Re: Het begon met een taart... en toen kwamen er meer!

Mooi parade zeg!

groetjes, Karin

27

Re: Het begon met een taart... en toen kwamen er meer!

wowie, die zien er goed uit. Tsjonge, was ik al maar zo goed.
Hoe heb je die trein gemaakt van Thomas de trein? En dan die Bumba taart (onder thomas de trein) echt super vet. Hoe heb je die gemaakt?

Ik ga er even een paar opslaan als dat mag?!

28

Re: Het begon met een taart... en toen kwamen er meer!

Geniet lekker van je hobby :D

Carpe diem!

Re: Het begon met een taart... en toen kwamen er meer!

Wauw erg mooi gemaakt zeg!!

Re: Het begon met een taart... en toen kwamen er meer!

shallY schreef:

wowie, die zien er goed uit. Tsjonge, was ik al maar zo goed.
Hoe heb je die trein gemaakt van Thomas de trein? En dan die Bumba taart (onder thomas de trein) echt super vet. Hoe heb je die gemaakt?

Ik ga er even een paar opslaan als dat mag?!

Doe maar gerust :-) 

De Bumba-taart:
- de onderste taart: die is volledig met marsepein bekleed.  Dan een bumbalu en nanadu als puzzelplaatjes gemaakt (vooraf) en er dan opgeplakt.  Voor de naam letters heb ik online een lettertype gezocht, de letters uitgeknipt en dan uit marsepein uitgesneden, met de sugargun een wit randje errond en op een gekleurde cirkel geplakt.  Boven op de taart een randje gemaakt, beetje laten uitsteken boven de taart, zodat de m&m's erop blijven liggen. 
- Het Bumba-hoofd is ook een taart, gebakken in een blanda 12 cm.  Deze taart ook bekleed met marsepein.  De neus is een bol marsepein (onderaan stukje afgesneden dat hij wat plat is en beter paste). 
- Het hoedje vond ik het moeilijkste.  Dit is gemaakt uit suikerpasta met tylose.  Ik heb hiervoor in al mijn kasten zitten zoeken om een vorm te hebben om dat op te maken, en het is een schuin glas geworden, met daarop een ikea blanda kommetje van 5 cm (paste net op de onderkant van het glas).  Daarover huishoudfolie en daar heel veel maïzena over zodat het niet zo plakken.  Dan daar de suikerpasta over gedaan. 
Eerst had ik geprobeerd om de suikerpasta al uit te rollen en erover te draperen, maar dat gaf geen mooi resultaat.  Ik heb dus een dikke bol gemaakt, die op dat glas gezet, en dan met de hand heel voorzichtig dat naar beneden gestreken.  Op 't einde met een smoother mooi glad gemaakt.
Ik ben een paar keer moeten herbeginnen omdat er scheuren in kwamen, (de bocht bovenaan is een gevaarlijk punt), maar je merkt al gauw waar je moet opletten, en na een paar keer ging het goed.  (de oranje kegel heb ik trouwens op een zelfde manier gemaakt).
Dan laten uitharden en de dag erna heeeeeel voorzichtig dat hoedje van dat glas af gehaald.  Het is niet zo eenvoudig, (de kegel is bijvoorbeeld gescheurd bij het afhalen en toen ben ik opnieuw moeten beginnen). Bij dat hoedje ging het goed, maar je moet 't heel voorzichtig doen (beetje voorzichtig draaien, wat bewegen, mm per mm en dan ineens komt ie los).
Om een echt goed resultaat te krijgen, heb ik een echte bumba gemeten, en dan in verhouding uitgerekend hoe hoog dat hoedje juist moest zijn, en de diameter van't hoedje, in verhouding tot een hoofd met diameter 12 cm.  Op die manier zorg je dat 't hoedje niet te groot/te klein of te spits is.
- De Bumba-handjes: zijn eigenlijk ook taart, gebakken met overschot van het deeg in blanda 5 cm, dan in vorm gesneden van een handje, en bekleed.

De Thomas de trein: die is ook in marsepein gemaakt (ze hadden gevraagd de taart te bekleden met suikerpasta maar de thomas moest in marsepein zijn).
Eerst heb ik heel veel foto's op internet gezocht om mij op te baseren.  Ook zo veel mogelijk afgemeten om alles in verhouding te maken, zodat het min of meer zou kloppen.
Dan heb ik eigenlijk de trein volledig in "stukjes" opgedeeld, stukje per stukje gemaakt en op elkaar geplakt:
- zwarte blok, zo hoog als de wielen, waar de trein kan op steunen
- 6 wielen uitgestoken, op de wielen zwarte latjes geplakt, met een klein zwart cirkeltje
- op de grote zwarte blok een rode lap, die dan met de stokje (een cakepop stokje of een deuvel) voorzichtig geduwd en gerold om vooraan die bocht te krijgen.  't Voorste en achterste stuk voorzichtig geplooid en daar dan zwarte cirkeltjes op geplakt.
- een blauwe rol gemaakt, en daar 't bovenste stukje van afgesneden, zodat je een "maanvormige cilinder" hebt, die ligt dwars boven de voorste wielen
- grote zwarte schijf gemaakt, onderaan stukje afgesneden zodat die op die maanvormirge cilinder aansluit.  Daarop de schoorsteen: een zwarte cilinder met een zwart schijfje erop
- achter de zwarte schijf een grote blauwe cilinder gemaakt, met zelfde diameter als de zwarte schijf.  Daar ook stukje van afgesneden onderaan, want die moet ook aansluiten op die maanvormige cilinder.  Over die blauwe cilinder rode streepjes geplakt.  Dan daarop een bolletje gezet, met een platte kant.
- Daarachter staat een grote rechthoekige blok, waarvan ik dan de bovenkant heb afgerond, daarop een dun rechthoekje zwarte marsepein
- Daarachter een iets kleinere blauwe rechthoek (waar de kolen op komen: dat zijn allemaal hele kleine zwarte stukjes)
- Dan voor de zijkanten die L-vormige rechthoekjes gesneden (met de 1 op) en die ertegen geplakt, achteraan ook nog een rechthoekje tegen geplakt
- onder de deur een klein blauw rechthoekje, beetje geboetseerd met zodat er en een trapje uitsteekt
- ramen geplakt en de rest van de rode lijntjes
- voor het gezicht heb ik eerst op die zwarte schijf bolletjes geplakt voor de kaken en voor de neus.  Dan daarover een dun rond lapje, en dat kreeg dan dat reliëf doordat die bolletjes daaronder plakten.  De mond heb ik met een uitsteker gedaan, die rand daar even in gedrukt.

