151

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Iris Zijlstra schreef:

Ik ben bij de apotheek geweest en die had geen baksoda.

Kan je het ook zonder baksoda doen? Of kan ik het vervangen door iets anders?

Als je geen baking soda kan vinden of het niet in huis hebt terwijl je wil gaan bakken :P kan je het best gewoon bakpoeder gebruiken ;)

152

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Nee....bakpoeder en baksoda zijn wel echt verschillende dingen.

Als je even zoekt op baksoda krijg je diverse topics te zien waar je het kunt kopen.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

153

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

dan ga ik gewoon even rondkijken in de ah  :)

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)

154

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Baksoda is ook bij de Toko te verkrijgen.

En trouwens ik maak ze regelmatig maar dan me een Cremecheese frosting  :9
Deze maakt ik altijd met mascrapone.

155

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

ja klopt het zijn wel 2 heel verschillende dingen maar als je het niet hebt kan je het toch het best vervangen voor bakpoeder.. ik heb het ooit eens bij koekjes gedaan toen ik nog geen baking soda had.. het ging toen best goed maar ik weet niet hoe dat is bij deze cc heb ze nog niet gemaakt maar ze staan nogsteeeds op me verlanglijst :P

156

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

waar ergens (welk vak) ligt de appelciderazijn ergens?
ik kan het niet vinden bij ons en de vrouw uit de winkel keek me aan alsof ik wat raars vroeg haha die wist het dus ook niet wat het was en waar het te vinden was :P|

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)

157

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik heb het gevonden bij de azijn, tafelzuren. Ergens bij de augurken dus.  ;) Maar volgens mij heeft niet elke supermarkt het.

158

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

bedankt voor je snelle antwoord  :thumb:  daar had ik dus nog niet gekeken :) dus wie weet hebben ze het wel gewoon en anders vanavond maar even naar de grote ah  die zal het vast wel hebben! nogmaals bedankt!

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)

159

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Succes ermee. Ik had het zelf niet gekocht bij de ah, heb er ook niet opgelet daar, maar kwam het tegen bij de coop en had het gelijk maar meegenomen.

160

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Kadohke schreef:

Hallo allemaal,

Heb van de week de originele red velvet CC's gemaakt met de cream vanille frosting. Kan vol overtuiging zeggen dat ik nog nooit zo'n lekkere CC's heb gehad. Ook bij de Freubeldames vielen ze goed in smaak. Er zijn al wat verwijzingen naar de CC's, maar het originele recept staat nog niet op de site, bij deze vertaald en wel!!

RED VELVET CUPCAKES

Hoeveelheid is goed voor ongeveer 25 CC's
Oven voorverwamen op 175 graden.

300 g fijne suiker
200 gram boter (kamertemperatuur)
2 eieren
300 g cake bloem (krijg je door 30 a 40 g bloem te vervangen door maizena)
2 tbs (30 g) cacao
1 tsp (5 g) baksoda (Natriumbicarbonaat, verkrijgbaar bij oa apotheek)
snufje zout
240 ml karnemelk (kamertemperatuur)
rode vloeibare kleurstof (officieel staat 1,5 eetlepel)
1 tsp (5 ml) vanille essence
1 tsp (5 ml) (appel)cider azijn

Bloem zeven en even apart zetten. Boter met de suiker goed luchtig kloppen (5 min). Voeg de eieren toe. Mix apart in een kommetje de kleurstof, vanille essence en de cacao. Voeg dit hierna bij het beslag. Meng het zout met de karnemelk en voeg dit om en om met de bloem in 3 keer bij het beslag. Doe de baksoda en de azijn bij elkaar in een kommetje (gaat bruisen), roer even en ook dit bij beslag voegen. Nu even goed doormixen (ook even de randen met een spatel los maken). Vervolgens een flinke eetlepel per CC en voor ongeveer 18 a 20 minuten in de oven.

Ik weet dat het recept voor de frosting al een paar keer op de site staat, maar ik zet 'em voor de volledigheid toch even hierbij.

