26

Re: nooit mislukkende cupcakes van nigella lawson

Ik zou niet helemal vol doen, ze worden meestal wel iets hoger.
Heb zelf een vraagje, kan het ook zonder melk? Dus met water bijvoorbeeld. Ik kan me herinneren dat ik dat wel eens deed met cakemixen, maar zeker weten doe ik het niet.
Heb namelijk nooit melk in huis en om nou elke keer een pak te kopen dat ik weg moet gooien vind ik ook zonde.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

27

ik vul ze altijd 1/3e zeg maar dan worden ze meestal net mooi vlak en gelijk met de cupvormpjesrand.

Ik heb ook nooit melk op voorraad wel altijd houdbare slagroom en koffiemelk, werkt altijd prima. Ik heb het zelfs ook een keer zonder melk gedaan (Gewoon vergeten toe te voegen) dus ook dat kan prima....

er is altijd wel een reden voor taart

28

Ik heb die cupcakes vandaag gemaakt, helaas heb ik geen foto want mn batterijen waren leeg.

Ze waren heel erg lekker en snel klaar (wel iets langer dan de aangegeven tijd)
Mijn zusje heeft ze versierd met witte, blauwe en rze glazuur en daarbovenop suikerhartjes enzo

29

tot iets meer dan de helft

30

dankjwel voor dit recept, ik zal het vanavond uitproberen,

groetjes libby

31

ik heb ze gemaakt met slagroom ipv melk, want die was op! daar kwam ikte laat achter, ik heb eenheteluchtoventje dus de muffinplaat kon niet draaien, waardoor een paar zijn aangebrand 2 om precies te zijn. ik heb de oiven op 180 heb gezet voor 15m en 5 op 160. ze  zijn zeker luchtig maar ik vind ze persoonlijk  niet zo heel mooi maar dat komt wel goed want ikdoe r glazuur over!!en dan in een mooi papaiertje vd hema!en dan zijn ze mooi en lekker!!
daaaaaaaaaaaaag groetjes

32

dutchdecorator schreef:

Ik kon namelijk nergens terug vinden HOELANG het gemixed moet worden en nog

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

33

Ik heb dit recept gebruikt voor de cc-tjes voor mijn dochtertjes communie. De kids hebben echt zitten smullen!! Alleen had ik er per ongeluk gewone suiker ingedaan. Ik heb ze gemaakt met mijn kenwood keukenmachine, met K-klopper. Eerst de boter zacht, en dan pas de rest erin.
Ik heb een paar dagen later er ook eentje geprobeerd, en ze waren echt heerlijk, maar of het nou aan de keukenmachine ligt, of door de gewone suiker, geen idee.

Groetjes, Mariska.

Mijn taartjes kun je hier bekijken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DN4OYRM3-D.jpg

34

In het begin deed ik gewoon alles behalve de melk in de gewone mixerkom, melk erbij, nog 1 minuutje en dan klaar.
Toen viel me op dat ik van dit recept beter 10 dan 12 cc's kon maken, werd niet zo vol.
Nu pas weer gemaakt, maar dan 4 min. gemixt, nadat alles erin zat. Nu werden de 12 heel vol.
Dus voortaan mix ik 4 min.

35

En geen verse eieren gaan gebruiken, dan zakken ze ook in.
Ik haal eieren bij de boer en deze zijn te vers. Mijn moeder moest voor mij bakken, daar ik het te druk had. Alle ingredientenn mee genomen naar haar en zij zou bakken voor mij. Ze had 4 x geprobeerd om het met deze eieren cakjes te maken, maar iedere keer mislukten ze. Toen de eieren op waren had ze eieren gepakt van haarzelf. uit de supermarkt. Toen waren ze in eens wel goed!

Ik gooi nu alles in mijn kennie en mix een kleine 3 a 4 minuten en op het laatst gooi ik de melk erbij!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

36

Ik heb dit recept gisteren gemaakt. Ging super. Waren erg lekker.

Ik had vloeibare margarine ipv boter gebruikt, en gewone suiker ipv basterdsuiker. Nergens iets van gemerkt dat het vervangen was.

