126

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

nou, het viel me reuze mee. Vandaag waren ze erg lekker! Had ze gevuld en afgesmeerd met merengue creme met decoratie van marsepein erop. 1 kind wat de hele week al klaagde (zat te zeiken) over dat hij mijn taarten vies vond bla bla.... die at zelf het cakeje op en vond het lekker! Ik denk dat ze gisteren nog te vers waren!
In de overdracht met collega's zijn er ook flink wat cakejes doorheen gegaan :D
nou... gelukkig maar, had ik het toch goed gedaan. ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

127

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

De cupcakes en creamy vanilla icing zijn toch naar recept van Magnolia bakery gemaakt of niet (video op youtube)? Heb deze eerder gemaakt, en beide waren heerlijk :D. Vandaag weer de icing gemaakt, maar op een of andere manier was de icing minder stevig en kreeg ik niet zo'n mooie swirls dan voorheen. Toen gebruikte ik gouda's glorie boter en vandaag blue band goede start. 
Toen ik de kleurstof erin deed, zag het ook raar uit.. kijk maar eens..

Deze heb ik vandaag gemaakt:
http://94.100.122.48/829400001-829450000/829403701-829403800/829403738_5_m4OI.jpeg

En dit was de eerste keer:
http://94.100.122.180/816700001-816750000/816726401-816726500/816726487_5_x58J.jpeg

128

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Wellicht was je boter niet koud genoeg.. het lijkt wel of het schift..
maar het zal aan de smaak niets afgedaan hebben :+

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

129

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Vast, hij was erg zacht en kwam niet uit de koelkast. Vorige week was de icing mislukt omdat ik verkeerde boter gebruikt had.. toen zag het nog erger uit, alsof ik poedersuiker erover gestrooid had..

130

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Het ziet er inderdaad uit alsof de boter te warm was. Gebruik je geen roomboter? Blue band goede start is toch margarine? Dat is niet te eten :nooo

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

131

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Vorige keer heb ik ook margarine gepakt, was erg lekker, nu trouwens ook... Ga de volgende keer een recept met mon chou proberen (wel rechtstreeks uit de koelkast en kort ervoor op temperatuur laten komen hihi..). Vond het erg jammer dat het vandaag weer "mislukt" was.. :(

132 Laatst bewerkt door Kadohke (31-12-2009 13:05)

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

@MeNadine Ziet er idd geschift uit (en dan niet bedoeld als gek :D). In margarine zit trouwens veel meer watern dan in roomboter. Ik zou gewoon roomboter gebruiken in dit recept...en idd, recept is van Magnolia bakery

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

133

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik had deze cakejes al een paar keer gemaakt en vond ze erg lekker, tot ik in New York bij Magnolia Bakery het origineel ging eten... Oh my, zo goddelijk lekker heb ik ze zelf nog nooit gehad!

Nog even door blijven oefenen dus. Wat vervelend nou. :+.

134

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Hoi DaD,

ben in augustus ook twee dagen in NY :D Ben benieuwd... Heb jij toevallig een lijstje voor me met leuke winkels met bakbenodigdheden?? Zult er toch vast naar op zoek zijn gegaan of niet? Weet wel dat ik NY Cake moet bezoeken (soort groothandel?) en verkopen ze bij Magnolia Bakery ook bakbenodigdheden of alleen cupcakes en taarten?

groetjes,
Nadine

135

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

MeNadine schreef:

Hoi DaD,

ben in augustus ook twee dagen in NY :D Ben benieuwd... Heb jij toevallig een lijstje voor me met leuke winkels met bakbenodigdheden?? Zult er toch vast naar op zoek zijn gegaan of niet? Weet wel dat ik NY Cake moet bezoeken (soort groothandel?) en verkopen ze bij Magnolia Bakery ook bakbenodigdheden of alleen cupcakes en taarten?

groetjes,
Nadine

Hey, sorry voor het late antwoord! Ik had hier nog helemaal niet weer gekeken.

Euhm, ik ben alleen maar naar NY Cake geweest eigenlijk (ik wilde het m'n vriend niet aandoen om de hele stad met me door op zoek naar taartspulletjes :P). Daar hebben ze echt heel veel! En niet duur! Ik heb er ook bijvoorbeeld een Microplane rasp gekocht voor 15 dollar, die zijn hier toch gauw 30 euro. Bij Magnolia Bakery verkopen ze alleen cupcakes, taarten, en dingen met cupcakes erop, zoals t-shirts (daar heb ik er eentje van gekocht :P). Je moet er wel echt cupcakes gaan eten hoor. :9.

Oh, en Williams-Sonoma is een heel mooie kookwinkel, met onder andere een filiaal bij Fifth Avenue, als ik het goed heb.

En hou er tenslotte even rekening mee dat de cupcakepapiertjes daar een st

136 Laatst bewerkt door MeNadine (11-01-2010 18:24)

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Hoi DaD,

klinkt super allemaal!! Mag ik je nog iets vragen, heb een nieuwe post gestart over italian meringue buttercream, zou jij dat eens willen lezen? Zit er namelijk behoorlijk mee, dat het mij niet meer lukt (ondertussen als 3-4 keer geprobeerd) mooie icing te maken om swirls mee te kunnen spuiten die niet in elkaar zakken...

groetjes,
Nadine

137 Laatst bewerkt door Chocolatarian (13-02-2010 10:43)

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik heb gisteren voor het eerst Red Velvet Cupcakes gemaakt. En ze waren HEERLIJK!!!!!Ik had het recept van de frosting gehalveerd omdat ik had verwacht dat het TE zoet zou zijn, ik zal dit recept zeker nog vaker maken!!

Bedankt!!!!

138

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik heb net de vanilla cream frosting gemaakt en het is inderdaad erg lekker. Staat voor mij op een gedeelde 1e plaats met meringue botercreme.

Groetjes, Elly

139

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

ik wil de vanilla cream frosting gaan maken straks.
Hoelang kan je deze bewaren?

140

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik ben bij de apotheek geweest en die had geen baksoda.

Kan je het ook zonder baksoda doen? Of kan ik het vervangen door iets anders?

141

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Iris Zijlstra schreef:

Ik ben bij de apotheek geweest en die had geen baksoda.

Kan je het ook zonder baksoda doen? Of kan ik het vervangen door iets anders?

Ben je al bij de Etos geweest? Daar hebben ze het als het goed is wel. Zo ziet het eruit: http://members.multimania.nl/rherold/ch … nahco3.jpg

Groetjes, Daphne

142

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Daphne91 schreef:
Iris Zijlstra schreef:

Ik ben bij de apotheek geweest en die had geen baksoda.

Kan je het ook zonder baksoda doen? Of kan ik het vervangen door iets anders?

Ben je al bij de Etos geweest? Daar hebben ze het als het goed is wel. Zo ziet het eruit: http://members.multimania.nl/rherold/ch … nahco3.jpg

zo ziet het er bij de apotheek ook uit. volgens mij heeft het er mee te maken of het een apotheek is waar ze ook dingen bereiden ofzo. Maja, wilde eigenlijk zeggen, dan ga je toch naar een andere apotheek, maar vermoedt dat gorredijk niet zo veul apotheken heeft :lol:  O-)

maar goed, iig begrepen ze het bij mijn apotheek ook niet, dus toen ik zei, natrium bicarbonaat c.q. zuiveringszout snapten ze het wel :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

143

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Wie kan mij helpen?

Ik heb nu 2 keer geprobeerd om red velvet cakejes te bakken, maar op de een of andere manier zakken ze helemaal weer in.

ik volg netjes het recept en ze komen ook erg mooi omhoog, maar op de een of andere manier zakken ze helemaal in als ze afkoelen. :(
iemand een idee?

144

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Dan heb je ze niet lang genoeg in de oven gelaten. Ik denk 5 a 10 minuten langer.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

145

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

:( ze zaten er al 20 minuten in. Maar dan moeten ze dus ongeveer 25 tot 30 minuten? vind het wel jammer, maar zal het nog eens proberen. Maar eerst even langs de toko, want de kleurstof ik op... :(

146

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Beste Kadohke,

Ik heb in het weekend de Vanille Icing gemaakt. Ik heb een beetje problemen gehad met de bloem / melk mix. Bij het afkoelen is dit een compact geheel geworden, wel zacht maar wel compact. Toen ik dit bij de rest van de ingred. heb gedaan heb ik lang moeten mixen. Er bleven dus ook kleine klodders blom/melk mix achter. Nadat het een nacht in de koelkast had gestaan proefde je dit niet maar ht was geen mooie icing om cc of een taart mee af te smeren.
Gr.
Diecar

147

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Hoi Diecar,

Het is ook de bedoeling dat het een compact geheel wordt. Klonteren ga je tegen door tijdens het koken echt erbij te blijven en te blijven kloppen. Het is ook belangrijk om het af te dekken met wat bakpapier zodat de bovenste laag geen "vel" wordt.

Nadat de boter en suiker flink is opgeklopt, de bloem/melk erbij voegen en dan ook nog flink kloppen. Het enige wat ik normaalgesproken nog heb, is dat ik de korreltjes suiker voel. Maar dit is na 15 minuten in de koelkast weg.

Succes!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

148

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

diecar schreef:

Beste Kadohke,

Ik heb in het weekend de Vanille Icing gemaakt. Ik heb een beetje problemen gehad met de bloem / melk mix. Bij het afkoelen is dit een compact geheel geworden, wel zacht maar wel compact. Toen ik dit bij de rest van de ingred. heb gedaan heb ik lang moeten mixen. Er bleven dus ook kleine klodders blom/melk mix achter. Nadat het een nacht in de koelkast had gestaan proefde je dit niet maar ht was geen mooie icing om cc of een taart mee af te smeren.
Gr.
Diecar

Dat herken ik. Ik werk liever met maizena ( zelfde hoeveelheid),
omdat dit minder klontert.
Maar als je het inderdaad een paar uur of dag van te voren maakt, wordt het inderdaad niet goed meer door te roeren.
Als je het meteen als het koud is gebruikt, lukt het vaak wel.
Wat je zou kunnen doen is tijdens het afkoelen regelmatig even doorroeren. Dan blijft het veel zachter, en krijg je geen klontjes.
Succes

149

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

ik zou ze ook graag willen maken...
maar snap niet zo goed wat appelcider azijn is is dat gewoon de appelazijn waar mensen mee proberen af te vallen?
of is appelciderazijn echt weer iets heel anders zo ja waar kan ik dat dan vinden?
lijkt me onwijs lekker die red velvet cc's  :9

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)

150

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik heb het bij de AH gewoon kunnen vinden onder de naam appel cider azijn...of het hetzelfde is appelazijn zou ik je dus niet kunnen zeggen!

En ja....ZE ZIJN ECHT LEKKER!!! ;)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl