Re: Advocaatje kado!
lovecake schreef:bedankt spidygirl nu nog op zoek naar een thermometer!
die van mij kwam bij cook and co vandaan!
heb al 1 bij oldenhof gehaald bedankt voor de tip!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Advocaatje kado!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
lovecake schreef:bedankt spidygirl nu nog op zoek naar een thermometer!
die van mij kwam bij cook and co vandaan!
heb al 1 bij oldenhof gehaald bedankt voor de tip!
Heb net het advocaat gemaakt maar vindt de geur van wodka heel sterk ben ook nog verkouden hoort dit zo heb zelf nooit gehad omdat er alcohol in zit.
Ik heb hem ook gemaakt en hij smaakt maar... is het veilig qua salmonella?
Het zit maar even boven de 55 graden, de temperatuur waarbij salmonella het loodje legt (heb ik gelezen)
ben benieuwd hoe jullie dit zien
Ik heb hem ook gemaakt en hij smaakt
maar... is het veilig qua salmonella?
Het zit maar even boven de 55 graden, de temperatuur waarbij salmonella het loodje legt (heb ik gelezen)
ben benieuwd hoe jullie dit zien
hier ben ik ook wel benieuwd naar (heb er slaaploze nachten van) want in een ander recept gaan ze tot 80 graden en gebruiken ze geen verse eieren heb het mijn schoonmoeder kado gedaan en wil haar echt niet kwijt! (Foto's volgen)
Er moet toch iemand zijn die het antwoord weet? Please! please!
hmmm...ik heb op google zitten lezen maar kan niets vinden over eidooiers en salmonella
alleen eiwit en heel ei : 72 gr
ik ging er eigenlijk van uit dat men cees holtkamp weet wat ie doet...hij doet het nl al jaren op deze manier.
ik heb het nu een paar keer op zijn manier gemaakt en nergens last van gehad.
als je het niet vertrouwd kan je altijd kiezen voor pakken met gepasteuriseerde eidooiers.
als je leest op google ....dan hebben ze het erover dat er nu veel minder salmonella in zit dan vroeger.
je kan natuurlijk eens uitproberen en doorkoken tot 72 gr...
geen idee hoe het erdan uitziet...of het dan ook nog mooi glad is of dat het dan allemaal korrelig is
ps..hij verwarmt tot 62 gr in de filmpjes en niet tot 55 gr.
ik ga nog effe door met zoeken op google ...ik moet en zal het vinden
ik heb het recept gebruikt uit de bakbijbel van Cees Holtkamp ( titel= de banketbakker ) en dat is het zelfde recept als op you tube
ik heb nog even naar verschillende recepten gekeken en ze zijn heel wisselend
er zijn recepten die helemaal niet met een termometer de temp opmeten en die gaan gewoon tot vladikte...
en andere gaan tot de 72 gr of 85 gr.
hieronder 2 teksten die ik van internet heb gekopieerd
Als je zeker wilt zijn dat je advocaat niet gaat schiften dan kun je het beste gebruik maken van een kookthermometer. Zorg ervoor dat de kookthermometer niet boven de 85 graden komt.
Met thermometer nauwelijks kans op mislukken! Als de kookthermometer 85 °C aangeeft, heeft de advocaat de juiste dikte en de juiste temperatuur bereikt. Gebruik de thermometer vanaf het begin, dan kan er niets misgaan.
als je boven die 85 gr komt gaat de advocaat schiften
ik denk dat ik de volgende keer tot 72 gr ga ( net als bij heelei en eiwit ) ...dan zijn we gewoon veilig !
wel wat vreemd dat er zo veel verschillen zijn met de temp.
Dank je wel voor je antwoorden Spidygirl,
ik heb ook verwarmd tot 62 graden maar had ook gelezen dat salmonella dood gaat bij 55 graden en dat is maar een paar graadjes hoger en het was ook maar kort op 62 graden. Ik was bang dat mijn eigeel zou gaan stollen zoals ik uit het filmpje bereep maar ga het de volgende keer wat warmer maken en ook langer, voelt toch veiliger als ik het ga weggeven
Dank je wel spidegirl denk zeker dat cees holtkamp wel weet wat die doet en ook nergens kunnen vinden dat er mensen er ziek van zijn geweest het is meer je eigen gevoel zoals berrie zegt. Zal de volgende x ( als schoonmoeder het lekker vindt) tot 72 graden gaan.
De wodka dood ook nog wat bacterien die er in zitten hoor, het wordt niet steriel, maar ze houden er niet van
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Advocaatje kado!