Hey Katja

Kan ik dit recept ook voor een bisquit gebruiken?

Groetjes, Vera

161

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

VeGe schreef:
Kadohke schreef:

Hallo allemaal,

Heb van de week de originele red velvet CC's gemaakt met de cream vanille frosting. Kan vol overtuiging zeggen dat ik nog nooit zo'n lekkere CC's heb gehad. Ook bij de Freubeldames vielen ze goed in smaak. Er zijn al wat verwijzingen naar de CC's, maar het originele recept staat nog niet op de site, bij deze vertaald en wel!!

RED VELVET CUPCAKES

Hoeveelheid is goed voor ongeveer 25 CC's
Oven voorverwamen op 175 graden.

300 g fijne suiker
200 gram boter (kamertemperatuur)
2 eieren
300 g cake bloem (krijg je door 30 a 40 g bloem te vervangen door maizena)
2 tbs (30 g) cacao
1 tsp (5 g) baksoda (Natriumbicarbonaat, verkrijgbaar bij oa apotheek)
snufje zout
240 ml karnemelk (kamertemperatuur)
rode vloeibare kleurstof (officieel staat 1,5 eetlepel)
1 tsp (5 ml) vanille essence
1 tsp (5 ml) (appel)cider azijn

Bloem zeven en even apart zetten. Boter met de suiker goed luchtig kloppen (5 min). Voeg de eieren toe. Mix apart in een kommetje de kleurstof, vanille essence en de cacao. Voeg dit hierna bij het beslag. Meng het zout met de karnemelk en voeg dit om en om met de bloem in 3 keer bij het beslag. Doe de baksoda en de azijn bij elkaar in een kommetje (gaat bruisen), roer even en ook dit bij beslag voegen. Nu even goed doormixen (ook even de randen met een spatel los maken). Vervolgens een flinke eetlepel per CC en voor ongeveer 18 a 20 minuten in de oven.

Ik weet dat het recept voor de frosting al een paar keer op de site staat, maar ik zet 'em voor de volledigheid toch even hierbij.

Hey Katja

Kan ik dit recept ook voor een bisquit gebruiken?

Groetjes, Vera


Je bedoelt voor een cakebodem? Ja dat kan. ;)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

162

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Het lijkt me erg bewerkelijk.... is dat zo..?

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

163

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

MirKool schreef:

Het lijkt me erg bewerkelijk.... is dat zo..?

Gr, Miriam


Ik ben eerlijk, 't is niet t makkelijkste recept. Je moet vrij veel handelingen doen. Waar het vaak misgaat is met het toevoegen van de karnemelk (schiften). Als je dit met beleid doet en ervoor zorgt dat de karnemelk op kamer temp is, is het goed te doen.
Maar het resultaat.....die mag er zijn ;)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

164

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

@Kadohke: dat geloof ik ook.
Misschien toch eens op mijn gemakkie gaan proberen...
Staat om eerlijk te zijn als een tijdje op mijn lijstje, maar het bewerkelijke hield me toch wel tegen.
Gewoon een keer doen dus.

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

165

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

MirKool schreef:

@Kadohke: dat geloof ik ook.
Misschien toch eens op mijn gemakkie gaan proberen...
Staat om eerlijk te zijn als een tijdje op mijn lijstje, maar het bewerkelijke hield me toch wel tegen.
Gewoon een keer doen dus.

Gr, Miriam


Och, kom je van de zomer maar een keer langs, maken we ze samen! :)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

166

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik heb net de frosting gemaakt en het goedje staat al 15 min in koelkast. Maar het is niet spuitstijf, zeg maar  :lol: .
Wel erg zoet zeg  :P .

Maar de rouxmix was wel lauw toen ik die erbij deed. Misschien toch te warm?
Het werd namelijk vladikte toen het erbij kwam en het bleef vladikte na het mixen en zo ging het ook de koelkast in.

Ik ga het pas vrijdag gebruiken; dat zal toch wel zolang in de koelkast kunnen blijven staan?

