26

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

wauw wat mooi... nu je toch bezig bent met je goede uit leg, de haartjes met de supergun en een voor een erop plakken??
en het lichaam is dat een kegel vorm  of romp met los nekje?

je ziet we zijn ze allemaal aan het ontleden om ze ook zo mooi te krijgen. misschien een idee om een keer how to te posten. ze zij het zeker waart ik vindt ze te gek!

27 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (13-11-2011 19:44)

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

cindy.t. schreef:

wauw wat mooi... nu je toch bezig bent met je goede uit leg, de haartjes met de supergun en een voor een erop plakken??
en het lichaam is dat een kegel vorm  of romp met los nekje?

je ziet we zijn ze allemaal aan het ontleden om ze ook zo mooi te krijgen. misschien een idee om een keer how to te posten. ze zij het zeker waart ik vindt ze te gek!

:lol:
Inderdaad het bovenlichaam is ook een kegelvorm, dat prik je dan op de prikkers die uit de benen komen. Er is geen los nekje, ik maak  de kegel altijd vrij puntig zodat de punt als nek kan dienen. Hier prik ik dan weer een halve tandenstoker in waar ik het hoofd op prik
De haartjes maak ik niet met de sugargun, maar draai ik éen voor één, Adrien z'n haar zijn bijv allemaal puntjes, die heb ik er allemaal stuk voor stuk op geplakt :lol: Ja je moet er wel even geduld voor hebben :+

28 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (13-11-2011 19:43)

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Madame Gâteau schreef:
cindy.t. schreef:

wauw wat mooi... nu je toch bezig bent met je goede uit leg, de haartjes met de supergun en een voor een erop plakken??
en het lichaam is dat een kegel vorm  of romp met los nekje?

je ziet we zijn ze allemaal aan het ontleden om ze ook zo mooi te krijgen. misschien een idee om een keer how to te posten. ze zij het zeker waart ik vindt ze te gek!

:lol:
Inderdaad het bovenlichaam is ook een kegelvorm, dat prik je dan op de prikkers die uit de benen komen. Er is geen los nekje, ik maak  de kegel altijd vrij puntig zodat de punt als nek kan dienen. Hier prik ik dan weer een halve tandenstoker in waar ik het hoofd op prik.
De haartjes maak ik niet met de sugargun, maar draai ik éen voor één, Adrien z'n haar zijn bijv allemaal puntjes, die heb ik er allemaal stuk voor stuk op geplakt :lol: Ja je moet er wel even geduld voor hebben :+

Oeps dat ging niet goed 2x

29

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

wat een werk maar ik ga het vanavond ook proberen! dank je voor de tips.

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Geweldig! Echt TOP! Mag ik vragen wat die japaanse letters beteken op de karatekid taart? :thumb:  :thumb:  :thumb:

Groetjes K@rEn    ([url=http://www.facebook.com/dutchcakes)

31

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Wauw, wat mooi geboetseerd zeg. En de taarten zijn verder ook hartstikke mooi. Wat een details zeg, zelfs de tennisballen zien er goed uit, mijn complimenten!

Groetjes, Marleen!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin: www.zoetezinnen.nl

32

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Madame Gâteau schreef:
taartdoos schreef:

Femke, wat geweldig weer. Die poppetjes, zo leuk en goed! En nu lees ik ook nog dat ze meer dan 10 cm zijn, zo groot! Boetseer jij met marsepein? Nee toch, hoe kan dat nou dat het dan niet inzakt over die prikker heen? En ik ben ook heel nieuwsgierig hoe je dat kraagje van die tennis kampioen hebt gemaakt.

