Re: Ministapeltaartjes baby blue
Wat voor bakvorm heb je gebruikt voor de drie taartjes?? ik wil graag dit ook voor eerst een keer proberen.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Ministapeltaartjes baby blue
Wat voor bakvorm heb je gebruikt voor de drie taartjes?? ik wil graag dit ook voor eerst een keer proberen.
O wat lief, ik vind die tweede echt heel erg mooi 
Zooooo mooi!!!!
Dank jullie wel!
Cupcake24: Dat is de stapeltaart bakvorm van hipperdepiptaartdesign!
1 woord wauw!!! 
Niees: Natuurlijk mag je dat vragen!! Dat is de Multi Petal Press van Sunflower Sugarart.. Te koop bij ellenscreativecakes... Hij is wel behoorlijk prijzig, maar je maakt snel veel mooie bloemetjes! En die roze binnenkant heb ik gedust met een klein beetje roze kleurstofpoeder... Met een klein kwastje lichtjes een beetje het roze op je bloemetje deppen...
Bedankt voor je antwoord!
Ik vind ze zo schattig, ik 'm gelijk bestellen! 
heb je daar gewoon cc mix voor gebruikt?
en heb je ze voor het bekleden nog met botercreme afgesmeerd?
Super mooi!
Dank jullie wel weer voor de lieve reacties!
Yvonne: Ja dat is gewoon de cupcake mix, die word lekker stevig voor het bekleden! Biscuit veert teveel mee... En ik heb ze idd nog wel afgesmeerd met botercreme voor het bekleden.. Voor de taarten die ik alleen voor de sier maak gebruik ik de kant en klare botercreme van Wilton.
Ik heb er vorige week eentje gemaakt als kadootje voor iemand en die heb ik op dezelfde manier gevuld als hoe je normaal een taart vult.. Met 1 laagje kersenjam. En toen heb ik tijdens het afsmeren van de zijkanten 3 sateprikkertjes in de cake gezet zodat de lagen niet gaan schuiven (gewoon voor de zekerheid) en dat ging perfect!
Dankjewel voor je uitleg.
Daan moet het mij ook wel lukken denk ik. 
Echt zo mooi ik blijf de hele tijd kijken naar jou 3 mini taartjes.
Ik wil ze ook graag maken (het liefst van de week maar dooordat ik sinds 3 weken ben begonne met taarten bakken heb ik voor 600,- uitgegeven aan bakspullen en daardoor kan ik er nu niet nog meer kopen) maar ik wou daarom vragen wat de doorsnedes zijn van de 3 taartjes en hoe hoog is elke laag?
Wand dan ga ik het probeeren met 3 uitgesndenstukjes is wel minder mooi en kost meer tijd maar ik wil hem zo graag maken.
Groetjes,
Elma
mag ik vragen hoe je dat zo mooi voor elkaar krijgt om ze te bekleden??
Ze zijn echt heel erg mooi, maar bovenal superstrak...
Ik heb nu voor het eerst een klein stapeltaartje gemaakt (groter dan die van jou hoor) en ik hou zo ontzettend veel vouwen over aan de zijkant als ik wil bekleden...
Eer ik de zijkant dan een klein beetje rond het taartje heb gekregen, zijn we al heel wat tijd en gepruts verder.
Ik bekleed met witte fondant van Bakels (de extra witte petinicce ofzo hier uit de shop) en hou altijd een soort van haarscheurtjes over her en der in de fondant...
Kun je dus zien in onderstaand topic:
(zie je dus niet op de foto nu ik nog eens goed kijk, maar het zit er wel en ik zie het en stoor me eraan....
)
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=189393
Doe ik dan mijn fondant te weinig kneden, te weinig crisco erdoor (heb ik nu ook 's geprobeerd om het soepeler (ofzo) te krijgen, maar dat helpt ook niet echt...
) doe ik mijn lap fondant te groot uitrollen of te dik of euh....???
Tips zijn erg welkom !!
Hoi Elma,
Wat een leuke reactie zeg!! Doet me erg goed om te lezen!!!
Ik heb even voor je gemeten en de maten zijn:
De onderste: 4 cm hoog en een diameter van 9,5 cm
De middelste: 3,5 cm hoog en een diameter van 7,5 cm
De onderste: 3 cm hoog en een diameter van 5 cm
En het gaat dan helemaal lukken hoor! Ik snij die van mij voor het bekleden ook los van elkaar, dus dan uiteindelijk is het hetzelfde toch!
Oja, en misschien nog een tip, maak ze van cupcake mix, dat is steviger dan biscuit en zeker met zulke kleine taartjes erg fijn!
Jo-oosie:
Jij ook bedankt voor je reactie! Erg fijn om te lezen!
Ik heb mijn stapeltaartjes los van elkaar bekleed, dus niet in 1 x de hele hap. Dat heb ik ook wel eens gedaan, maar bij mij ook geen succes!
Ik snij ze dus los van elkaar en bekleed ze apart.. Doordat deze maar tussen de 3 en 4 cm hoog zijn, is het heel makkelijk te bekleden! Dan heb je echt geen plooien!
Van de week heb ik een 10 cm taartje van 10 cm hoog bekleed, en dat is idd een stuk lastiger! Maar oefening baart kunst! Wat ik dan doe is echt uitmeten hoeveel je nodig hebt en dan je lap fondant tijdens het uitrollen opmeten zodat je zeker weet genoeg hebt en ook zeker weet dat je niet teveel hebt. Als je lap te groot is, hangt er teveel gewicht aan waardoor hij ook weer sneller scheurt!
