26

Re: Siliconen mallen

hey super!!
ik ga het meteen even doorlezen aangezien ik toch wel een aantal dingen willen kopen in amerika!!

27

taartechnische beginner schreef:

Als ik af en toe op het forum lees, is het net of mensen denken dat er helemaal niets meer moet worden betaald. Hier kun je het even nalezen.

Ik had het gister ook al ergens neergezet, omdat er inderdaad misverstanden over ontstaan.

Je moet dus gewoon wel 19% bijbetalen :( ;)

Mijn website: Presentaart

28

ik heb net even op je link zitten neuzen... Voor max 149 euro. excl verzenden betaald je bijna 35 euro belasting. Bovenop de verzendkosten en de prijs van de artikelen.

ik zit alleen even te dubben. hoe je nou uitrekend of het voordeliger is.
ik heb net zo maar even op die site gekeken die hier eerder in dit draadje genoemd is. Daar betaald bijv. voor de baby 14.95 (dacht ik) terwijl het omgerekend in amerika iets van 7 euro kost. Dan blijft het volgens mij toch voordeliger. Is het ook niet zo dat er niet altijd belasting in rekening wordt gebracht.

Ik heb al eens meer in het buiteland besteld. Een keertje voor over de 100  euro in Engeland en toen hoefde ik geen belasting te betalen.
Ook een keertje in Hong Kong en een keertje in Amerika. Deze keren meebesteld, dus we zaten echt ver over die 150 euro en ook deze keer geen belasting betaald. Volgens mij is het dus niet altijd zo dat je belasting moet betalen, alleen als je eruit gehaald wordt. Zou het niet gewoon een gok zijn...

29

hmm lientje nu je dat zegt.. ik heb wel eens kleding uit amerika besteld en ook toen betaalde ik geen belasting.. dat was ook iets van 200 dollar..
het idd zo.. je moet gwn de gok wagen..!!

30

@ lientje:
Uit de EU geldt dat niet, dus uit Engeland hoef je niets te betalen aan btw.

Uit Hong Kong en Amerika in principe wel, maar soms kom je er tussendoor als ze iets anders op de doos zetten (dus niet wat er daadwerkelijk in zit), en dan heb je soms mazzel. Maar sommige bedrijven doen dit niet omdat het eigenlijk niet mag en zo dus ook First Impressions. Als je dus meer dan 22 euro aan spullen koopt moet je dan zeker 19% extra betalen.

31

aha dan hebben we toen dus veel geluk gehad. Bedankt voor je reactie

32

Ik dacht dat je voor 45 euro als gift kon laten versturen?
Dat heb ik gedaan, het was 44 euro en dan de verzendkosten nog erbovenop,
en heb nix extra's moeten betalen...

Maar dat van die gift tot 45 euro klopt toch wel??

33

kids4co schreef:

Ja dat klopt. Maar dat mogen ze officieel niet doen en doen sommige shops ook niet.
- tot 22 euro zonder belasting en invoerrecht
- tot 45 euro als GIFT zonder belasting en invoerrecht
vanaf 1 dec
- tot 150 euro zonder invoerrecht, wel (meestal 19%) btw

34

mascha schreef:
kids4co schreef:

Ja dat klopt. Maar dat mogen ze officieel niet doen en doen sommige shops ook niet.
- tot 22 euro zonder belasting en invoerrecht
- tot 45 euro als GIFT zonder belasting en invoerrecht
vanaf 1 dec
- tot 150 euro zonder invoerrecht, wel (meestal 19%) btw

Ok