Re: Frozen taart: met tiara en transparante cape, zonder Elsa ?
Dit is trouwens het filmpje over gelatine art dat ik heb gebruikt
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Frozen taart: met tiara en transparante cape, zonder Elsa ?
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Dit is trouwens het filmpje over gelatine art dat ik heb gebruikt
Wauw Wauw Wauw !!!!!!!
Wat een originele taart !!
En die gelatine, nog nooit van gehoord dat je dit zo kon toepassen, top-effect...
En mag ik vragen hoe jij die isomalt zo mooi hebt gekregen?
Ik ben voor mijn dochter haar taart echt uren bezig geweest voor een paar 'rottige' juweeltjes, arghhhhhh.....
En nog waren ze niet naar mijn zin (dof, niet strak en met lucht erin)
Wauw Wauw Wauw !!!!!!!
En die gelatine, nog nooit van gehoord dat je dit zo kon toepassen, top-effect...
Ik ben voor mijn dochter haar taart echt uren bezig geweest voor een paar 'rottige' juweeltjes, arghhhhhh.....
En nog waren ze niet naar mijn zin (dof, niet strak en met lucht erin)
Dank je wel!
Heb het niet van scratch af aan gemaakt hoor, heb bolletjes kleurloze Isomalt gekocht (hier ook in de shop), konden zo in de magnetron. Met een heel klein puntje kleurgel aan een prikkertje de isomalt voorzichtig doorgeroerd, totdat er geen luchtbelletjes meer in zaten, en toen uitgegoten op aluminiumfolie. Direct met een mes de 'snijranden' ingekerfd, en toen het droog/hard was geworden kon ik daar zo de isomalt afbreken. En het diamantje eigenlijk idem. In de mould gegoten, even met cocktailprikkertje de isomalt goed verdeeld en bubbeltjes eruit, en klaar. Supermakkelijk
Had op internet nog tip gelezen om de isomalt in die kunststof cupcakevormpjes te laten smelten. Als je dan wat over hebt, dan kun je nadietijd het zo uit die cupcakevorm drukken, en heb je geen materiaalverlies. Werkte héél handig (kon zo vanuit die cupcake gieten. Wel uitkijken voor je vingers ).
Volgende keer wil ik het zelf proberen te maken, want dit is wel errug prijzig...
Maar...het effect is wel heel leuk, en erg makkelijk/snel zo!
jo-oosie schreef:Wauw Wauw Wauw !!!!!!!
En nog waren ze niet naar mijn zin (dof, niet strak en met lucht erin)Dank je wel!
Heb het niet van scratch af aan gemaakt hoor, heb bolletjes kleurloze Isomalt gekocht (hier ook in de shop), konden zo in de magnetron. Met een heel klein puntje kleurgel aan een prikkertje de isomalt voorzichtig doorgeroerd, totdat er geen luchtbelletjes meer in zaten, en toen uitgegoten op aluminiumfolie. Direct met een mes de 'snijranden' ingekerfd, en toen het droog/hard was geworden kon ik daar zo de isomalt afbreken. En het diamantje eigenlijk idem. In de mould gegoten, even met cocktailprikkertje de isomalt goed verdeeld en bubbeltjes eruit, en klaar. Supermakkelijk
Had op internet nog tip gelezen om de isomalt in die kunststof cupcakevormpjes te laten smelten. Als je dan wat over hebt, dan kun je nadietijd het zo uit die cupcakevorm drukken, en heb je geen materiaalverlies. Werkte héél handig (kon zo vanuit die cupcake gieten. Wel uitkijken voor je vingers ).
Volgende keer wil ik het zelf proberen te maken, want dit is wel errug prijzig...
Maar...het effect is wel heel leuk, en erg makkelijk/snel zo!
hmmm...
als ik dat zo lees heb ik het niet veel anders gedaan dan wat jij beschrijft.
Ik had idd in van die plastiek cupcakevormpjes en bloempotjes ook de isomalt gedaan.
Alleen had ik 'm vooraf gekleurd...
Werd inderdaad loeiheet, de ene keer smolt het ook beter dan de andere.
Op de youtube filmpjes zag het het super eenvoudig uit, over de mold gieten en afstrijken (glad stijken ging niet echt)
daarna per juweeltje geprobeerd, maar bij de ene juweel goot ik teveel en de andere te weinig enz enz..... grrrrrr
ik had trouwens emmertje isomalt van de sligro, viel nogal erg mee met de prijs moet ik zeggen
ik had hier in de hebshop ook gekeken, maar vond deze nogal erg duur en als ik dan achteraf kijk hoeveel ik verknald heb, ben ik maar wat blij dat ik die niet had aangeschaft
WAUW!!! RESPECT!!! ECHT HEEEEEL MOOI!!!!!
En SLIM om Elsa van achter te maken
Kun je dat zelf maken dan?
Uhh, ja, dat schijnt. Ik heb 2 dingen gevonden op het internet: met isomalt dit maken (zelf koken, ipv de kant-en-klaar gekookte bolletjes), of met gewone suiker.
Met Isomalt:
http://artisancakecompany.com/2013/05/h … ible-gems/
met gewone suiker (magnetron en koken):
https://www.youtube.com/watch?v=5gHdJR6DuXY
https://www.youtube.com/watch?v=z7dhhr5A8Lc
Ben dus zelf nog niet verder gekomen dan deze info opzoeken, en de suikerthermometer kopen (ahum)
En ben nog aan het rondkijken waar/wat voor isomalt ik dan moet kopen.
https://shopbakersnook.com/m5/7113--iso … ducts.html => 460 g inhoud
of http://www.cookandco.nl/product/spinsuiker-isomalt.aspx
Weet niet of hier nog verschil in zit??
ik had trouwens emmertje isomalt van de sligro, viel nogal erg mee met de prijs moet ik zeggen
ik had hier in de hebshop ook gekeken, maar vond deze nogal erg duur en als ik dan achteraf kijk hoeveel ik verknald heb, ben ik maar wat blij dat ik die niet had aangeschaft
Is die isomalt van de Sligro dan ook al voorgekookte, of zijn het die korrels die je zelf nog moet koken? Want dat maakt qua prijs behoorlijk uit, als ik op het internet kijk...
ik had hier in de hebshop ook gekeken, maar vond deze nogal erg duur en als ik dan achteraf kijk hoeveel ik verknald heb, ben ik maar wat blij dat ik die niet had aangeschaftIs die isomalt van de Sligro dan ook al voorgekookte, of zijn het die korrels die je zelf nog moet koken? Want dat maakt qua prijs behoorlijk uit, als ik op het internet kijk...
ik heb geen idee of dit voorgekookt is, ik heb het zo uit het emmertje in een bakje gedaan en in de magnetron laten smelten.
Ik had hier in de hebshop ook gekeken voor dat 'ready to use' , maar vond het zo duur en qua prij kon ik me bij de sligro geen bult vallen zeg maar
prachtig
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Frozen taart: met tiara en transparante cape, zonder Elsa ?