Re: zelf karamelsaus maken
En hoe lang zou dit dan in de koelkast houdbaar zijn?
Heb hem vandaag uitgeprobeerd en is zo lekker!!! Heb alleen een hoop over en zou het zonde vinden als ik het weg zou moeten gooien!
leuk dat je hem gemaakt hebt!
Ik denk, vanwege dat de slagroom voldoende verhit is, dat de karamelsaus zo 1-2 weken in de koelkast te bewaren is. Of overdrijf ik dan? Tja, weet het dus eigenlijk niet.. Of zolang als de slagroom anders houdbaar was in het bekertje?
Ben nieuwsgierig, welke verhouding heb je uiteindelijk gebruikt, hoe lang heb je hem nog door gekookt en was hij toen dik genoeg voor in een taart of heb je hem in een dunnere versie voor over een dessert gebruikt?
wat is het smaakverschil met Dulce de leche? (die kook ik altijd 1,5u; dus nog redelijk smeerbaar)
)
..
heb het vuur al iets hoger gezet....
het staat nu af te koelen, mooie kleur 

. Tja of het aan je smaak ligt (of de mijne) of dat hij te ver is...? Als hij echt bitter smaakt dan is het inderdaad niet goed en waarschijnlijk te ver doorgebruind. Hij moet ook niet echt donkerbruin kleuren in de pan. Meer wat warmer 'reebruin'. . . Maar of dat het is.. Ik denk inderdaad dat dulce een zachtere meer melkachtige smaak heeft. (zeker als je die maar 1,5 uur kookt, dan is íe ook nog niet zo sterk. )
), het hoort zo is de algemene conclusie (ik doe er toch nog wat slagroom bij