Re: caramelkoekjes
ik ga nu naar de supermarkt de ingredienten halen, klinkt heerlijk!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » caramelkoekjes
ik ga nu naar de supermarkt de ingredienten halen, klinkt heerlijk!
Bij ons bij de Boni hadden ze de gecondenseerde melk niet maar bij de Plus stond het bij de houdbare melk.
Ik heb ze gebakken, echt heerlijk!
Heb deze eerder eens gemaakt, had het alleen in ruitjesvorm aangesneden en om ervoor te zorgen dat je het goed aan kan snijden kun je zoals iemand zei een warme mes gebruiken maar ook dit gaat soms stroefjes dus kun je of voordat de chocoladen helemaal opgedroogd is al een lijn in trekken of met stoom de chocolade even laten smelten en aansijden.
Erg lekker net een twix
De gecondenseerde melk heet gewoon melkmeisje en is vaak alleen bij grote supermarkten te vinden zoals Jumbo, AH XL en Super de Boer
Ik heb deze net gemaakt en WOW... dit zijn echt super lekkere koekjes!!!
Ik had dit recept gezien en gelijk opgeslagen met de bedoeling het ooit nog eens te maken. Na een weekendje in Londen geweest te zijn en daar de bewuste koekjes gegeten te hebben, ze afgelopen weekend toch maar eens zelf gemaakt.
Hmmm, wat zijn die lekker zeg! Ik heb ze gemaakt met witte chocolade, jammie.
Ik had denk ik alleen de caramel wat langer op het vuur moeten laten staan, want toen ik de koek gesneden had, bleven de koekjes niet meer vierkant, de vulling liep er een beetje uit, niet dat ze er minder om smaakten!
Echt een favoriet!
Als je de koekjes in de koelkast plaatst word de vulling steviger
Lekker zeg, gaan we proberen!
Als je de koekjes in de koelkast plaatst word de vulling steviger
Had ik ook gedaan, maar toch liep het er een beetje langs. Nou had ik ze misschien ook wel iets te royaal gevuld!
Deze zijn echt super zeg!!!
Maar weet iemand hoe lang ik deze kan bewaren?
Heb ze nu in de koelkast, al langer dan een week. Gisteren nog 1 geprobeerd en was
nog steeds perfect. Maar heb geen idee hoe lang het nog lekker blijft...
Zou ik ze beter in kunnen vriezen? Of weet iemand hoe je deze het best kunt bewaren?
Thanks!
Ik heb het recept uitgeprint en ga snel eens proberen. Ziet er erg lekker uit!!!
my favourite, dit maakte ik in Australia altijd, daar heet het 'Fun slice"
Ik heb ook de miljonairskoeken gemaakt !!!
Helaas overstroomde m'n vaatwasmachine toen ik de caramel net klaar had en de koeken in de oven stonden te "piepen" omdat ze klaar waren...stresssssss!!!!!
De caramel werd behoorlijk dik en het vet kwam los van de massa en begon bovenop te drijven(misschien is dat het moment dat het klaar is ?)
Ik vond de caramel er wel wat korrelig uit zien (hij wa niet zo glad als vla zeg maar maar leek meer op appelmoes)
Afijn, nadat ik de keuken had gedweild toch de koeken maar afgemaakt en ze zijn HEERLIJK !!!!
Heb ze trouwens in een cupcake bakblik gedaan (met stukje bakpapier onderin) en dat ging heel goed ! (zo zijn ze ook net groot genoeg voor bij de koffie
Ik had net genoeg deeg voor 12 stuks (de chocolade was net iets te weinig vond ik maar dat kwam ook omdat ik het van een grote schaal eerst overgedaan heb in een flesje dus er blijft dan veel achter) de caramel was te veel maar ja, je moet toch een heel blikje gebruiken dus daar is dan niet veel aan te doen.
Dank je Birgitta, voor dit geweldige recept.
Ik hoef niets anders meer te maken dan deze koekjes.
Het recept is ook al doorgespeeld naar de rest van de familie
1x is genoeg
Heb ze vanmiddag gemaakt haha ging best goed, binnen 2u wassie afgekoeld en klaar om aangesneden te worden Had m in een 28cm ronde vorm gedaan, viel bij iedereen in de smaak! Heb nu nog 'maar' 7 stukjes over van een 5x5cm haha
Bedankt voor het recept!
even een stomme vraag maar wat voor stroop moet erin? pannekoekenstroop, blanke stroop?
Geen idee! Wist ik ook niet, dus heb even snel een soort van suikerstroopje gemaakt en daar 2 lepels van bij gedaan haha, maar hij smaakte er niet minder om!
Als je eraan kunt komen is het erg lekker met Golden Syrup, maar gewone stroop kan ook. Je kunt zelfs experimenteren met appelstroop, perenstroop (met witte chocola), pruimenstroop...
Schenkstroop is hetzelfde als stroop uit een pot, maar met water erdoor. Je kunt het allebei gebruiken, maar als je geen risico wilt nemen en zeker wilt weten dat het goed stevig wordt, zou ik een potje gebruiken.
Als de karamel klonterig wordt, heb je het op te hoge temperatuur gemaakt of te lang op het vuur laten staan. Kook je een blikje gecondenseerde melk langer dan 1,5 uur, dan krijg je ook klonten.
heb idd een pot golden syrup gehaald...
alleen doe ik er veel minder chocola, gewoon dat er een dun laagje op zit
ik ben volgens mij de enige die dit niet zo heel geweldig vind... stond al heel lang op mijn lijstje om te maken. ben gek op koek, caramel en chocola.
maar de caramellaag vind ik veel te dik. heb een ronde 28 cm vorm gebruikt. en ik vind de caramel nog teveel naar de gecondsendeerde melk smaken, ook al had ik precies het recept aangehouden.
morgen komt er veel visite, als ze allemaal een stukje nemen komt het wel op.
en zo vies vind ik het ook weer niet om weg te gooien
klinkt heerlijk!
Heb ze vanmiddag gemaakt haha ging best goed, binnen 2u wassie afgekoeld en klaar om aangesneden te worden Had m in een 28cm ronde vorm gedaan, viel bij iedereen in de smaak! Heb nu nog 'maar' 7 stukjes over van een 5x5cm haha
Bedankt voor het recept!
wouw, hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
Ooh wow... weer zo'n lekker recept!
Gr, Miriam
Ooooh ooooh , wat zijn deze lekker , heb zojuist de buren ( en mijzelf ) blijgemaakt met deze veeeeels te lekkere koekjes .
Dank je wel voor het recept !
Groetjes !
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » caramelkoekjes