Re: zelf flexibele mallen maken

G.I. Jane schreef:

Taarten groentje: hoeveel mallen kan je ongeveer maken met 1kg siliconen culinair? Bv hoeveel duplostenen (welke maat) zouden eruit kunnen?

Hall Jane,

Sorry, ben er een tijdje tussenuit geweest dus antwoord bleef even uit.

Zo'n setje is een Kg siliconen dus ongeveer een liter denk ik.
Ik heb eigenlijk een wat stevige mal gemaakt van oa een lang basisblok (zo'n 8 centimeter lang). Daarvoor had ik ongeveer 10 centiliter gebruikt, maar dat kwam doordat ik de siliconen randen een centimeter dik gemaakt heb. Ik denk dat als je het goed doet je makkelijk 15 van deze grote stukken kan afvormen dus als je ook de kleinere blokjes wilt maken kan je bijna zo'n hele basissetje namaken.

Ik hoop dat je hier nog iets aan hebt na 3 maanden!

27

Wat kost zo'n kilo als ik vragen mag ? Is het van dat 2 componentenspul ?

CakeStudio schreef:

Hey Cake,

euhm... Ik heb net weer een beetje tijd voor een nieuw project en wilde weer siliconen kopen. Ik zag dat de prijs gedaald was. Ik weet de oorspronkelijke prijs niet meer precies (volgens mij €40), maar nu is het maar zo'n €35 of zo en 2 kilo zelfs voor €29 per kg. Volgens mij is dat echt veel goedkoper dan die voorgebakken vormpjes die ik af en toe koop als je kijkt hoe klein die dingen zijn.
Ow ja.. het is inderdaad 2 componenten, tenminste... het bestaat uit een A en een B verder zie ik geen verschil en je moet ook evenveel van beide nemen dus...
Als er ooit een 1 component komt dat net zo lekker werkt hoor ik het graag!  :D

29

Taarten_groentje schreef:
CakeStudio schreef:

Hey Cake,

euhm... Ik heb net weer een beetje tijd voor een nieuw project en wilde weer siliconen kopen. Ik zag dat de prijs gedaald was. Ik weet de oorspronkelijke prijs niet meer precies (volgens mij €40), maar nu is het maar zo'n €35 of zo en 2 kilo zelfs voor €29 per kg. Volgens mij is dat echt veel goedkoper dan die voorgebakken vormpjes die ik af en toe koop als je kijkt hoe klein die dingen zijn.
Ow ja.. het is inderdaad 2 componenten, tenminste... het bestaat uit een A en een B verder zie ik geen verschil en je moet ook evenveel van beide nemen dus...
Als er ooit een 1 component komt dat net zo lekker werkt hoor ik het graag!  :D

Ben even de draad kwijt. Over welke soort silicone gaat het nu? De kit culinair? Of een andere?

Life is what you bake it.

Hey Lilian!

Ik heb het over "siliconen culinair" die kit van een A en een B die je bij siliconesandmore.com krijgt. Ik had er goede ervaringen mee en heb onlangs weer besteld. Ik zag dat de prijs ook aardig gedaald was dus dat is super  :Y

Ik zag ook dat de siliconen nu helemaal wit zijn. Eerst waren ze wit en blauw. Ik vind puur wit toch mooier dus ook dat komt wel goed uit. Al kan je nu wel minder goed zien of A en B goed gemengd zijn volgens de mensen bij siliconesandmore.

Ow ja bij een ander onderwerp heb ik een foto geplaatst en volgens mij wilden ze die op hun site ook graag tonen.

groetjes!

Taarten_groentje schreef:

Hey Lilian!

Ik heb het over "siliconen culinair" die kit van een A en een B die je bij siliconesandmore.com krijgt. Ik had er goede ervaringen mee en heb onlangs weer besteld. Ik zag dat de prijs ook aardig gedaald was dus dat is super  :Y

Ik zag ook dat de siliconen nu helemaal wit zijn. Eerst waren ze wit en blauw. Ik vind puur wit toch mooier dus ook dat komt wel goed uit. Al kan je nu wel minder goed zien of A en B goed gemengd zijn volgens de mensen bij siliconesandmore.

Ow ja bij een ander onderwerp heb ik een foto geplaatst en volgens mij wilden ze die op hun site ook graag tonen.

groetjes!

Bestel jij het dan in amerika. Zo ja wat zijn dan de bijkomende kosten.

32 Laatst bewerkt door Taartenmarie (20-08-2010 16:48)

Saskia mv Lisa schreef:

Bestel jij het dan in amerika. Zo ja wat zijn dan de bijkomende kosten.

Nee ze bestelt het bij siliconesandmore.com  Gewoon in Nederland dus. Vind alleen de verzendkosten wel hoog: 7,95
Dan kom je voor een kilo uit op 42,90

33

dat is volgens mij niet te duur. Ik heb hier een prijs van ongeveer €50 voor 1kg, maar op de foto staat een pot en een fles. Het zou dus kunnen zijn dat de pot 1kg weegt....

Helaas...Tegenwoordig is natuurlijk alles veel geld. Het blijft voor mij echter wel een hobby waarbij ik even iets anders kan doen...

Tsja.... als je 2 Kg koopt of beter nog.. samen met iemand koopt, is het al meteen 5 euro goedkoper per set en kan je de transportkosten delen! Dan heb je het dus al voor zo'n 34 euro in huis (of bij de buurvrouw)...  :Y

Maar ja.. moet je natuurlijk wel iemand kennen.

Weet iemand misschien of ze ook op een beurs staan of in een winkel? Dat zou weer wat transportkosten schelen... moet je wel naar de beurs natuurlijk  :D

35

Misschien kan je eens langs een groothandel gaan in bakkerijproducten ? Sommige hebben ook een winkel waar partikulieren kunnen kopen. Zij hebben dit normaal ook.

36

Handig hoor.

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

37

Heb de siliconen culinair kit besteld, hoop hem overmorgen in huis te hebben, dan kan ik aan de slag met het maken van mallen, heb al verschillende voorwerpen waar ik een mal van wil maken in gedachten.

38 Laatst bewerkt door G.I. Jane (24-09-2010 12:13)

Taartenmarie nog bedankt! Was dat jou vriend met wie je in Utrecht gaat wonen die het pakketje bij mij langs bracht?
Ik ga binnenkort eens proberen een autootje als siliconenmal te maken, want ik vond de Mini in dit topic zo leuk!
En kijken naar voorwerpen waar ik nog wel eens een malletje van zou willen hebben.

Jose M heb je al een malletje gemaakt?

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

39

G.I. Jane schreef:

Taartenmarie nog bedankt! Was dat jou vriend met wie je in Utrecht gaat wonen die het pakketje bij mij langs bracht?

Hahahahaha, nee hoor. Dat was een van de stucadoors die bij ons aan het werk is. Hij hoorde mij iets zeggen over een pakketje dat naar Purmerend moest en toen zei hij: ik breng het wel. Tof he.

40 Laatst bewerkt door G.I. Jane (25-09-2010 21:38)

Taartenmarie: Ja tof van de stucadoor, ook toevallig dat hij in dezelfde straat gewoond heeft als ik in Edam.

Ik ga morgen eens kijken in de prullaria winkels als de Snuffelaar, Action of Xenos. Wie weet zit er nog een leuke boedha, autootje of iets anders tussen om een siliconenmal van te maken. Wat ik in ieder geval wil doen is een motor chocolademal vullen met chocolade en deze chocolademotor dan als mal voor de siliconen gebruiken. Of misschien zie ik nog wel leuke porseleine rozen of andere bloemen.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

41

G.I. Jane schreef:

Ik ga morgen eens kijken in de prullaria winkels als de Snuffelaar, Action of Xenos.

Dat is een goeie! Ik wil iets in edelsteen vorm maken. Ga daar ook eens snuffelelen...
Zo leuk, nu kunnen we echt iets maken dat je niet op een andere taart terug zal zien, iets unieks.

42 Laatst bewerkt door G.I. Jane (26-09-2010 08:44)

Taartenmarie schreef:

Zo leuk, nu kunnen we echt iets maken dat je niet op een andere taart terug zal zien, iets unieks.

Helemaal mee eens!

Mijn vriendin had een roos van porselein maar deze was erg groot (wordt een homp marsepein) en aan de onderkant liep deze teveel naar binnen toe, maar hij was wel erg mooi maar helaas niet zo geschikt.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

43

Ik lees dit nu voor het eerst.. hoeveel malletjes  kan je ongeveer maken.. ?? ...het ligt natuurlijk aan de grote van de voorwerpen maar ongeveer...??

Ik heb namelijk geen idee hoeveel een kilo van dat spul is... i

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

44

G.I. Jane schreef:

Taarten groentje: hoeveel mallen kan je ongeveer maken met 1kg siliconen culinair? Bv hoeveel duplostenen (welke maat) zouden eruit kunnen?

Hallo Jane,

Zo'n setje is een Kg siliconen dus ongeveer een liter denk ik.
Ik heb eigenlijk een wat stevige mal gemaakt van oa een lang basisblok (zo'n 8 centimeter lang). Daarvoor had ik ongeveer 10 centiliter gebruikt, maar dat kwam doordat ik de siliconen randen een centimeter dik gemaakt heb. Ik denk dat als je het goed doet je makkelijk 15 van deze grote stukken kan afvormen dus als je ook de kleinere blokjes wilt maken kan je bijna zo'n hele basissetje namaken.

Het antwoord staat hier bovenaan op de pagina. Ik heb het eens bekeken, maar ik denk zo'n 5 mallen van redelijke voorwerpen (bv baby van FI).

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

45 Laatst bewerkt door G.I. Jane (27-09-2010 12:29)

Ik heb wat boedha's en engeltjes gekocht, binnenkort zal ik eens wat posten als ik de mallen gemaakt heb. Ik had nog eens uitgerekend met behulp van water, maar ik denk 200ml nodig te hebben voor die 2 kleine boedha's en 200ml voor de engeltjes, dan kan ik nog 3 malletjes maken van die afmetingen.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

46

Dit lijkt me geweldig! En als je bekijkt wat één malletje van First impressions of zo al kost...
Als mijn budget het weer eens toelaat denk ik dat ik me toch eens een setje bestel! :Y

47 Laatst bewerkt door ilse74 (14-03-2011 10:13)

Hallo allemaal,

Ik heb niet alle berichten doorgelezen, maar volgens mij is Silli Creations nog niet eerder genoemd.

Ik ben ook mallen gaan maken met vloeibaar rubber, maar dat viel nog niet mee. Bovendien is het naar mijn weten niet geschikt voor levensmiddelen....er kwam een ongeloofelijke chemische lucht vanaf....

Vandaag heb ik bij sillicreations.nl een bestelling geplaatst.
Volgens mij zeker de moeite waard om er eens een kijkje te nemen!
Bovendien kun je het voor levensmiddelen gebruiken! Ik zocht hier al heel lang naar.

Groetjes en succes!
Ilse

48

Er zijn hier al meerdere topics over even de zoekfunctie gebruiken, dit is een oude.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.