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

167

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Het houdt zich goed hoor tot vrijdag! Laat em nog maar effe staan. In principe moet ie na het kloppen al vrij stijf zijn en na 15 minuten is ie normaliter perfect!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

168

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Hij werd na half uur al stijver, vanochtend was het echt goed stijf  :lol: .
Dus nu weer eerder uit koelkast halen om te smeren.

Het is wel lekker maar wel zoet, anders, romig...tja.....ik weet ook niet hoe ik de smaak precies moet omschrijven. Ik denk dat de combi met de cake wel goed zal smaken.

Al denk ik persoonlijk dat creamcheese frosting nog lekkerder zal zijn voor de redvelvets.

Weet je dat ik eerst erg twijfelde omdat er gewone fijne suiker in ging?
De meeste botermixen worden met poedersuiker gemaakt. Maar van die korrels proef je echt niets meer.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

169

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Boehoehoe, ik heb dit recept al DRIE keer tevergeefs geprobeerd te maken :( Met filmpje en al erbij, alles op precies die volgorde gedaan, en elke keer mislukt het! Het lijkt wel alsof de cakejes niet goed gaar worden, grr..

Groetjes Laura!

170

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

nou we gaan kijken of ze gaar worden...
ze staan er nu in!!!!!

en oh ja, ik heb een klein foutje gemaakt. ik wil geen 25 CC want ik wil die van nigela en van de magnolia bakery ook nog proberen ( wedding coming up..)
dus alles door 2, behalve de cacao, vanille en kleurstof.

stiekum van het beslag geproefd :P  en het smaakt heel zacht en chocola-ig!!!

en de kleur is als zwarte bessen, dus rood-blauwig

laat het weten met een pic!

La vie est pour apprendre à aimer est partager l'amour

171

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

btw, ik kan met de helft wel 15 CC vullen! :D

La vie est pour apprendre à aimer est partager l'amour

172

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

nou, ze zijn eruit, wil ik het eruit peuteren, krijg ik alleen het hoedje eruit! :|

dus, nog even in de oven gezet op laag temperatuur, daarna 1 eruit gehaald en met een prikker langs de zijkanten gegaan en op de kop op het aanrecht en dat wil wel..

plakkerige onderkant, dat dan weer wel.

het cakeje is mooi donkerrood en het is me iets gedoe om er helemaal een album voor aan te maken, want ik heb nog geen mooi portfolio:)

La vie est pour apprendre à aimer est partager l'amour

173

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Hallo,

Ik haal al een poosje informatie van dit forum en moet zeggen, jullie zijn een ongelofelijke hulp! Dankjewel!

Ik heb enkele vraagjes over de vanille cream frosting.

Wordt deze frosting hard? Botercreme blijft namelijk zo zacht..
Kan ik er tevens een chocoladesmaak aangeven? Kan dit met cocao of met echte gesmolten chocola en hoeveel heb ik dan nodig van het een of ander?

Ik wil de frosting namelijk gebruiken voor op gewone vanille cupcakes en op chocoladecupcakes. Hebben jullie eventueel nog leuke ideeen voor een smaakje aan de frosting? Kan je er bijvoorbeeld ook aardbeiensiroop of -saus doorheen doen? En wanneer doe je dit door de frosting heen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

174

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik ben ook fan van Red Velvet cc/cake maar ik gebruik een ander recept. Daarbij wordt gebruik gemaakt van gewone azijn en gewoon bloem. Ze smaakte erg goed maar ik ben wel benieuwd of deze nog beter zijn?
In mijn recept moet ook botermelk maar is dit nou echt hetzelfde als karnemelk?

Baking soda heb ik hier trouwens tot nu toe alleen nog kunnen vinden bij een grote Toko in Delft(vlak langs de snelweg). Als iemand daar in de buurt dus nog op zoek is, ga eens kijken  ;)

175

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Poffertje schreef:

In mijn recept moet ook botermelk maar is dit nou echt hetzelfde als karnemelk?

]

Ja, ze hebben het gewoon letterlijk vertaald :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs