26

Re: botercreme mislukt, hulp nodig ...

nee ik vind het ook gewoon boter eten. ik doe vullen altijd met de botercreme mix en afsmeren met de merengue botercreme want ik vind de 1:1 echt te heftig !

27

1:1 botercreme blijft altijd zo naar boter smaken, maar dan ook nog eens mierzoet. Een heel dun laagje is misschien net te pruimen, maar ik gooi ook daar eigenlijk altijd een smaakje door.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

28

ik ga het van de week nog een keer proberen met behulp van jullie tips ;-) in ieder geval bedankt allemaal !

ik heb trouwens nog geen keukenmachine maar een 'gewone' mixer dus dat word vast een lamme hand als het 10 minuten moet mixen :-S

Groetjes Marsha

Marsha1979 schreef:

ik heb trouwens nog geen keukenmachine maar een 'gewone' mixer dus dat word vast een lamme hand als het 10 minuten moet mixen :-S

Groetjes Marsha

Gewoon je mixer los laten draaien in je kom (de mixer laten steunen op de rand van de bak) en een beetje over je aanrecht laten hupsen. Wel erbij blijven natuurlijk! Gaat prima en scheelt lamme handen ;)

30

ik zou hem ook niet vullen met 1op1, maarja smaken verschillen

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

31

ik doe ook gewoon 1 op 1, roomboter (met margarine is dat echt NIET lekker, weet ik helaas uit ervaring) en poedersuiker....

wat ik altijd doe met de roomboter: gewoon uit de koelkast op t aanrecht leggen, en dan met de kaasschaaf plakjes eraf schaven... klinkt een beetje gek, maar dat helpt echt, zo hoef je nooit meer te wachten tot de boter zacht genoeg is...

ik prak daarna de boter met de poedersuiker met een vork, tot het door elkaar is, en daarna roer ik net zolang tot het creme is... gewoon met een vork... ik gebruik daar nooit de mixer voor... dat stuift me veel te veel, haha!

32

het allerbelangrijkste is de boter echt goed te kloppen. de substantie wordt dan van  vlokkerig naar smeuiig en heel licht geel/wit van kleur. ook doordat er lucht wordt geklopt wordt de boter ook veel fluffiger...en ja...dat duurt soms wel 10 minuten. je zal ook merken naarmate je langer klopt de smaak van boter zal verdwijnen.

ik heb van de weel voor het eerst meringue boetercreme gemaakt. erg makkelijk en ontzettend lekker. heb zelfs de variant met meer boter gebruikt (www.tartacadabra.nl staat het recept)

De boter haal ik uit de koelkast wanneer ik weet dat ik creme moet maken. soms de avond van te voren zodat de boter goed zacht is. op kamer temperatuur betekend niet dat de boter superzacht moet zijn maar dat hij zacht genoeg is om goed te verwerken.

dat het stuift...ach ja dat hoort er bij....net zoals de afwas.... (:

Groet Corinne

33

hoi,
als je botercreme hebt en t wordt een prutje (= in de schift) gewoon door laten draaien, komt vanzelf weer goed! gebeurt ook als je het in de vriezer hebt bewaard..
groetjes,