Beterschap met je zoon, wat een rotdagen heb je achter de rug.  :Y

Hoi Rianne,

dank je wel voor je reactie.
Ja ik boetseer met marsepein, ik doe meestal een beetje tylose door de benen + de prikkers. Misschien zakt het daardoor niet in ;)
Op de benen prik ik dan het bovenlijf gekleurd is met flesh van sugarflair, dan kleed ik hem aan. Voor het shirt heb ik een lapje marsepein uitgerold, met een driehoekuitsteker een puntje eruit gehaald en het randje omgevouwen. zodat je het kraagje krijg. Dit vervolgens aan de voorkant van het lijf geplakt. Daarna de achterkant, de naden van het shirt zitten meestal onder de armen, een beetje weggegumt (om het zo maar even te noemen) ik weet zo snel even niet hoe die tool heet met een beetje die ronde vorm erop. Vervolgens nog een wit sliertje erop, plaatje met het kleinste gaatje van m'n sugargun. :Y

Bedankt voor je uitleg. Zo ga ik het ook eens proberen.
Begrijp ik het goed, dat het kraag dus uit twee delen bestaat.
De punten aan het deel van de voorkant en de achterkant van de kraag aan het achterpand?

33

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Hé ik had deze taartjes gemist.... en ik mis jouw taartjes liever niet!

Helemaal geweldig weer. Adrien heeft een leuk outfitje aan!!  :thumb:

Je hebt zo'n leuke stijl en je werkt zo netjes!  :thumb:  :thumb:

34 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (14-11-2011 13:07)

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Mirie schreef:
Madame Gâteau schreef:
taartdoos schreef:

Femke, wat geweldig weer. Die poppetjes, zo leuk en goed! En nu lees ik ook nog dat ze meer dan 10 cm zijn, zo groot! Boetseer jij met marsepein? Nee toch, hoe kan dat nou dat het dan niet inzakt over die prikker heen? En ik ben ook heel nieuwsgierig hoe je dat kraagje van die tennis kampioen hebt gemaakt.

Beterschap met je zoon, wat een rotdagen heb je achter de rug.  :Y

Hoi Rianne,

dank je wel voor je reactie.
Ja ik boetseer met marsepein, ik doe meestal een beetje tylose door de benen + de prikkers. Misschien zakt het daardoor niet in ;)
Op de benen prik ik dan het bovenlijf gekleurd is met flesh van sugarflair, dan kleed ik hem aan. Voor het shirt heb ik een lapje marsepein uitgerold, met een driehoekuitsteker een puntje eruit gehaald en het randje omgevouwen. zodat je het kraagje krijg. Dit vervolgens aan de voorkant van het lijf geplakt. Daarna de achterkant, de naden van het shirt zitten meestal onder de armen, een beetje weggegumt (om het zo maar even te noemen) ik weet zo snel even niet hoe die tool heet met een beetje die ronde vorm erop. Vervolgens nog een wit sliertje erop, plaatje met het kleinste gaatje van m'n sugargun. :Y

Bedankt voor je uitleg. Zo ga ik het ook eens proberen.
Begrijp ik het goed, dat het kraag dus uit twee delen bestaat.
De punten aan het deel van de voorkant en de achterkant van de kraag aan het achterpand?

Ja je begrijpt het goed, 2 kantjes zeg maar, voor en achter, voor de opening net zoals als op een poloshirt bijv. Je kan het shirt ook in 1 keer maken, dus een lapje marsepein om de rom heen en dan bijv 1 naadje aan de zijkant maar omdat de nek een stuk smaller is dan de heupen vind ik dat een beetje lastig, je krijgt dan een enorme kraag, je moet het lapje dan precies goed snijden, opmeten etc. Vandaar dat ik het in 2 keer doe en dan de naadjes gewoon weg gummen met je tool.
Volg je het allemaal nog?? :lol:

edit: ik zit nu even terug te denken en volgens mij heb ik dit shirt wel in een keer gemaakt :think: , en het shirt van Fredo bij m'n biervat in 2 keer. Mocht je het shirt in 1 keer dus willen maken, moet je even de omstrk avn de nek opmeten en van de heupen. Dan je marsepein snijden je krijgt dan zegmaar een V vorm. En dan de boven kant even inknippen en omvouwen zodat je het kraagje krijgt. :Y

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

en ik zeg je hebt er een fan bij  :Y .GEWELDIG! heb laatst geboetseerd voor de verjaardag van mijn zoon. was trots op het resultaat maar vergeleken bij jou.....
bedankt voor je geweldige uitleg. ga ook eens proberen met wat tylose erdoor want die arme diego van mijn zoon viel steeds van zijn benen af :o . :think:

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Wat een leuke taartjes weer! Ik ben een enorme fan van je!  :Y
Maar even een vraagje, gebruik je een malletje voor de hoofdjes van je poppetjes, ze zijn zo goed en constant! Erg mooi!!

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

37

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Gelukkig dat het met je zoontje goed gaat.

Wat een leuke taarten/boetseersels weer  :thumb: . Laatst had ik een verpleegster die ik in jouw stijl wilde maken. Maar het lukte niet! Nu begrijp ik het beter met je uitleg. Was trouwens ook een beetje verbaasd dat je dit met marsepein doet. Ik werk het liefst met marsepein maar staande poppetjes lukt mij niet. Ga toch eens proberen met een beetje tylose..en geduld... De haren deed ik al zoals jij doet, wel meer werk maar veel leuker  :Y .
Misschien een keer een howto met foto's?  ;)

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

kymvanderveeke schreef:

Wat een leuke taartjes weer! Ik ben een enorme fan van je!  :Y
Maar even een vraagje, gebruik je een malletje voor de hoofdjes van je poppetjes, ze zijn zo goed en constant! Erg mooi!!


Dank je wel voor je reactie
Ik gebruik geen malletje voor de hoofdjes, gewoon eerst een balletje rollen en dan een beetje eivormig maken ( :think: dat is niet echt goed nederlands hè,  :lol: maar snap je wat ik bedoel??)

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Esther68 schreef:

Gelukkig dat het met je zoontje goed gaat.

Wat een leuke taarten/boetseersels weer  :thumb: . Laatst had ik een verpleegster die ik in jouw stijl wilde maken. Maar het lukte niet! Nu begrijp ik het beter met je uitleg. Was trouwens ook een beetje verbaasd dat je dit met marsepein doet. Ik werk het liefst met marsepein maar staande poppetjes lukt mij niet. Ga toch eens proberen met een beetje tylose..en geduld... De haren deed ik al zoals jij doet, wel meer werk maar veel leuker  :Y .
Misschien een keer een howto met foto's?  ;)

Dank je wel voor je compliment!!
Dit jaar ga ik het niet meer redden voor de how to, maarrr volgend jaar komen er zeker how to's met foto's :Y

40

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

ik loop echt achter met taarten kijken hier. Had jou kunstwerken dus bijna gemist. Ze zijn weer prachtig!!!

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Madame Gâteau schreef:
kymvanderveeke schreef:

Wat een leuke taartjes weer! Ik ben een enorme fan van je!  :Y
Maar even een vraagje, gebruik je een malletje voor de hoofdjes van je poppetjes, ze zijn zo goed en constant! Erg mooi!!


Dank je wel voor je reactie
Ik gebruik geen malletje voor de hoofdjes, gewoon eerst een balletje rollen en dan een beetje eivormig maken ( :think: dat is niet echt goed nederlands hè,  :lol: maar snap je wat ik bedoel??)

Ja hoor eivormig kan heel goed! Gebruiken wij ook! Maar knap hoor! Ze zijn zo constant!!! Erg mooi!!

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

42

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Wauw Femke ook deze taartjes zijn wéér SUPER , zoals we van jou gewend zijn hé !!!  :Y  :thumb:

Vele en lieve groetjes Nicole

43

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Super taarten!
Ik absorbeer de info over hoe je de poppetjes maakt, nou hopen dat ik er ooit wat van ga "bakken"  ;)

~ Never waste a good crisis... ~

44

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Wat zijn jou taarten toch altijd ongeloofelijk strak en een feest om naar te kijken

Taart groetjes Ellen

45

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

heb je niet een howto van je poppetjes ik vind ze echt geweldig!
het ziet er zo mooi uit!
je taarten zijn heel leuk

wat naar van je zoontje ik hoop dat hij snel weer opknapt.

I Love Cake!!!

46

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Hoe kan ik dit topic nu gemist hebben, ze zijn weer zo geweldig  :thumb:  Ik ben ook helemaal weg van jouw boetseerkunst  :Y  :thumb: