101

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

Dan kun je ofwel de hele taart 2 x bekleden ( omdat je 'm toch niet opeet geeft dat niks voor de smaak) of afsmeren met royaal icing ipv botercreme

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

102

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

erg duidelijk! ga het zeker een keer proberen!

103

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

erg handig. thanks :thumb:

liefde en passie voor taarten bakken.

104

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

Ik heb een vraagje; moet er tylose door de fondant/ Ik vraag me af of de 'flappen' niet inzakken?

Groet Ellen

105

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

Goed uitgelegd zeg deze taart staat nog op mijn lijstje, dus als je het goed vind dan sla ik hem even op  ;)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

106

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

erg fijn dat je deze how-to hebt gedeeld,ook ik zal er gebruik van gaan maken.THNX! :thumb:

creatief met taart

107

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

hmmmmlekker schreef:

Ik heb een vraagje; moet er tylose door de fondant/ Ik vraag me af of de 'flappen' niet inzakken?

Groet Ellen

Tylose door de hele bekleding is niet erg lekker :nooo, dus ik zou het niet doen. Ik gebruik het liefst Bakels fondant: dat hardt redelijk uit, en met wat ondersteuning onder de flapjes zakken ze bij nooit in! :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

108

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

wat een mooie taart, en je uitleg was gewoonweg super duidelijk bedankt daarvoor, ga ik zeker een keer maken ik hoop dat het net zo mooi wordt als die van jou.

109

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

@kimmie: beetje laat voor jou, maar zou het niet werken om ook dat onderste laagje mee uit te rollen?

Eerst het onderste laagje dun uitrollen, dan bakpapier cirkel erop leggen, en daaroverheen dan de dubbele bovenste laag uitrollen? Dan heb je helemaal nergens een hoogteverschil zitten... Wel blijft je fondant dan iets dikker denk ik. En door het uitrollen wordt het wat lastig om nog precies te weten waar de onderste cirkel precies zit.

Euh, laat maar... Volgens mij is het gewoon helemaal niet zo'n goed idee. Verdorie, denk ik een keer slim te zijn... ;-)

110

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

ben zo blij da tik bij deze how to toevallig ben uitgekomen. Heb er al heel dikwijls over na zitten denken hoe ik da voor lekaar moest krijgen. en als je eht heir ziet denk je, oh ja.

bedankt

111

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

Heb even goed gekeken en snap het volledig..mss morgen maar eens proberen!!!
Thanks :thumb:

112

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

zodra ik eindelijk geleerd heb hoe ik fondant strak om een taart krijg ga ik dit gelijk uit proberen

(ik maak meer cc's dan taarten)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

113 Laatst bewerkt door Adrienne (25-11-2011 17:21)

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

pennyroyaltea schreef:

zodra ik eindelijk geleerd heb hoe ik fondant strak om een taart krijg ga ik dit gelijk uit proberen

(ik maak meer cc's dan taarten)

De howto van Lori al gezien? Staan hele goede tips in :Y

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=169809

En ik gebruik de laatste tijd zelf vaak deze methode: strak afsmeren is sowieso de basis van elke strakke taart! ( Het bekleden is daarna nog maar "bijzaak" :+ ) Suuces!

http://jessicakesblog.blogspot.com/2011 … sting.html

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

114

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

Heel goed uitgelegd, alleen ik begrijp niet waar je dat bakpapiertje heb neergelegd. Je maakt een rondje zo groot als je wilt.
maar doet ook 2 kleuren fondant opelkaar??

Daar kom ik even niet uit. Want als je hem open snijd haal je dat papiertje eruit.. :/

115

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

Het eerste rondje ( op de "kale" taart) is wat je ziet in het midden nadat de taart is geopend. Het onderste van de 2-kleuren-fondant is wat je ziet aan de binnenkant van je flapjes. Het bakpapiertje doe je ertussen zodat de bovenlaag ( met 2 kleuren) niet aan de onderste ( het rondje op de kale taart) blijft plakken :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

116

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

Adrienne schreef:

Het eerste rondje ( op de "kale" taart) is wat je ziet in het midden nadat de taart is geopend. Het onderste van de 2-kleuren-fondant is wat je ziet aan de binnenkant van je flapjes. Het bakpapiertje doe je ertussen zodat de bovenlaag ( met 2 kleuren) niet aan de onderste ( het rondje op de kale taart) blijft plakken :)


Ooohh zo! Nu begrijp ik het. Super, bedankt voor de uitleg. Deze ga
ik echt een keer uitproberen.

117

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

Geweldige how to... weer een reden gevonden om taartje te gaan bakken hihi....

Een fb-pagina om alles te showen/
www.facebook.com/LuckeyBakery

118

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

Heeft iemand dit al een keer met Zeelandia marsepein uitgeprobeerd?
Vraag me af of de punten dan niet inzakken.

119

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

Ik ga het binnenkort proberen en ben echt benieuwd of me dit gaat lukken dankjewel voor je howto!

Liefs Wendy

120

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

bedankt voor de how to super
@mirie ik heb met de pasen een gemaakt met zeelandia dit is ze geworden http://www.mijnalbum.nl/Foto-EJUQKTV3.jpg

121

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

En hoe blijven de punten rechtop en dat ze dus niet in elkaar zakken. Dat je mooie boog krijg op je punten.???

Hoor t graag

VoorIedereGelegenheid is er wel een taart, cupcakes of high tea te verzinnen. www.vooriederegelegenheid.nl

122

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

Marleen1987 schreef:

En hoe blijven de punten rechtop en dat ze dus niet in elkaar zakken. Dat je mooie boog krijg op je punten.???

Hoor t graag

Klein rolletje tissue eronder :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

123

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

Mijke79 schreef:

@kimmie: beetje laat voor jou, maar zou het niet werken om ook dat onderste laagje mee uit te rollen?

Eerst het onderste laagje dun uitrollen, dan bakpapier cirkel erop leggen, en daaroverheen dan de dubbele bovenste laag uitrollen? Dan heb je helemaal nergens een hoogteverschil zitten... Wel blijft je fondant dan iets dikker denk ik. En door het uitrollen wordt het wat lastig om nog precies te weten waar de onderste cirkel precies zit.

Euh, laat maar... Volgens mij is het gewoon helemaal niet zo'n goed idee. Verdorie, denk ik een keer slim te zijn... ;-)

Zie je reactie nu pas (hoezo laat, haha), mijn taart was indd al af. Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar ik heb mijn dummie gewoon dubbel bekleedt en dat ging prima. Bedankt voor het meedenken!!

Lieve groetjes!!
Kim

124

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

bedankt voor goede uitgeleedg :)

125

Re: [HOWTO] taart met openslaande punten

Ik ga hem opslaan wil hem ook zeker gaan maken :D heb al helemaal een idee in mijn hoofd zitten en zou leuk zijn als ik hem nu ook een keer goed uit kan voeren :D