Re: Chocolate mud cake

Dan issie nog niet helemaal gaar.... toch langer in de oven dus!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

152

Re: Chocolate mud cake

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Dan issie nog niet helemaal gaar.... toch langer in de oven dus!

en nu? hij is al afgekoeld...kan ik er nog wat mee?

Het gras bij de buren is dan misschien groener, wij hebben taart!

153

Re: Chocolate mud cake

Dit is echt  OH   MY  GOD !! Wat zalig ! eindelijk ben ik ertoe gekomen dit recept te maken, met melkchocolade, voor cupcakes en wat zijn die zalig zeg , hmmmm ! 20 minuutjes in de oven en het recept is voldoende voor 24 cupcakes, yammie yammie yammie !

De volgende keer kan ik de bakjes wat voller doen, wat ze rijzen niet zoveel :)

http://i187.photobucket.com/albums/x187/connyb_bucket/chocolatemudcakes1.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x187/connyb_bucket/chocolatemudcakes2.jpg

Groetjes, Conny

154

Re: Chocolate mud cake

Hij zit nu een half uurtje in de oven en de geur die door het huis trekt... Ik hou sowieso van de bakgeuren altijd, maar dit is bakgeur de luxe...
Heb helemaal bloem gedaan en een flinke theelepel bakpoeder.
Heb koffie gebruikt ipv whisky en een flink snufje zout. Ik geloof heilig in zout. ;)
(de volgende keer dat je in een stroopwafel hapt moet je er maar eens op letten....zout... waardoor het zoet erin knalt.)
Hoe ga ik het geduld opbrengen.... pffff
:9

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

155

Re: Chocolate mud cake

Voor de tweede keer gemaakt en smaakte weer top

Groetjes Ingrid

156

Re: Chocolate mud cake

Ik heb ze gisteren weer gemaakt en uit een recept haal ik 30 CC. Gisteren koffie en melkchocolade gebruikt, dat is ook erg lekker.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

157

Re: Chocolate mud cake

heb 'm nu al twee keer gemaakt, en twee keer mislukt... :(

Het gras bij de buren is dan misschien groener, wij hebben taart!

Re: Chocolate mud cake

Wat is er mislukt dan precies?

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

159

Re: Chocolate mud cake

daar ben ik ook wel benieuwd naar. misschien kunnen we je helpen  :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

160

Re: Chocolate mud cake

En..? heeft iemand al ervaring wat lekkerder is .. met whiskey of koffie?? :D

161

Re: Chocolate mud cake

wow wat is dit lekker!!!!
had em eerst als proef gemaakt, voor een stel dat een hele zware heftige chocotaart wilden....oei oei oei en dat is dit :D zo lekker!!!!

en de taart zelf was ook erg zwaar haha

ik heb em met koffie gemaakt.

groetjes José

162

Re: Chocolate mud cake

Ik heb het recept met rum en met koffie gemaakt, maar ik kon niet heel veel verschil in smaak ontdekken. Misschien had ik zo'n espresso zakje moeten proberen ipv een kopje Senseo koffie. Ook heb ik geprobeerd met puur (gewoon 52%) en melk chocolade maar daar zit ook niet zoveel verschil in.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

163

Re: Chocolate mud cake

dit zou bij wet verboden moeten worden  O-)
Veeeeeeeeeeel te lekker!!
Maar tot dat het verboden is, ga ik het lekker nog enkele keren maken. Ik heb al dadelijk een bestelling gekregen...
Bedankt voor het recept!!!
Anne

164

Re: Chocolate mud cake

Denk dat ik hem woensdag maar es weer maak ...is al zo lang geleden  :rolleyes: maakte de laaste maanden steeds Cheesecake /De Tulband van oma (staat hier ook vermeld )en heb hem nu al vier keer gebakken ..en vaak cake met advocaat er in /gewone monchou taart met koekjesbodem ..enz
Dus nu effe weer iets voor mezelf met heerlijke chocolade en dan het liefst ook vullen met iets van chocolade en afwerken ...bak wel een kleine  :Y  :P  ;) dan kan man ook niets zeggen ...
Krijg steeds commentaar dat ik niet steeds moet bakken ....want hij wil niet meer groeien  :s  :nooo  :rolleyes:
Maar ja mannen zijn ...als er geen lekkers is ...Heb je niet iets lekkers thuis ??en hij lust ook graag stevige Hollandse pot..
Dus je horen nog van me .. :)  :)

Liefs van mij

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

165

Re: Chocolate mud cake

iemand nog een tip om ze iets luchtiger te maken.. ik lees dat ze erg comact zijn... zou een zakje bakpoeder te veel zijn misschien?

