Re: Ik ben benieuwd of iemand uit de omgeving van Dordrecht deze herkent.

Spuit je dichte of open rondjes? Ga ze morge gelijk proberen

groetjes  patries.....wil alles ook zo mooi kunnen

27 Laatst bewerkt door MarielleM1978 (22-01-2013 07:09)

Re: Ik ben benieuwd of iemand uit de omgeving van Dordrecht deze herkent.

Leuk dat je ze gaat proberen!

Dichte rondjes. Ik weet niet of je Rudolph wel eens van die grote cirkels hebt zien maken? Eerst een toefje en dan cirkels eromheen, als een boomstam zeg maar, tot je het goede formaat hebt.

Re: Ik ben benieuwd of iemand uit de omgeving van Dordrecht deze herkent.

Dank je ga ze vanmiddag proberen  ......ik laat n
og weten hoe ze geworden zijn

groetjes  patries.....wil alles ook zo mooi kunnen

Re: Ik ben benieuwd of iemand uit de omgeving van Dordrecht deze herkent.

heb ze gemaakt....de smaak is superrr maar op sommige plaatsen is die erg plakkerig en niet bros?

groetjes  patries.....wil alles ook zo mooi kunnen

Re: Ik ben benieuwd of iemand uit de omgeving van Dordrecht deze herkent.

BROKKKIIINNNNNNNGGGGGGGGGGGG


*KWIJLT*

hmmmmmm

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

Re: Ik ben benieuwd of iemand uit de omgeving van Dordrecht deze herkent.

Nikkiiieee schreef:

Hahah mijn man zat vanmiddag op mijn account hier te kijken en zag het ook meteen, ik kom uit Dordt en heb ooit een Brokking gebakje voor hem meegenomen.. Sindsdien: verslaafd haha! Dus ik ga deze ook zeker eens proberen te maken :D

grappig ik kom uit hoogvliet (nou ja opgegroeid/overleefd) en woon nu in dordt

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

32

Re: Ik ben benieuwd of iemand uit de omgeving van Dordrecht deze herkent.

Ohhhhhhh ik ga het ook proberen, want brokking gaat dicht  :nooo  en die zijn zoo lekker :) Thanks

meer taart van mij zien =) www.facebook.nl/cupcakepie  .. als je er dan toch bent wil je dan op vind ik leuk drukken.

33

Re: Ik ben benieuwd of iemand uit de omgeving van Dordrecht deze herkent.

ik ken ze niet maar zien ze lekker uit

Dali schreef:

Ohhhhhhh ik ga het ook proberen, want brokking gaat dicht  :nooo  en die zijn zoo lekker :) Thanks

jaaaa duhhhhh als iedereen zijn kenmerkend gebakje zelf gaat maken dan moet hij dicht dat is logisch he :)

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

Re: Ik ben benieuwd of iemand uit de omgeving van Dordrecht deze herkent.

mamaromykevin schreef:

heb ze gemaakt....de smaak is superrr maar op sommige plaatsen is die erg plakkerig en niet bros?

Leuk dat ze in ieder geval wel in de smaak vielen. Bij mij was het niet plakkerig. Misschien net ietsjes langer de oven in? Het hoort idd wel bros te zijn.

Re: Ik ben benieuwd of iemand uit de omgeving van Dordrecht deze herkent.

Dali schreef:

Ohhhhhhh ik ga het ook proberen, want brokking gaat dicht  :nooo  en die zijn zoo lekker :) Thanks

Gaan ze toch serieus dicht? Nee toch zeker :(
Het krentenbrood met spijs is daar ook zo lekker. En nog meer dingen. Zou echt jammer zijn als die dicht gaat.

Tot 7 jaar geleden heb ik bijna naast Brokking gewoond, in de straat ernaast. :)

Re: Ik ben benieuwd of iemand uit de omgeving van Dordrecht deze herkent.

pleun79 schreef:

ik ken ze niet maar zien ze lekker uit

Dali schreef:

Ohhhhhhh ik ga het ook proberen, want brokking gaat dicht  :nooo  en die zijn zoo lekker :) Thanks

jaaaa duhhhhh als iedereen zijn kenmerkend gebakje zelf gaat maken dan moet hij dicht dat is logisch he :)


:D

37

Re: Ik ben benieuwd of iemand uit de omgeving van Dordrecht deze herkent.

Ik heb ze vandaag ook geprobeerd, voor het oog goed gelukt, de smaak niet verkeerd, maar het schuim mag nog wat brosser.
Ik heb de hazelnoten helemaal fijngemalen, ging te snel
de plakken waren mooi bros, maar als je de slagroom erop doet, dan wordt het toch plakkeriger en ik molde het hele gebakje toen ik een stukje met de vork eraf haalde. Ik drukte hem helemaal in elkaar, kon niet lekker hapje voor hapje afsteken met de vork.
Man en dochter hadden daar geen problemen mee, een moorkop heb je ook ellende mee volgens mijn dochter.
Ik wil het nog wel eens proberen, maar het schuim moet dus brosser.
Iemand tips.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XB3CCKMV.jpg

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

38

Re: Ik ben benieuwd of iemand uit de omgeving van Dordrecht deze herkent.

Ga ze ook proberen!
Mag ik vragen waarom je de slagroom met poedersuiker maak?
Traditioneel maak je dit met fijne kristalsuiker, misschien dat je dan meer in de buurt komt met smaak?

www.koekiekoekie.nl. Koekje erbij?

Re: Ik ben benieuwd of iemand uit de omgeving van Dordrecht deze herkent.

mamski schreef:

Ik heb ze vandaag ook geprobeerd, voor het oog goed gelukt, de smaak niet verkeerd, maar het schuim mag nog wat brosser.
Ik heb de hazelnoten helemaal fijngemalen, ging te snel
de plakken waren mooi bros, maar als je de slagroom erop doet, dan wordt het toch plakkeriger en ik molde het hele gebakje toen ik een stukje met de vork eraf haalde. Ik drukte hem helemaal in elkaar, kon niet lekker hapje voor hapje afsteken met de vork.
Man en dochter hadden daar geen problemen mee, een moorkop heb je ook ellende mee volgens mijn dochter.
Ik wil het nog wel eens proberen, maar het schuim moet dus brosser.
Iemand tips.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XB3CCKMV.jpg

Ze zien er wel mooi uit! Bij ons bleef het gebakje wel mooi heel tijdens het eten, alleen hebben wij ze laat gegeten, waardoor ze ook niet helemaal bros meer waren, wel heel bros toen ze uit de oven kwamen. Verbeteringen in het recept zijn ook voor mij welkom natuurlijk. Op de de site van Oetker staat ook een recept voor hazelnootschuim, maar dan met maïzena ipv bloem, ik weet niet of daar een verschil in zit?

Re: Ik ben benieuwd of iemand uit de omgeving van Dordrecht deze herkent.

lizzie schreef:

Ga ze ook proberen!
Mag ik vragen waarom je de slagroom met poedersuiker maak?
Traditioneel maak je dit met fijne kristalsuiker, misschien dat je dan meer in de buurt komt met smaak?

Voorheen maakte ik het ook met kristalsuiker, maar kreeg soms klontjes. Met gezeefde poedersuiker heb ik daar geen last meer van. Vandaar dat ik nu poedersuiker gebruik. ;)

41

Re: Ik ben benieuwd of iemand uit de omgeving van Dordrecht deze herkent.

Marielle:
Vanavond nog eentje genomen en deze was heerlijk, de vork viel er door heen en was goed te eten en smaakte nog lekkerder.
Die van vanmiddag waren te "vers" te snel gegeten na het maken.
Dank je wel voor dit geweldige recept
HEERLIJK
Ik ga ze gauw nog eens maken.

Ik denk eraan om volgende keer wat mascarpone door de slagroom te doen, is ie wat steviger.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

Re: Ik ben benieuwd of iemand uit de omgeving van Dordrecht deze herkent.

Kijk, dat is mooi! :)

43

Re: Ik ben benieuwd of iemand uit de omgeving van Dordrecht deze herkent.

Hey, ik heb even zitten googlen en vond hier http://zhz.meerbusiness.nl/Bedrijfsspec … -Dordrecht het volgende:

De bereiding van hun specialiteit kunnen de banketbakkers wel dromen. Allereerst mixen ze in de planeetmenger het eiwit met de uit Turkije afkomstige hazelnoten die ze vooraf zelf hebben gebrand en fijngemalen. Het beslag wordt daarna verdeeld over 'de mapjes' voor de kleine gebakjes en de ringen voor de grote hazelnoottaarten. Na een half uur bakken in de tot 200 graden opgestookte oven is het hazelnootschuim klaar. Eenmaal uit de oven wordt het schuim rond gesneden met een zaagmes. Daarna maskeren de bakkers met een paletmes de zelfgeklopte slagroom op het schuim om het gebak vervolgens verder aan te vullen met hazelnootkruimels.

Re: Ik ben benieuwd of iemand uit de omgeving van Dordrecht deze herkent.

Hey leuk, dank je wel!
Lang geleden dat ik ze gemaakt heb. Denk dat ik ze binnenkort maar weer eens ga maken ;)

45 Laatst bewerkt door Tom-Rex (20-08-2014 13:55)

Re: Ik ben benieuwd of iemand uit de omgeving van Dordrecht deze herkent.

Hey, ik heb ze vanochtend geprobeerd te maken. Ik maakte de cirkeltjes iets te groot helaas dus het werd een laag gebakje. Ik spuitte de rondjes met een spuitzak maar hier https://www.facebook.com/Banketbakkerij … mp;theater lijkt het er eigenlijk op alsof ze het anders doen. Ik had de oven toch maar op 150 gezet omdat ik 200 wat hoog vindt voor meringue en het kwam er goed uit