176

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik weet dat je er ook een cake van kan maken. Maar weet iemand welke maat ronde bakvorm ik moet gebruiken als ik het recept van hier gebruik?

Groeten van Nicole

177

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

ik zou zeggen dat de hoeveelheid van het recept voor een 24 cm taart moet lukken. Maar begreep van Bien, dat het erg lastig bakken is en dat je beter 2 keer een laag taartje kunt bakken, dan in 1 keer een hoge.

Ik weet niet of katja vaak in dit topic kijkt, maar je kunt haar natuurlijk ook mailen, zij heeft sowieso weleens cakes gebakken met dit recept :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

178

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik lees hier nog altijd ;-)
Ik heb de cake versie pas een paar keer gemaakt, maar kan me niet herinneren welke hoeveelheden ik daarvoor gebruikte. Het is sowieso waar wat Tirza zei, dat je beter 2 lage kunt maken dan 1 hoge. Ik zou zeggen....maak gewoon het beslag, vul een 20 of 24 vorm. Mocht er nog een klein beetje over zijn, gooi je er gewoon een paar cc's bij :D

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

179

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik had met zo verheugd om dit recept te maken. Ik heb alles in huis gehaald ervoor...

Het valt me toch vies tegen hoor.
De cakjes zijn bruin en niet rood (super balen, want ik wilde zo graag rode cakjes)
En na het bakken zijn ze flink ingezakt. Ik had ze er al langer ingezet en de prikker kwam er schoon uit.
Heel jammer.... ik ben aan het twijfelen of ik weer opnieuw begin of het maar zo laat....

180

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

zja...ben het met je eens...het is echt geen makkelijk recept. Volgende keer meer kleurstof erin en toch wat langer in de over. Maar echt...geloof me...ze zijn zooooo lekker!!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

181

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik ga het nogmaals proberen hoor!! Ik heb mijn moed weer bij elkaar geraapt.
Maar ik had wel gewoon 1,5 eetl. rode kleurstof erin gedaan...toch nog meer doen dan??

Wel leuk dat je nog steeds zo actief in de dit topic reageert!

182

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

o sorry, lees je vraag nu pas....als je gewoon zo'n goedkope fles rode kleurstof hebt (toko) dan doe idd maar gewoon wat meer.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

183

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Haha , niet erg hoor. Ik had zelf al bedacht dat ik wat meer kleurstof erin kon doen. Ik ga zo beginnen met het bakken....moest eerst even de kinderen in bed hebben.
In ieder geval bedankt voor je antwoord en ik zal laten weten hoe ze zijn geworden!

184

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Mag ik wat vragen over de vanille frosting?
Word die net zo lekker 'zalvigerig' als die betty crocker of duncan hines blikken?

Groetjes Melanie

185

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Hij is altijd lekkerder dan een frosting uit blik! Kan helaas niet vergelijken omdat ik die van crocker en hines niet ken.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

186

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Jawel maar meer of de textuur zalverig is in plaats van boterig snap je wat ik bedoel?

Groetjes Melanie

187

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Het is een heel romige frosting, ik vind em een stuk minder boterig als botercreme van een mix.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

188

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik ga hem snel proberen, dank je wel voor je reactie :)

Groetjes Melanie

189

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Het was me nog gelukt de 2e keer. Meer kleurstof en minder cacao had ik gedaan. En die frosting, jeetje wat is die lekker zeg. Ik heb geloof ik nog nooit zoiets lekkers geproefd!
Het was het werk dus dubbel en dwars waard!!

190

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

:D .................  :thumb:

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

191

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

denk je alles in huis te hebben en te gaan beginnen met bakken heb ik geen vloeibare rode kleurstof  :grr:  alleen die van wilton :grr:  :grr:

ik hoop dat ik nog ff naar de toko kan dalijk anders weer een paar daagjes wachten met bakken :/

192

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Je kunt ook wilton wat aanmaken met water. Dat heb ik ook ooit eens gedaan, ging prima!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

193

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

ik heb ze ook een keer gemaakt met de wilton kleurstof, niet aangelengd oid. ging goed en ze waren lekker!

194 Laatst bewerkt door Kadohke (27-09-2010 21:11)

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Poffertje schreef:

ik heb ze ook een keer gemaakt met de wilton kleurstof, niet aangelengd oid. ging goed en ze waren lekker!


Enige probleem hiermee is dat je de cacao zeer moeilijk met een beetje wilton kunt mengen. Vandaar wat water erbij. het moet namelijk een papje worden.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

195

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

:think:  dat ik daar niet aan gedacht heb :rolleyes: 

bedankt voor de tip :thumb:
ik ga ze echt deze week maken anders is de karnemelk weer over de datum ;)

196

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

mischien een rare vraag maar heeft ook iemand ervaring met de duncan hines miost deluxe red velvet cake... is veelal te koop bij de toko of amerikaans vak in de supermarkt ....

heb de mix gekregen maar geen idee hoe en wat , alle tips zijn welkom

197

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik neem aan dat als je ene mix koopt dat er een bereidingswijze op staat.....

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

198

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ook ik had ze gemaakt. Alles klaar gezet en in de oven gedaan. Ben ik aan het opruimen kom ik mijn eieren nog tegen :grr:

Maar ze smaakte toch nog prima. Ze waren alleen niet hoog geworden. ik had er wel een heel flesje rode kleurstof bij gedaan en ze waren mooi rood.

Volgende keer mik ik er alles in :lol: incl. de eieren

Heb nog een hoop te leren als ik die mooie taarten allemaal zie.

199

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Kadohke schreef:
MirKool schreef:

@Kadohke: dat geloof ik ook.
Misschien toch eens op mijn gemakkie gaan proberen...
Staat om eerlijk te zijn als een tijdje op mijn lijstje, maar het bewerkelijke hield me toch wel tegen.
Gewoon een keer doen dus.

Gr, Miriam


Och, kom je van de zomer maar een keer langs, maken we ze samen! :)


@kadohke.... lees ik nu pas... maar kunnen we misschien wel een keer doen ;-)  Inmiddels heb ik de Red Velvet al een paar x gemaakt en beviel goed.  Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

200

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Och Miriam...beter laat dan nooit!! :lol: :lol:

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl