEN HIER, BETER DAN NEDERLAND, BETER DAN DE WERELD, IK IK IK.... pfffff.... wat een gedoe zeg, dat taarten... eerst maar eens thee. Met een koekje..."
Geweldig!!! hier ook een fan van Prinsesje Petronella...(en uiteraard Claire GV) Koenie, geweldig na gedaan, herken het helemaal!!!haha
Super gaaf geboetseerd!!! En je bruidstaart is ook echt super super mooi!! En net wat anderen zeggen, het bruidspaar valt het niet eens op dat de linten niet helemaal recht zijn... Had ik ook met mijn bruidstaart, gemaakt door een banketbakker, op dat moment was ie mooi (ik wilde iets heel anders maar goed, vriend van schoonouders..s)) en als ik nu naar de foto's kijk denk ik...pfff zo zou ik het nooit doen, en wat een vlekken van het goud... Maar hij was lekker...!!
Je rozen zijn prachtig, en gelijk bedankt voor een tip!
Wauw, mooi zeg allebei!!
Hihi, ik moest wel lachen om het commentaar van Constance; ik dacht namelijk precies hetzelfde; wat een gave taart met al die rozen! Die linten passen er heel mooi bij, maar dat ze iets bobbelen zie jij alleen denk ik...
Supermooi!!
"IK WIL OOK TAARTEN MAKEN!!!! schreeuwt Petronella door het paleis "IK BEN HEUS NET ZO GOED ALS CORINNE!!!! IK BEN ZELFS NOG WEL BETER!!!! IK WEET HET ZEKER!!!"
Ach prinsesje Petronella, ga jij nu eerst maar eens een workshop volgen, dan kun je altijd nog kijken of het wat voor je is!
"OF HET WAT VOOR ME IS? OF HET WAT VOOR ME IS? NATUURLIJK IS HET WAT VOOR ME! LET MAAR EENS OP, IK BEN BETER DAN IEDEREEN HIER, BETER DAN NEDERLAND, BETER DAN DE WERELD, IK IK IK.... pfffff.... wat een gedoe zeg, dat taarten... eerst maar eens thee. Met een koekje..."
Whaaahaaa... super Koenie.... mocht het niet lukken met Mjam (niet dat ik daar aan twijfel ) dan kun je altijd nog regisseur worden. Prachtig.... ik zie dat dan voor me.... Koenie kijkt naar het prinsesje op de taart en krijgt dan meteen inspiratie....
MOOOOIIIII!!!
Wat een superlief en super origineel prinsesje.
Gew
Wat een gave prinsessentaart, mooi geboetseerd!
Groetjes,
Marja
Twee prachtige taarten en wat zijn je rozen mooi!
Heel erg mooi gedaan en geboetseerd,ik ken haar ook wel!!
Je rozentaart ziet er top uit.
Had deze helemaal gemist, maar gelukkig dan in de parade toch gevonden!! Wat een plaatje zeg, met name die bruidstaart vind ik echt helemaal super!!! Wat een prachtige rozen, echt ontzettend mooi. Grappig, je eigen commentaar erop, ik (en de anderen boven mij) begrijp er niks van. Zie alleen maar prachtige taarten!
WOW allebei geweldig, maar zeer zeker die met de roosjes, geweldig
wat een prachtig rozenboeket!
Wat een onwijs schattige taartjes.
Echt roze blijft echt altijd zo mooi om div. kleuren me te combineren
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Prinsesje Petronella en een bruidstapel...