Re: *** Foto's Koekjes Verzend Topic ***
dat is idd een idee RijWM.
Kreeg ook te horen dat hij toch niet wist dat hij die niet op mocht eten. Moest ik ze maar in mijn taartenkast zetten!!! tuurlijk, lekkere puber
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » *** Foto's Koekjes Verzend Topic ***
dat is idd een idee RijWM.
Kreeg ook te horen dat hij toch niet wist dat hij die niet op mocht eten. Moest ik ze maar in mijn taartenkast zetten!!! tuurlijk, lekkere puber
GEVONDEN: Hele handige en vooral schone manier van icing gebruiken
http://www.youtube.com/watch?v=QxE-pnqm … r_embeddedIk heb een tijdje geleden een hele handige tip gevonden op you tube voor het vullen van zakken met icing. Ik heb geprobeerd om het weer te vinden, maar da's nog niet gelukt. Dus maar even zo een uitleg....
Als de icing gekleurd en verdunt is, leg ik een flink stuk huishoudfolie op tafel. In het midden giet ik de icing.
Dan rol ik het als het ware in het folie op.
Vervolgens pak ik de uiteinden van de folie op en laat ik de rol als het ware touwtjespringen, dus snel ronddraaien. Je krijg dan een soort van toffee effect.
Je knipt met je schaar een stukje van de folie uiteinden af zodat je een stevig gerold stukje overhoudt. Dit laat je in je zak met adapter zakken. De folie komt dan door het gat naar buiten.
Dit trek je aan tot de icing bijna naar buiten komt.
Restant folie afknippen, spuitmondje erop, ringetje erop en dan de andere kant dichtbinden.
Als je dan klaar bent, kun je vanaf de achterkant zo het restant icing met folie wegtrekken en kun je je zak opnieuw gebruiken.
Ik gebruik de doorzichtige zakken van Wilton en kan ze op deze manier rustig een keer of 6 gebruiken.
Alleen het adaptermondje wordt vies.
Ik blijf nog even zoeken naar het filmpje want dan wordt het denk ik nog duidelijker.....
Zo heb ik het inderdaad ook gedaan maar blijft alsnog veel werk. Ook omdatxje twee diktes nodig hebt van bijna alle kleuren en ij had gewoon iets te veel kleuren:p
Ik heb vandaag mijn koekjes gekregen
En ze zijn LEUK!!! Alleen.... degene die ze gemaakt heeft, heeft nog geen foto geplaatst. Helaas zijn ze bijna allemaal gebroken
dus da's wel jammer! Maar ondanks dat zie ze er echt heel gaaft uit! Ik doe er gelijk weer leuk ideetjes door op, en..... ik wil nieuwe uitstekers, hihihihihi!
Ik wacht nog even tot de verzendster ze zelf post. Ik pak ze morgen voorzichtig uit en dan maak ik een foto (en natuurlijk een foto voor het uitpakken).
Trouwens.... ze had ze erg goed ingepakt, in bubbelplastic en in een stevig brievenbusdoosje, maar toch kapot. De kleine koekjes (voetje) hebben het wel overleefd.
Mijn koekjes zijn onderweg naar Taartjesdroom - Sabine.
Ik ben vergeten foto's te maken van hoe ik ze verpakt heb, maar ik hoop dat ze goed aankomen.. ze zijn zo kwetsbaar!!
Echt ervaring met icing op koekjes had ik niet...
Ik had ook geen spuitmondje in mijn spuitzak gedaan, maar alleen een heel klein gaatje in de spuitzak geknipt.
Dat kun je helaas ook wel zien. Het roze schoentje rechts bovenin de hoek was het eerste koekje met mijn half-afgemaakte-spuitzak..
Het andere roze koekje, was de laatste....oefening baart kunst
o die zijn ook leuk!
Dit zijn mijn koekjes:
Als het lukt gaan ze vandaag nog op de post. Hangt er een beetje vanaf hoelaat mijn man thuiskomt. Omdat ik nog steeds ziek in bed lig, kan ik zelf niet naar de brievenbus. Gelukkig zitten ze goed verpakt dus blijven ze vers!
Het bijtje is los, de bloemblaadjes zitten vast. Ik hoop dat de ontvangster ze leuk vindt
![]()
Groetjes!!!!
Deze zonnige koekjes heb ik vandaag van Wendy (RijWM) gekregen! Op het bijtje na zijn ze helaas niet helemaal heel overgekomen. Maar ach, dan had ik iig een excuus om alvast wat te snoepen ! Foto's:
Mijn koekjes zijn nu aan het afkoelen. Ik ga voor het eerste decoreren met royal icing dus ik hoop dat ik mijn ontvanger niet teleur zal stellen :-) Wendy, bedankt voor je mooie koekjes!
Groetjes!
jammer zeg ! dat ze gebroken zijn!
de smaak zal er niet minder op zijn!
Ohhhhh da's balen. Maar ze zullen vast lekker zijn. Hmmm nu ben ik wel heel benieuwd hoe de koekjes die heel bij mensen aangekomen zijn, verpakt werden....
Gebroken of niet, ze zijn erg leuk
Bovendien had je ze heel zorgvuldig ingepakt, denk niet dat het aan je verpakingskunsten ligt, maar misschien aan de post die 'breekbaar' niet zo goed heeft gelezen
Ik heb ook de koekjes verstuurd aan RIJWM. Helaas heb ik gelezen dat ze toch kapot waren. Terwijl ik de verpakking had gebruikt van de koekjesketting. Ondanks alles hoop ik dat ze lekker smaken
Paulien, er zat een 'gat' in de achterkant, alsof er een schaar doorheen is gegaan. Maar de zakjes zijn nog heel. Ik begreep het ook niet. Als ze zo goed verpakt zijn en dan toch kapot..... maar ze zijn wel heel eeg leuk!!!!
Mijn koekjes zijn onderweg naar Taartjesdroom - Sabine.
Wat zijn ze cool geworden!! Ik ben heel benieuwd hoe ze morgen binnen komen.
Ik ga morgen bakken en opspuiten. Hopelijk kan ik ze eind van de week versturen!
Tatarataaa.... Hier zijn ze dan! Ik hoop dat de ontvanger er heel erg blij mee gaat zijn en natuurlijk dat ze lekker zullen smaken!
De ontvanger is er zeker blij mee
Zag ze van de week al voorbij komen en dacht "whow die zijn mooi".
Gisteravond kwam de postbode ze brengen.
Op 1 klein stukje na zijn ze allemaal heel.
Zal er straks even een foto van maken. (moet lukken., want heb ze voor mijn zoon verstopt )
Nogmaals Brwie; heel erg bedankt.
Mijn koekjes gaan morgen op reis
sorry, mijn mobiel gaf elke keer error aan, dus heb het een aantal keer geprobeerd.
Kwam er vanmorgen achter dat mijn antwoord wel 4 keer geplaatst was en zelfs maar voor de helft
Sorry, ben er idd erg blij mee, maar om het nu 4 keer te plaatsen is ook wat overdreven
ja ik zag het idd en dacht: die is er heeeeeeeel erg blij mee!
ze zijn ook prachtig!
na alle mooie creaties ben ik erg benieuwd wat er mijn kant op komt!
ik kan je spanning niet verhelpen spidygirl. mijn koekjes gaan naar Ede
Heee, Ede, dat kan ik wel eens zijn!
Mijn koekjes zijn ein-de-lijk droog en gaan vanmiddag op de post naar West-Friesland...
En ik hobbel iedere dag vol spanning naar de brievenbus... Maar mag nog even wachten denk ik! Ben echt heel nieuwsgierig!!! Fijn dat de koekhes goed aangekomen zijn Meetje!!! Ik durfde het niet aan per post, ben maar voor een pakketje gegaan... Ik ben echt heel blij dat je er blij mee bent! Fijne vakantie!!!
En ik hobbel iedere dag vol spanning naar de brievenbus... Maar mag nog even wachten denk ik! Ben echt heel nieuwsgierig!!! Fijn dat de koekhes goed aangekomen zijn Meetje!!! Ik durfde het niet aan per post, ben maar voor een pakketje gegaan... Ik ben echt heel blij dat je er blij mee bent! Fijne vakantie!!!
hihi ik ben dus niet de enige die regelmatig naar de brievenbus gaat om te kijken of er zo'n leuk pakketje in zit
Ps, bakerellaa heeft mij een foto gestuurd om te plaatsen, maar ben computerloos (tekstberichten kan ik plaatsen via mijn telefoon). Als het goed is heb ik de computer binnen een paar dagen terug. Dan zal ik haar foto's van de koekjes plaatsen. Of wil iemand anders dit misschien doen?
'T is net Sinterklaas, ! Vol verwachting klopt ons hart...
Ps, bakerellaa heeft mij een foto gestuurd om te plaatsen, maar ben computerloos (tekstberichten kan ik plaatsen via mijn telefoon). Als het goed is heb ik de computer binnen een paar dagen terug. Dan zal ik haar foto's van de koekjes plaatsen. Of wil iemand anders dit misschien doen?
jahoor stuur maar door
Verdorie, ben ik helemaal vergeten om goeie foto's te maken. Nouja, ik heb nog wel een 's avonds laat en net klaar foto.
Het ziet er misschien een beetje karig uit, maar het vogelhuisje is bijna 12 centimeter hoog. En naast deze koekjes heb ik ook nog scrabblesteentjeskoekjes gemaakt met de naam van de ontvanger. En die kan ik natuurlijk nog niet posten!
Ik heb ze trouwens als volgt ingepakt:
elk koekje in bakpapier gewikkeld en vervolgens vastgeniet aan een dunne plaat schuim (van die pizzabodems van de verse pizza van de AH ) Daar zoveel mogelijk keukenpapier omheen gewikkeld en vervolgens in een halve postbusdoos. Heel benieuwd of het goed aankomt!
(en dit was mijn tweede keer koekjes versieren. Moet goed gaan oefenen op strakkere lijnen en zo )
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » *** Foto's Koekjes Verzend Topic ***