Maar als ik dan mijn lap op de taart heb gelegd, even zorgen dat het lucht onder de bovenkant vandaan is en dan maak ik meteen de rand vast. Dan kan dat niet meer zo snel scheuren. En dan stukje bij beetje naar beneden.. Niet te hard aan je fondant trekken op dat punt.. En wat belangrijk is is om snel te werken om een olifantenhuid te voorkomen! maar ook wel weer de tijd nemen om alle plooien er goed uit te krijgen.. Dat is voor jezelf een balans vinden.... En bovenal, oefening baart echt kunst!
En wat fondant betreft.. Ik zelf kan echt niet overweg met bakels... De ene keer werkt hij heerlijk, en 3 x daarna is het bagger... Dus ik werk nu of met mmf van funcakes, of satin ice.. Deze taartjes heb ik met satin ice gedaan. Het heeft ook echt wel wat nadelen vind ik, maar hij plooit heerlijk! Het is net alsof de fondant zelf al weet hoe hij om het taartje heen moet! Dus wie weet is dat ook wat voor je? Of heb je het al geprobeerd? En ik krijg met satin ice mijn hoeken ook het strakst! En ik ben een kei in smootheren! haha! Ik loop altijd te stressen met het bekleden, is niet mijn hobby haha, maar daarna als het erom heen zit dan kan ik rustig een half uur smootheren en dat is weer mijn relax moment! En hoe langer je dat doet hoe mooier! En ik gebruik er 2 tegelijk. 1tje bovenop en 1 aan de zijkant, en niks forceren.. Echt heel zachtjes doen dan zie je het steeds een beetje beter worden!
Ennuh... Altijd heel goed doorkneden is belangrijk, maar ikzelf doe er eigenlijk nooit crisco doorheen.. zeker bij satin ice niet, want dan word het echt te zacht! En ik rol mijn fondant niet super dik, maar ook niet super dun! Gewoon een beetje ertussenin...
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Ze zijn superschattig en de tweede is prachtig!

Heel erg bedankt voor het opmeten ik ga het probeeren aleen dan nog even cupcake mix kopen.
En nog 1 vraagje ik heb een klein bakvormpje (van mijn zoon) maar die is 10 cm doorsnede maar nu wil ik ook zo'n stolpje en zou die dan te breed zijn voor het stolpje als het onderste taartje 10 cm is ipv. 9,5cm?
Wat een prachtige taartjes! En ik vind het spiegeleffect op de laatste foto ook heel erg mooi! Je inspireert me om weer aan de slag te gaan, dank je wel 
Wat een schatjes, krijg weer zin om aan de bak te gaan. Lig helaas al een tijdje stil maar gaat nu weer goed komen als ik zulke leuke mini taartjes zie! 
Dank jullie wel weer voor de lieve reacties!! Echt doet me erg goed om te lezen!!
En elma: Dat gaat gewoon lukken hoor! Bij mij heeft hij er nog ruimte omheen! 
Gisteren het zelfde stolpje gekocht als jou ook met het woord Cakes erop ik ben er zo blij mee bedankt voor de tip!
Ik ga hen morgen maken vorige week geen tijd opa in het ziekenhuis dus nu gaan we er voor.
Nog een vraagje jij snijd ze ook van elkaar af omdat het dan mooier is om te bekleden maar nu is mijn vraag iedereen vult hem met de appelboor maar ik wil hem doorsnijden en dan vullen omdat hij anders te droog isen ik dacht dat jij dat ook deed maar nu is mijn vraag hoe stapel je ze dan knip je een taart karton zelf uit en gebruik je dan ook stokjes zodat de taart niet in zakt of doe je dat anders bij een kleine taart?
Sorry voor de vragen.
Hoi Elma,
Wat naar voor zeg! Opa in het ziekenhuis! Sterkte!!
Leuk dat je hetzelfde stolpje hebt gekocht! Echt leuk om te horen!
Ik heb ze idd ook door midden gesneden en zo gevuld.. Gaat prima! En ik heb ze voor de zekerheid wel met kartonnetjes ertussen gedaan.. Denk dat het ook wel moet lukken zonder, dat is natuurlijk de originele vorm ook... Maar omdat ik die van mij een tijdje wil laten staan heb ik het maar wel gedaan.. En ik ben altijd met alles liever extra voorzichtig, dan niet doen en dat het dan toch nog inzakt. Ik heb idd zelf stukjes karton uitgeknipt en rietjes gebruikt.
En ik vind het geen probleem hoor je vragen! Alleen maar fijn dat ik je kan helpen!
Gebruik je altijd rietjes ik heb namelijk nog geen stokjes en die zou ik dan morgen speciaal moetten halen maar rietjes heb ik zat.
Ja ik vond het stolpje zo leuk toen ik die zag van jou met het mini stapeltaartje erin.
Ook omdat ik nu wekelijks een taartje bak van 10cm (groter is niet goed voor de lijn
) en die moest dan in zo'n grote stolp dat zag er niet zo leuk uit en zo kan ik wel goed oefenen voor een stapeltaartje wat ik nog nooit gedaan heb en hoef ik geen grote taart ervoor te hebben.
En opa (mijn schoonvader maar de opa voor mijn kinderen) is weer thuis wel fijn hoor.
Bedankt weer voor alle tips als ik jou nu niet had.
Voor de 'echte' taarten, de normale maten, gebruik ik wel echt stokjes.. Omdat dat naar mijn idee toch echt nog veel steviger is dan rietjes, maar die kan je ook gewoon gebruiken! Zeker voor zo'n klein taartje! Dus ik zou gewoon lekker rietjes gebruiken!!!
Nu ga ik rietjes gebruiken maar ik ga wel stokjes halen altijd makkelijk.
Lieve hemel wat bijzonder! Hoe klein is dat wel niet? Heel mooi.
Ziet er super uit! En zal ook heel erg schattig zijn vanwege het (kleine) formaat! 
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Ministapeltaartjes baby blue