51

Re: Koenie's Aardbeienmousse...

Even een technisch vraag wat betreft de mousse...hoe dik moet het zijn..ik heb het idee dat het namelijk nog te dun/nat is...? het is iets dikker dan kwark nu..ik heb van alles de dubbele hoeveelheid gepakt en dan nog 2 gelatineblaadjes extra?

52

Re: Koenie's Aardbeienmousse...

Kan je het limoensap weglaten of citroensap uit een flesje gebruiken? Anders moet ik straks nog even langs de supermarkt :)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

53

Re: Koenie's Aardbeienmousse...

Bully schreef:

Zou je de verse aardbeien ook kunnen vervangen, door bijvoorbeeld, een flesje aardbeiensaus (Van tova)??  Dit hebben wij regelmatig in huis, en leek me handig voor als er een keer geen aarbeien voor de hand liggen? In het recept staat dat je de aardbeien moet pureren... Geen idee of het te doen is, of het lekker is. Heeft iemand hier misschien al ervaring mee?

Groetjes José

Het zal dan wel weer anders smaken dan de echte mousse. Maar ik geloof zeker dat dat ook lekker is hoor!

Groetjes Gerien

54 Laatst bewerkt door wilma1981 (19-07-2010 17:00)

Re: Koenie's Aardbeienmousse...

ik heb deze mousse ook regelmatig gemaakt maar blijft bij mij altijd te nat??

iemand een idee hoe dit komt?

wil dadelijk weer maken

we gaan nog ff verder met bakken....

55

Re: Koenie's Aardbeienmousse...

Dank je wel . ik ga het zeker ook eens uitproberen

56

Re: Koenie's Aardbeienmousse...

o ik heb deze net gemaakt alles verdubbeld ,omdat ik een pond aardbeien had,iets meer gelantine en klopfix & pakje vanillesuiker door de slagroom prima dikte ,ooooch wat lekker,heb alles uitgelepeld en drie bakje in de vriezer,echt een aanrader.
  taartgroetjes Carla

57

Re: Koenie's Aardbeienmousse...

ik heb hem weer gemaakt maar weer te nat..  :(

we gaan nog ff verder met bakken....

58 Laatst bewerkt door Iris Zijlstra (28-07-2010 20:19)

Re: Koenie's Aardbeienmousse...

Net zoals in de recept:

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/4 … zenmousse/

verwarm ik de gepureerde aardbeien met wat extra jam en los daarin de gelatine op. Goed af laten koelen en dan door de slagroom heen spatelen.

Ik gebruik trouwens altijd 4-5 blaadjes gelatine anders blijft de mousse te slap.

59

Re: Koenie's Aardbeienmousse...

hoi, ben nu voor de tweede keer dit recept aan het maken. Eerste keer totaal mislukt.

Er stond in het recept namelijk niet dat de gelatine nog verwarmd moest worden voordat je die door de aarbeien heen roert.

nu nog een keer aan het proberen, maar wat ik me afvraag,

kan ik in een keer alle slagroom toevoegen of moet dit beetje bij beetje, zodat het aan elkaar kan wennen?

Hoop dat het deze keer wel gaat lukken!

60

Re: Koenie's Aardbeienmousse...

Maaikelove schreef:

Oh help, de slagroom te lang gemixt! Hoe dom kan je zijn haha. Eens kijken of de buurvrouw misschien een nieuw pakje voor me heeft..

Tip voor slagroom die iets te lang geklopt is, dus niet als ie al beetje boterachtig is...
gewoon nog beetje room toevoegen dan krijgt het weer de goede substantie ( van mijn neef gehoord die is brood en banket bakker en heb het zelf nog nooit aan de hand gehad maar toch het onthouden waard)

61

Re: Koenie's Aardbeienmousse...

Genoteerd..... volgende week bij de 3 assepoesters even uitproberen ;-)

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

62

Re: Koenie's Aardbeienmousse...

Wat een heerlijke mousse is dit!!

Ik heb hem net gemaakt en ging bijna fout.
Werkte voor het eerst met gelatine en gooide dus de uitgeknepen blaadjes bij de aardbeien, en dacht toen volgens mij klopt dit niet.
Dus ik snel op het forum en ag onder dit topic niet alleen het recept maar ook de tip dat je het dus wel evenmoet oplossen.
Gedaan en....
de mousse is perfect en echt lekker!!

Er is elke dag reden voor een nieuwe taart!

63

Re: Koenie's Aardbeienmousse...

Met dank aan Helena84 voor het mailen: in het oorspronkelijke recept (en het recept bovenin) heb ik toegevoegd dat de gelatineblaadjes geweekt, uitgeknepen en opgelost moeten worden in warm water voor ze bij de aardbeien worden gevoegd :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

64

Re: Koenie's Aardbeienmousse...

Ik los de gelatine gewoon op in een lepel gepureerde aardbeien. Ik zet dat even in de magnetron en dat gaat prima!
Heerlijke mousse! Ik gebruik alleen wel veel minder suiker: 50 gram ipv. 100.

Groetjes Gerien

65 Laatst bewerkt door LisaElizabethAshley (06-08-2011 11:41)

Re: Koenie's Aardbeienmousse...

Moet het gelatinemengsel uiteindelijk dik zijn?
Mijne is namelijk nog erg waterig...

Trouwens (ik ben een groentje): Hoe maak je slagroom, gewoon vloeibaar slagroom en klopfix mixen? en werk kant-en-klaar slagroom ook goed?

Omdat ook tieners taarten bakken

66

Re: Koenie's Aardbeienmousse...

Zocht een mousse voor een glutenvrije taart...deze gemaakt en wij hebben ervan gesmuld....hij is heerlijk  :Y

67

Re: Koenie's Aardbeienmousse...

Alles gelezen maar ik geloof niet dat ik het tegen gekomen ben, vandaar mijn vraag. Hoe lang kun je de mousse van te voren op de taart doen en dan bewaren. Dus als je dit hebt gebruikt als taartvulling hoelang kan de taart dan nog mee? En verse aardbeien er later nog tussen doen, werkt dat ook?

Alvast bedankt!

68

Re: Koenie's Aardbeienmousse...

kan dit recept ook met gelatine poeder? en zo ja hoeveel gebruik je dan? en hoe verwerk je deze poeder dan?
Wij eten namelijk geen varken en ik heb gezien dat er wel runder gelatine poeder te koop is.

Groetjes Nathalie

Nieuwe hobby gevonden......TAARTEN!!

69

Re: Koenie's Aardbeienmousse...

Ik lees bij dit recept toch veel vragen over de dikte/ gelatine.


Misschien is het onduidelijk voor sommigen,
maar je hebt dus 3 blaadjes van elk 3gram gelatine nodig.

(niet elk blaadje is 3 gram,
er zijn verpakkingen met verschillende grote/ grams gelatine,
let dus goed op wat je zelf hebt gekocht, check het gewicht per blaadje zodat je de goede hoeveelheid gebruikt)

Poedergelatine kun je ook prima gebruiken,
is zelfs makkelijker in dit recept, want dit hoeft niet opgelost/ verwarmd te worden.
Kun je zo door de aardbeien mengen.

Aangezien het recept is 3x 3 gram gelatine, heb je 9 gram gelatine nodig,
en dat is ook gewoon 9 gram poedergelatine.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!