Hier mijn topic van de cc's :o
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=65201

Groetjes Yvon

37

ik maak deze ook altijd en ze zijn heerlijk!! Ik krijg ook altijd complimenten van iedereen dat ze zo lekker zijn

38

Ik heb geen zelfrijzend bakmeel thuis en wil ze nu uitproberen. Kan het ook ZONDER zelfrijzend bakmeel????

39

Heb je bloem en bakpoeder in huis?

I'm not bossy, I just have better ideas...

40

Marianne schreef:

Ik heb er vandaag 24 gemaakt: 12 met roomboter, 12 met margarine. Die met margarine blijven toch hoger dan die met roomboter, ik denk dat dat komt omdat dat laatste compacter is?

Ik vind ze wel

Printje op ouwel of frosty nodig? Mail me even!

41

en het helpt ook heel goed om de melk weg te laten en er een extra ei door te doen!

42

ik heb ze gemaakt en ze waren erg lekker! (zie ook de cupcakejes foto in die cathegorie)

Let them eat cake
http://annettes.tk/

43

Ik haal net m'n nooit mislukkende cupcakes uit de oven en denk huh? (nou ik zei iets anders maar dat bespaar ik de jeugd onder ons hehehe). Zul je net zien dat die dingen nooit mislukken behalve dan bij mij. Sta te zoeken in m'n kleine keukentje waar ik zo snel met het bakblik heen moet en onderwijl valt m'n blik op de boter die ik een kommentje op de afzuigkap nog vrolijk op kamertemperatuur staat te wezen. Even kijken of ik nog basterdsuiker heb dus ;)

Printje op ouwel of frosty nodig? Mail me even!

44

Wat is er mislukt dan?

Let them eat cake
http://annettes.tk/

45

ongelofelijk dat dit topic al zo lang meegaat :)

heeft iemand het al eens uitgeprobeerd voor een cake ipv voor cupcakes?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

46

Zo balen zeg. Ik heb net dit recept gemaakt. Kijk nog een keer om terug te lezen. Ben ik de melk vergeten :o

Wat gaat er nu mislukken?

Begint goed met mijn 1e baksel in tijden hahahahahaha

47

catherine schreef:

ongelofelijk dat dit topic al zo lang meegaat :)

heeft iemand het al eens uitgeprobeerd voor een cake ipv voor cupcakes?

Ja, ik! Maar dat was eerlijk gezegd geen succes :nooo Het is al lang geleden, dus ik weet niet meer precies waarom, maar het werd echt niet zo lekker als de cupcakes, snap er niks van. Maar voortaan doe ik dus maar gewoon de "quatre quart"; gelijke hoeveelheden van boter, eieren, zelfrijzend bakmeel en suiker :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

48

pinkiepie schreef:

Zo balen zeg. Ik heb net dit recept gemaakt. Kijk nog een keer om terug te lezen. Ben ik de melk vergeten :o

Wat gaat er nu mislukken?

Begint goed met mijn 1e baksel in tijden hahahahahaha

Waarschijnlijk worden ze dan iets te compact, maar ze zullen echt nog wel eetbaar zijn, hoor :Y :)

Groetjes, Adrienne

49

Ze zijn idd iets compact en vanboven ietsje te bruin hard gebakken? Niet echt bruin maar net te waardoor ze een kleine bite hebben zeg maar.

Kan misschien ook komen omdat ik de heteluchtoven gebruikt heb voor 20 min. op 200 graden. Volgende keer kwartiertje proberen of oven op 180 graden zetten.

Of kan dit ook door het vergeten van de melk komen?

Ze zijn iig stukken lekkerder en luchtiger dan de muffins die ik erg lang terug uit een kant en klaar pak geprobeerd heb.

Gebruik van de week gewoon weer dit recept en probeer het nog een keer want ze smaken prima.

Kun je ganache gebruiken voor een chocolade laagje? Of gebruik je voor cupcakes wat anders?

50

Kun je alleen 180 of 200? Dan zou ik eerder kiezen voor 180 en dan iets langer, denk ik :Y

Groetjes, Adrienne

Berichten [ 26 tot 50 van 101 ]

Pagina's Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » nooit mislukkende cupcakes van nigella lawson