26

Re: Italiaanse Merengue (schuim & botercrème)

Ik heb ergens gelezen dat bij dit recept de meringue botercrème nog wel eens wil gaan schiften in de koelkast. Ben benieuwd wat jouw ervaring is, want ik zou deze botercrème graag willen maken, maar ook in de koelkast willen bewaren!

27

Re: Italiaanse Merengue (schuim & botercrème)

is mij nog nooit gebeurd :)  ook niet na invriezen

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

28

Re: Italiaanse Merengue (schuim & botercrème)

Ik kwam dit draadje tegen en ik heb een vraagje voor de experts :) Ik ben bezig met experimenteren voor mijn zoon zijn traktatie en ik wil graag italiaanse meringue maken.

Ik heb net al een batch gemaakt en ik heb het suikersiroop tot 120°C verwarmd. Mijn vraag is nu hoe lang ik het meringe mengsel moet laten kloppen tot ik zeker weet dat de eiwitten gekookt/gepasteuriseerd zijn. Ik wil natuurlijk niet dat de kids uit de klas van mijn zoon ziek worden. Dat zou verschrikkelijk zijn !!!

Ik gebruik trouwens deze thermometer...

http://i.ebayimg.com/00/s/Mjk4WDMwMA==/z/2O4AAOxyAs9SQScN/$(KGrHqZHJ!4FI16E(vH!BSQScMvW9Q~~60_35.JPG?set_id=8800004005

Ik neem aan dat die gewoon goed is ???

29

Re: Italiaanse Merengue (schuim & botercrème)

Lijkt me een prima thermometer. Als je het recept aanhoudt van pagina 1 komt het helemaal goed. Ben benieuwd naar het resultaat. ;-)

Dat is toch een TAART waard!

30

Re: Italiaanse Merengue (schuim & botercrème)

@ppeltje schreef:

Lijkt me een prima thermometer. Als je het recept aanhoudt van pagina 1 komt het helemaal goed. Ben benieuwd naar het resultaat. ;-)

Dank je wel voor je antwoord :) Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak is tijd. Geen idee of ik alles op tijd af krijg....dat word vast nachtwerk :)

31

Re: Italiaanse Merengue (schuim & botercrème)

Ik heb even gegoogled op "digitale suikerthermometer" en krijg dan iets van kern Thermometer, is dat hetzelfde?? Waar koop je zo'n ding??

32

Re: Italiaanse Merengue (schuim & botercrème)

Weet niemand dat?? Ik ben bij Cook and Go geweeest, maar die hebben hem niet.

33

Re: Italiaanse Merengue (schuim & botercrème)

ik zou het niet weten Jelly,

ik heb gewoon de voedselthermometer van de Ikea...

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

34

Re: Italiaanse Merengue (schuim & botercrème)

Siena schreef:

ik zou het niet weten Jelly,

ik heb gewoon de voedselthermometer van de Ikea...

Dank je wel Siena, ik heb gelijk even gezocht bij Ikea, maar ze lijken hem niet meer te verkopen. Ik krijg in ieder geval geen hits bij de zoekopdracht.

35

Re: Italiaanse Merengue (schuim & botercrème)

Jelly schreef:
Siena schreef:

ik zou het niet weten Jelly,

ik heb gewoon de voedselthermometer van de Ikea...

Dank je wel Siena, ik heb gelijk even gezocht bij Ikea, maar ze lijken hem niet meer te verkopen. Ik krijg in ieder geval geen hits bij de zoekopdracht.

Ik denk dat ze deze bedoelt....  ;)

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20103016/