Hierbij nog een fotootje waar je de zijkant  beter ziet, en zo ook wat kan zien hoe de achterkant is geworden:
http://www.mijnalbum.be/Foto-P4QGV8O3-D.jpg

Ik hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is, want het is moeilijk om zo zonder tekeningetjes of foto's alles uit te leggen.
Veel succes in elk geval  :)

31

Re: Het begon met een taart... en toen kwamen er meer!

Prachtig en meteen een inspiratie!

Ik ben zo benieuwd hoe je dat Liverpool logo zo mooi hebt gekregen?

32

Re: Het begon met een taart... en toen kwamen er meer!

Kan niet anders zeggen dan dat je een natuurtalent bent!

33

Re: Het begon met een taart... en toen kwamen er meer!

Wauw, indrukwekkende parade. Petje af voor zoveel mooie taarten!

34

Re: Het begon met een taart... en toen kwamen er meer!

Mooi!

www.thesweetbakery.nl
-online webshop voor de productie van taarten en taartdecoraties-

35

Re: Het begon met een taart... en toen kwamen er meer!

Beste Taartenbaksters/bakkers,

Ik ga helaas stoppen met bakken en om deze reden doe ik een paar dingen weg van mijn taartspullen.

3 Taartstandaarden

1 standaard gebruikt ( 1x gebruikt voor een huwelijk)
Wilton 3 Tier Pillar Cake Stand Ik vraag 30,00 euro voor deze standaard exclusief verzendkosten.

http://imageshack.us/a/img822/6559/3073503tierpillarcakest.jpg

De twee andere standaardden zijn nieuw in verpakking en nooit gebruikt.

-Wilton Cakes 'n More 3 Tier Party Stand ik vraag ik 30,00 euro voor exclusief verzendkosten.

http://imageshack.us/a/img823/4067/cakesnmore3tierstand307.jpg

De volgende taartstand is ook nieuw en nooit gebruikt hier vraag ik 85,00 euro voor exclusief verzendkosten

http://imageshack.us/a/img716/2618/307892.jpg



Graag hoor ik wie er geinteresseerd is.

Groetjes,
Faria

www.thesweetbakery.nl
-online webshop voor de productie van taarten en taartdecoraties-

36

Re: Het begon met een taart... en toen kwamen er meer!

Sorry, verkeerde topic!! excuuus :o  ik zal het verwijderen....

www.thesweetbakery.nl
-online webshop voor de productie van taarten en taartdecoraties-

Re: Het begon met een taart... en toen kwamen er meer!

Tough cookie schreef:

Prachtig en meteen een inspiratie!

Ik ben zo benieuwd hoe je dat Liverpool logo zo mooi hebt gekregen?

Goh, het was mijn eerste taart, dus ik heb wel heel erg afgezien.  Het logo is volledig uit marsepein gemaakt.
Ik heb het logo eerst afgeprint op de grootte die ik wou, en op basis daarvan de witte achtergrond uitgesneden uit marsepein.
Dan hele dunne reepjes gesneden voor de randen (zou ik nu met een sugargun doen). De reepjes voorzichtig met boetseerstaafjes tegen de achtergrond geduwd.
Voor de vogel heb ik deze eerst ruw uitgesneden, dan beetje bij beetje stukjes weggesneden, beetje duwen met de boetseerstaafjes, tot het de vorm had die ik wou. 
De vlammetjes zijn eigenlijk ook allemaal reepjes, die ik dan in de juiste vorm heb gelegd (op het afgeprinte logo).
Voor dat bovenste stuk ook in grote lijnen de vorm uitgesneden, en dan altijd wat meer wegsnijden, en wat duwen en trekken met boetseerstaafjes om al die krullen er mooi in te krijgen.
De letters waren ook gewoon hele dunne reepjes, en die ook weer voorzichtig in de juiste vorm gelegd, wat duwen en trekken etc.
Kortom, 't is een prutswerkje waar vooral veel geduld voor nodig is.

38

Re: Het begon met een taart... en toen kwamen er meer!

Mooi hoor, super taartjes!

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!

39

Re: Het begon met een taart... en toen kwamen er meer!

Wauw!! takel is mijn favo :)

40

Re: Het begon met een taart... en toen kwamen er meer!

Wat een werk dan zeg dat logo...respect, echt!! Duidelijk met liefde gemaakt, heeeeel veel liefde ;-) Dank voor je uitgebreide uitleg!

41

Re: Het begon met een taart... en toen kwamen er meer!

Ze zijn echt super leuk joh!!

42

Re: Het begon met een taart... en toen kwamen er meer!

Leuke parade :) Vooral Bumba vind ik erg leuk!

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen