51

Re: Harry Potter, een schilderstaartje en een paardentaartje

Ow wauw!! Super leuk zeg! En alles zo mooi strak!! Geweldig

52

Supermooi zeg!

Groetjes, Monique

53

Pffffffffff, echt niet normaal wat jij met je handen kan.............Je hebt echt oog voor detail.  :thumb:
Ik ben echt een groot fan van je werk!

Ik vraag me alleen elke keer weer af hoe je het voor elkaar krijgt dat je poppetjes zo mooi rechtop staan. Heb je de voetjes altijd aan de taart gelijmt? Bij mij staan de poppetjes altijd onstabiel, en moet ik ze altijd op een behoorlijk dikke plak fondant lijmen. Gaan de sate prikkers ook door de taart?

Groetjes San

Super super geweldig!!! Wat een taarten weer en wat een gave poppetjes!!

Groetjes P@trici@

55

Sprokkel schreef:

Wauw! Super mooi weer Femke!! Ik hou van jouw poppetjes!!

:Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y  :Y

Groetjes San

Sannn schreef:

Pffffffffff, echt niet normaal wat jij met je handen kan.............Je hebt echt oog voor detail.  :thumb:
Ik ben echt een groot fan van je werk!

Ik vraag me alleen elke keer weer af hoe je het voor elkaar krijgt dat je poppetjes zo mooi rechtop staan. Heb je de voetjes altijd aan de taart gelijmt? Bij mij staan de poppetjes altijd onstabiel, en moet ik ze altijd op een behoorlijk dikke plak fondant lijmen. Gaan de sate prikkers ook door de taart?

Dank je wel voor het compliment :Y
Ik plak de poppetjes niet vast op de taart, ik maak de poppetjes altijd een paar dagen van te voren, ze staan dan "geprikt" op een dummy of een stuk schuim. Vervolgens prik ik ze op de taart. De prikkers zitten dus in de taart, anders blijven ze niet recht opstaan. De prikkers steken zo'n 9 cm uit, dat is de hoogten van m'n taarten, de prikkers steunen dus op het onderboard. De poppetjes zijn ongeveer tussen de 15 en 18 cm hoog, weegt dus ook best wel wat, vandaar dat ik de prikkers op het onderboard laat steunen, anders zakt de taart in onder het gewicht van het poppetje.    Wat een verhaal  :think: snap je het allemaal nog  :lol:
Wel even de prikkers met een vochtig stukje keukenrol af doen voordat je ze in de taart steekt :Y

taartdoos schreef:

Geweldig zijn ze, die Harry, wat een scheetje! Leuk ook dat die ezel van de schilderstaart gewoon blijft staan met maar twee poten, haha! Heeft Harry daar getoverd? :+
Nee hoor, gekheid natuurlijk, ze zijn super! :thumb:  :thumb:

Ja knap hè van Harry.
Nee dat heb ik express gedaan, het werd anders erg "stokkerig", met de benen van het meisje en dan ook nog eens 3 poten van die ezel. :Y

58 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (18-05-2012 10:09)

kez schreef:

Geweldig!!
Ik vind je schildertaart helemaal het einde, hoe heb je de schilderijtjes gemaakt? zijn dat printjes of zelf geschilderd? Echt ik vind die kleuren zo mooi gebruikt

Maar ook Harry Potter, ik vind ze heel herkenbaar! En dan al die details op het paardentaartje...

Heb je geen interesse in een vakantie naar Texas? Kun je mij hier leren boetseren en vooral het aankleden van de poppetjes lukt me nog steeds niet netjes.
Ik kijk alweer uit naar je volgende taarten!

Groetjes

Dank je wel!!
De schilderijtjes zijn printjes, Leonie was hier begin mei en die heeft ze voor me meegenomen :Y
Vakantie naar Texas  :cool: is wel heeeel erg leuk natuurlijk :Y

59

Ontzettend leuke!

Mag ik vragen wat je gebruikt om de poppetjes te maken. Fondant of marsepein of iets anders?

Groeten

Els

60

wat een mooie taarten!!!

61

WAUW WAUW WAUW.....ik vind jou taarten altijd zo gaaf...

En die poppetjes...zo mooi. Bij mij vallen altijd de armen eraf enzo.
Heb je niet een mooie how-to en idd als je een keer een workshop geeft.......hou ik me aanbevolen.

WAUW!!!!!!

Pluk de dag

62

Ik vind het echt supermooi, al jouw poppetjes, staand heb ik nog niet aangedurfd...ga ik toch ook eens proberen!
En een vraagje, hoe krijg je het zo mooi glad? In mijn boetseersels ontstaan vaak barsten....en krijg het dan op geen enkele manier glad..ik gebruik fondant voor de boetseersels, met marsepein heb ik dat niet trouwens...maar ja dat wordt niet hard.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

63

hoe krijg je het voor elkaar! supermooi, stuk voor stuk

liefs marieke

64

Sooooooooooooo weer even tijd om je pronkstukken te bewonderen, meis wat zijn ze weer MOOOOOOOOOOI!!!! Super weer, zoals gewoonlijk  ;)  :thumb:
Je gaat het druk krijgen met al die w.s. door de wereld maar tis je gegund meis, je bent ECHT een boetseerKANJER eerste klas, kan dan ook niet wachten tot juli.......  :lol:  :lol:  :lol:  :D
Maar zelds DAN denk ik niet dat ikt spits zal krijgen.....  :+
SUPERRRRRRRMOOI!!!!!!

Hoeveel domme blondjes heb je nodig om 1 chocoladetaart te maken?
25. 1 voor het deeg  en 24 om de m&m's te pellen. :)

65

Wauw!!! Wat kan jij een schitterende taarten maken!!! Echt heel erg mooi!!!

66

prachtig lief schattig en geweldig zijn jou poppetjes en taarten :Y

67

Dank je wel!!
De schilderijtjes zijn printjes, Leonie was hier begin mei en die heeft ze voor me meegenomen :Y
Vakantie naar Texas  :cool: is wel heeeel erg leuk natuurlijk :Y

Nou je bent welkom! Ik heb een ruime logeerkamer en keuken...als jij een ticket boekt en je talenten meeneemt.... :D

68

GE-WEL-DIG!!! stuk voor stuk zijn het plaatjes, tof zeg! Enneh.... nog nooit een Harry Potter film gezien? Dat kan echt niet hoor!  :lol:

69

Vippie schreef:

Zucht....ze zijn prachtig! Ik hoop dat ik ooit dat niveau van boetsren haal! Zou zo bij je op les willen!

als je les gaat geven zou ik ook graag willen. :Y

Zo mooi :thumb:

70 Laatst bewerkt door Hertje (30-05-2012 19:13)

Fantastische taarten, absoluut geweldig gedaan!

Ook al zijn sommige details bij de Harry Pottertaart niet zoals ze 'horen', who cares, jij zet ze op een taart en hoppa, het is zo leuk dat het helemaal oké is!
Dat is de taartmagie van Madame Gâteau! :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

71

als ik ooit in Frankrijk kom dan zou ik zo graag van jou willen leren hoe je die poppetjes (die beentjes!!!) maakt :D

Super geworden weer!!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

72

nandadiana schreef:

WAUW WAUW WAUW.....ik vind jou taarten altijd zo gaaf...

En die poppetjes...zo mooi. Bij mij vallen altijd de armen eraf enzo.
Heb je niet een mooie how-to en idd als je een keer een workshop geeft.......hou ik me aanbevolen.

WAUW!!!!!!

In de nieuwe Mjam!

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

73

Mooi!

Echt heel mooi :)

Dank jullie wel allemaal!! :Y

75

Wat zijn ze weer geweldig mooi!!