Re: De Charcuterie-verkoper
Haaz76 schreef:Oh, wat is hij weer geweldig!!
Ik boetseer ook liever met marsepein, maar hoe voorkom je dat het een beetje inzakt? Ook al doe ik er spaghetti in, de marsepein altijd zakt nog een beetje naar beneden en naar buiten...
![]()
Ik kijk dus uit naar je HOW TO!Daar sluit ik me bij aan
Vandaag zelf maar weer de basis van een poppetje met fondant geboetseerd omdat ik met marsepein altijd ingezakte poppetjes krijg, ondanks spaghetti/cocktailprikkers..
Ik doe altijd een beetje thylose door de benen (kegelvorm) en dan een satéprikker er in. De benen inclusief schoen zijn ongeveer 10cm hoog. Als je de benen op de prikker schuift vervormen ze meestal weer, gewoon weer even glad rollen met de smoother en dan is er niets meer van te zien. Vervolgens de schoen erop. De prikker steekt van onder 9cm uit. Dit is de hoogte van m'n taarten. Als ik de poppetjes dus op de taart prik dan steunt het poppetje op het onderbooard. Het hele poppetje is ongeveer 18 cm hoog.
Aan de bovenkant van het been laat ik ongeveer 5 cm van de prikker over, de rest knip ik af. Hier prik ik dan weer het bovenlijf op. Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen 
https://www.facebook.com/OnsBoekTheMakingOf
Vandaag zelf maar weer de basis van een poppetje met fondant geboetseerd omdat ik met marsepein altijd ingezakte poppetjes krijg, ondanks spaghetti/cocktailprikkers..