Re: ´wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe.
Ehmmmm mss een domme vraag @Joyce....maar hoeveel mx en hoeveel water moet er dan nog bij ?? Ben niet zo goed in rekenen en omrekenen
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » ´wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe.
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ehmmmm mss een domme vraag @Joyce....maar hoeveel mx en hoeveel water moet er dan nog bij ?? Ben niet zo goed in rekenen en omrekenen
Pfff wat gebruiken jullie veel mix ... ik gebruik voor een 20 cm, 4 eieren + 270 gr mix..
En daar wordt mijn kapsel toch echt wel 9 a 10 cm van!
10 min. hoogste stand, 2 min laagste stand mixen
en dan 38 minuten op 140 graden hete lucht oven
Bij mij ook met 20 rond en 7 hoog! Gaat vaak hoger dan die 7 cm
Maar als ik het schema gebruikt voor 25 rond dan weer niet heel raar!
Maar omdat dit een bakblik van 10 cm hoog is zou ik toch wel wat meer gebruiken als hij niet hoog wordt.
Sinds ik mijn kennie heb zijn mijn kapsels bijna 2x zo hoog. Ik gebruik niet meer beslag of ander recept. Enige verschil is 10 minuten mixen met kennie ipv 14 minuten mixen met handmixer....
![]()
67 gram mix en 6,7 ml water per ei!
Ik heb vandaag de ingredienten gebruikt voor een 28 blik en in een 24 cm blik gedaan. Eitjes op kamer temperatuur 10 minuten gemixt enz enz Bijna een uur in de oven geweest op 175 graden en dat ding is nu met 2 lagen vulling maar 6 cm.......
Ik ben haast geneigt om kant en klare kapsels te gaan kopen bij een cupcake en taart winkel hier in de buurt....
![]()
Misschien lees ik eroverheen en/of verkeerd (is nog vroeg) maar ik begrijp dat je eerst de eieren 10 mixt en dan pas de mix erbij doet?
Ik gebruik voor de 20 cm trouwens ook 270 gr mix en deze komt boven de 7,5 cm uit! Ik bak mijn biscuits op 150 gr hetelucht, constante temp..
Zoals Henriette34 al aangaf is het soort mixer en de kwaliteit ervan ook van belang. Hoe meer lucht je erin krijgt hoe hoger je biscuit wordt.
Over het algemeen vul je de vorm tot 2/3 met mix dus in jouw geval 7,5cm. Als jouw beslag niet tot 7,5 cm hoogte komt heb je te weinig gemaakt of een minder luchtig beslag.
Als ik de hoeveelheden op de verpakking aanhoud en het blik vul kom ik nog hoger dus haal ik er standaard ongeveer 10% vanaf. Mijn handmixer (Braun 350 Watt) klopt blijkbaar erg goed. Sinds laatste keer klop ik met de Herman den Blijker keukenmachine en die geeft hetzelfde resultaat in dezelfde tijd. Scheelt alleen wel een lam handje.
Het inzakken komt meestal door nog niet gaar genoeg zijn of tussentijds te vroeg de deur openen.
Hopelijk heb je wat aan alle tips en opmerkingen.
Gr,
John.
als het beslag bijna tot aan de rand van je kom komt, is je kom te klein.
de mixers kunnen er dan geen lucht meer in slaan. probeer het eens in een grotere kom te mixen.
voor een vierkant van 20 cm gebruik ik al 5 eieren, en dat met een vorm van 7 cm hoog.
voor jouw vorm zou ik 6 eieren, 400 gram mix en een scheutje water (weeg ik nooit) gebruiken. 10 minuten hoogste stand, 2 minuten laagste stand en op 140 graden in een hetelucht oven voor een minuut of 35 (even prikken met breinaald of hij er schoon uit komt!)
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » ´wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe.