Re: Bruidstaart wit met grijs

Hello,

Ik had deze taart samen met een paar andere als voorbeeld naar mijn toekomstige schoonzus gestuurd zodat ze kon kiezen of zich een idee vormen in welke stijl en kleuren ze hun bruidstaart willen en ze vindt die van jou zo mooi dat ze héél graag dezelfde zou willen. Ik copiëer niet graag iemands idee maar hoop dat je het me niet kwalijk neemt dat ik haar wens respecteer en iets gelijkaardig ga proberen te maken (zeg wel proberen want jouw versie is wel supergeslaagd en mooi).

Kan iemand me zeggen hoe ik de onderste taart mooi afgewerkt krijg, ik vermoed dat deze niet met fondant gemaakt is dus ik dacht ze met witte chocolade ganache af te smeren maar hoe trek ik dan mooi die lijntjes er zo in. 

Alvast bedankt  :)

27

dat is wel fondant, gefrild, die lijntjes staan niet in de taart, maar zijn een soort rafelrandjes (en dan veeeel mooier dan dat het klinkt) van allemaal smalle repen.
Wanneer je niet weet wat dat is, moet je je misschien wel even afvragen of je de taart na moet gaan maken.....

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

28

Mooi zeg, heerlijk strak en tòch romantisch :Y  :thumb:

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

29

Wat een mooie zeg! Prachtig!

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

30

Ik vind 'm prachtig...rustig, klassiek..maar ook modern....mooie stijlvolle kleuren.

Ja....IK vind 'm mooi!!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

31

Dit plaatje klopt gewoon helemaal! Mooi, elegant en alles in verhouding; bovendien klinkt-ie ook nog 's er-rug lekker!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

32

Koekiemonster76 schreef:

Hello,

Ik had deze taart samen met een paar andere als voorbeeld naar mijn toekomstige schoonzus gestuurd zodat ze kon kiezen of zich een idee vormen in welke stijl en kleuren ze hun bruidstaart willen en ze vindt die van jou zo mooi dat ze héél graag dezelfde zou willen. Ik copiëer niet graag iemands idee maar hoop dat je het me niet kwalijk neemt dat ik haar wens respecteer en iets gelijkaardig ga proberen te maken (zeg wel proberen want jouw versie is wel supergeslaagd en mooi).

Kan iemand me zeggen hoe ik de onderste taart mooi afgewerkt krijg, ik vermoed dat deze niet met fondant gemaakt is dus ik dacht ze met witte chocolade ganache af te smeren maar hoe trek ik dan mooi die lijntjes er zo in. 

Onderste taart zijn stroken fondant die licht gefrild zijn (volgens mij) over elkaar heen op de taart geplakt

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

Bedankt voor de info ... over frillen had ik inderdaad nog niet gehoord maar vandaar ook de vraag op dit forum  :/

Misschien moet ik me afvragen of ik de lat niet te hoog leg maar al doende leert men hé dus als ik het niet probeer, kan ik ook nooit weten of het lukt...
En zoals reeds gezegd, was nooit de bedoeling een taart na te maken maar is op expliciete vraag.

Vandaar dat een beetje extra uitleg (zoals je hier op de site talrijk kan terugvinden) altijd mooi meegenomen is.

34

Mooi! vooral de onderste laag! daar hou ik van

35

mooi, strak en chique ik denk dat ze er heel blij mee zullen zijn

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

36

Wow! Ik vind hem prachtig :)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

37

Bedankt voor jullie leuke reacties!

38

Koekiemonster76 schreef:

Hello,

Ik vind het wel een hele eer! Maar misschien kan je er je eigen draai aangeven. Meer jou eigen "handtekening" zeg maar.

De onderste laag is met de techniek frillen gemaakt. Ik zie dat je al duidelijke uitleg heb gekregen. Heel veel succes met maken. Wanneer is de grote dag?

39

Heel erg mooi gedaan hoor, prachtig!!!!

40

:thumb: Wat een beauty. Elegant en chic!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

Wel de bruiloft is op 1 juni maar komend weekend ga ik al eens een oefenversie maken en komt het bruidspaar keuren en proeven  ;)

Ben van plan om 3 verschillende biscuits / vullingen te maken want de ene lust dit niet, de andere dat niet ... en zo is er voor iedereen misschien wel iets dat hij of zij lekker vindt.
De onderste laag wordt een chocoladecake gevuld met chocomousse en hazelnootjes.
En in plaats van te frillen zou ik willen proberen om af te werken met witte chocholade ganache en daar zo lijntjes in te trekken want er zijn gasten die niet echt graag suikerglazuur eten ...

De 2de laag wordt een amandelcake gevuld met vanille botercreme met verkruimelde ferrero rocher.

En tot slot de bovenste laag gewone biscuit gevuld met champagnecreme en verkruimelde amaretini koekjes.

Spannend  :rolleyes:  hoop dat ik alles tot een goed einde kan brengen ...

42

Ja gaaf!!!

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

43

Heel erg mooi en stijlvol!

www.PartyaLot.nl
Taarten, workshops en catering

44

Dank jullie wel voor de mooie complimentjes!