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

166

Re: Chocolate mud cake

Misschien Backing Soda extra erbij?

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

167

Re: Chocolate mud cake

Ja, ik weet het zeker, volgend jaar ben ik bij Sonja Bakker te gast :lol: 

Zoveel lekkere recepten zie ik hier, of ben ik gewoon een zoetekauw die alles lust? :P

Heb nog een hoop te leren als ik die mooie taarten allemaal zie.

168

Re: Chocolate mud cake

lil_suz schreef:

iemand nog een tip om ze iets luchtiger te maken.. ik lees dat ze erg comact zijn... zou een zakje bakpoeder te veel zijn misschien?

Een zakje is te veel. Volgens mij heb ik er een half zakje in gedaan. Want met een heel zakje wordt hij nogal kruimelig.
Ik heb er ook cupcakes van gemaakt, en worden ze net zoiets als brownies.

Groetjes Vier

169

Re: Chocolate mud cake

lil_suz schreef:

iemand nog een tip om ze iets luchtiger te maken.. ik lees dat ze erg comact zijn... zou een zakje bakpoeder te veel zijn misschien?

Dat compacte is nou net het typerende van deze cake. Als je een luchtiger chocoladecake wilt, zou ik kiezen voor een ander type cake (de black magic cake bijvoorbeeld) :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

170

Re: Chocolate mud cake

ik ga hem eens uit proberen iemand vroeg aan me of ik ook een taart kon maken die op brownie leek maar dit lijkt me er wel in de buurt komen als ik alles zo lees.

171

Re: Chocolate mud cake

Het is dan wel een hele compacte brownie jolanda maar wel erg lekker

Ik heb ook nog een vraagje ik heb nu al een aantal keren deze taart gemaakt
Hij barst alleen aan de bovenkant steeds open
En ik vind de buitenkant wel heel erg hard/krokant worden
Zodat het doorsnijden wel moeilijk gaat het gaat dan afbrokkelen
Als hij eenmaal gevuld is en je laat hem even staan merk je niets meer van dat krokante
Maar met het doorsnijden en vullen is het altijd zo’n gedoe
Heeft er iemand nog een goude tip voor mij?

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

172

Re: Chocolate mud cake

ik had dat brokkelen bij het snijden ook, ik denk dat je bij dit soort taart een cakelifter handig is

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

173

Re: Chocolate mud cake

Ik kom er vanavond achter, na verschillende keren cc en een taart te hebben gebakken, dat ik teveel bloem heb gebruikt. Omdat ik nooit zelfrijzend bakmeel in huis heb had ik berekend hoeveel je nodig hebt aan bakpoeder en de hoeveelheid bloem. Echter ik dacht dat er stond 220 gram bloem ipv 120 gram en 80 gram zelfrijzend. Nu deed ik op het hele recept iedere keer 100 gram bloem en op het halve recept 50 gram teveel! En ik maar denken dat de taart wel erg brokkelig is en niet zo smeuig is waar iedereen het aldoor over heeft. Morgenochtend ga ik maar eens proberen om mini cc met het goede recept te maken.
Overigens ik gebruik dan 200 gram bloem en 2,6 gram bakpoeder en soms 3 gram. Als je een half zakje bakpoeder doet is dat 8 gram (eerder gezegd in dit topic) en dat lijkt me toch wel erg veel. Ik giet overigens het beslag met een maatbeker in de papiertjes.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

174 Laatst bewerkt door jolanda80 (19-10-2010 20:54)

Re: Chocolate mud cake

heb hem nu al 95 min in de oven staan en hij is nog niet gaar hoelang bakken jullie hem? en op welke stand in de overn heb nu de hete lucht gebruikt op 160 graden

hij heeft totaal 2 uur in de oven gestaan de prikken komt er schoon uit. met het storten brak ie helaas wel door midden iemand een tip om dit te voorkomen ook had ik dat ie erg krokant is bovenop en gescheurd. misschien folie erop doen en de electriche stand gebruiken?

hij is van binnen wel erg "vochtig" smeuig dat hoort zo toch? mijn man heeft al een stukje op en vond hem erg lekker. hij vond hem op de brownie lijken die is ook smeuig van binnen.

als ik hem wil vullen hoe kan ik dat dan het beste doen zonder dat ie helemaal in stukken breekt?

175

Re: Chocolate mud cake

Ik ga 'm ook proberen deze week... De amaretto vulling en de vanilla cream vulling die hier genoemd staan kan ik alleen niet vinden bij de recepten  :think: