Re: Nike air max sculptuur
Zo, die is geweldig!! Als je niet beter weet zou je hem zo aan willen trekken!!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Nike air max sculptuur
Zo, die is geweldig!! Als je niet beter weet zou je hem zo aan willen trekken!!!
Hij is echt te goed ha ha... Wat super origineel
COOOOOOOOOOOOLLLLLL!!!!
How to??
Ik zat er nog aan te denken om tijdens dat ik bezig was foto's te maken, maar uiteindelijk dus niet gedaan... 
Maar het is niet heel moeilijk uit te leggen, dus komt ie:
Ik had er een echte nike air max schoen naast staan (wel ingepakt in vershoudfolie, want dat straatvuil wil ik niet in de buurt van mn taart
), als je een real-life voorbeeld erbij hebt, scheelt dat een heleboel!
Ik had een cake gebakken van cc-mix in een 23x23cm. Ik heb vervolgens de echte schoen erop gezet, zodat ik de vorm en de maat kon uitsnijden.
De stukken die ik aan de hoeken van de taart er af had gesneden heb ik er aan de bovenkant weer op gedaan, omdat hij anders niet hoog genoeg was. Die stukken even vast geplakt met botercreme. (owja, ik heb hem trouwens niet gevuld, want dan kon ik hem denk ik niet zo mooi strak maken)
Vervolgens heel goed kijken naar de vorm van de schoen, hoe de hak loop en de ronding daarvan, dat de neus iets naar boven staat hoe hoog de wreef moet zijn etc.
Vervolgens 2 keer strak gesmeerd met botercreme (1:1)
De lap zwarte marsepein erover heen, smootheren waar het kan en andere met je vingers/hand.
Daarna heb ik met de flute/vein-tool strepen gemaakt waar de verschillende stukken stof zaten, waar de 'air' moest, etc.
Dan alle stukken opmeten, snijden, opmeten, snijden, eropleggen, nog even snijden, glad maken en eventueel het motief of de stikselnaad erin maken.
Als laatste heb ik de veters gedaan en de deukjes van de zool, in het midden van de taart. Even met de flute/vein tool erin lopen porren...
Maja, weet niet of jij/jullie hier nou echt wat aan hebben, want wat ik het balngrijkst vind, zowel bij deze taart als bij boetseren oid, is heel goed kijken hoe het origineel eruit ziet... 
wat een gave taart heb je weer gemaakt tirza.....
he-le-maal geweldig......
how-to, please?
groetjes,chantal
oh, sorry, net jou verhaaltje gemist..... hihihi
Je moet die schoen even voor je taart vandaan halen want we zien je taart niet!
HUH? Wat? Echt? dat IS de taart!??! NIETUS!!! Echt???!?!?
Je bent niet aan het jokkebrokke?
SUPER GAAF!!!!!!!
Neem dat maar aan van een Nike kenner 
Woorden overbodig...:thumb::thumb:
SUPERGAAF.................
Prachtig!!!
Ik loop ook t liefst op nikes...
OOhhh wat een gave taart. Hij lijkt net echt... haha. Weet je zeker dat het een taart is en dat je ons niet in de maling neemt????
Zo die is cool. Echt net echt. Gaaf hoor!!!
Wow Tirza, wat is ie gaaf!! Echt gewoon net echt, helemaal geweldig.
Wat een superschoen, eh.. taart!! jeeminee, zo'n goede kopie het ik nog niet gezien! Echt heel erg gaaf gedaan!!
Ongelooflijk knap gemaakt!
Hebben ze 'm aangetrokken of opgegeten
?
*Mond valt open van verbazing*
Wat ontzettend knap gemaakt zeg!!! Wauw..
WAUW ..... 't is al eerder opgemerkt, maar 'k heb d'r ff geen ander woord voor!
Echt supergaaf zeg, wat ontzettend mooi gemaakt!
Ongeloooooooooooooooflijk, hij is echt helemaal super!!!
...........................................................
*speechless*
Wauw, Wauw en nog eens wauw.
Super, super, super mooi.
Het is net een echte Nike, geweldig gedaan
Perfecte taart!! Complimenten en petje af!! 
wat een geweldige taart zeg,tot in de kleinste details.
helemaal te gek
Echt heel erg gaaf! Heel knap gemaakt.
Nou dat is toch een een WAUW met hoofdletters waard zeg. Supergaaf gemaakt. En ik neem aan dat je nog steeds groeit? 
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Nike air max sculptuur