26

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Haha Yvonne, vraag me dat over een half jaartje nog maar een keer! Dan ben ik vergeten wat een drama het was om die taart te maken...  ;)

Ik kreeg trouwens net een berichtje van de ontvangers met een foto van het kasteel in aangesneden toestand. Voor de mensen die niet geloven dat het echt een taart is ;):

http://farm7.static.flickr.com/6113/6340890426_34dd4e1dff.jpg

Met daarbij de mededeling dat ze hem vandáág pas hebben aangesneden. Want ze konden het echt niet over hun hart verkrijgen om het eerder te doen... *proest*

Oh jee, als ze nu maar niet ziek worden :s Ik heb hem woensdagavond gevuld, afgesmeerd en bekleed. Donderdagavond ben ik met de afwerking begonnen en daarna is hij niet meer in de koelkast geweest maar heeft hij bij mij (en ik hoop bij haar ook) in de garage gestaan. Met dit weer koud zat, maar toch... Het is nu zondag... Da's 3 dagen buiten de koelkast.

Man, wat ben ik nu blij dat ik ze uit een slagroomvulling heb weten te praten en er meringue-botercreme in gedaan heb... Dat was anders nooit goed gegaan!   :/

27

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Daar worden ze niet ziek van hoor, die crème kan redelijk lang bewaard worden.

Hij lijkt echt goed! Ik heb net door het boek zitten bladeren, grappig om hem dan hier tegen te komen. :thumb:

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

28

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Gelukkig!

Ik zou het zelf ook nog wel eten hoor, maar vind het toch iets anders als ik het voor een ander bak. Ik vul hem niet voor niets zo laat mogelijk ;)

29

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

:thumb: Wat een gave taart, je ziet je werk er echt wel aan af. :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

30

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

heel mooi!ik vind hem echt super!
ik heb nog nooit geboetseerd met marsepein,dat lijkt me zo moeilijk :rolleyes: wat ik je wel kan aanraden is als je tylose gebruikt in fondant is maar zeer weinig gebruiken,want ik heb het nog nooit gehad dat het een plakkerige boel wordt .
veel succes verder nog :)

31

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

@mietaart: Dank je voor de tip. Ik had deze keer al geen tylose gedaan door de huidskleur omdat ik al gehoord had dat het voor hele fijne details zoals de iniemienie handjes van de kaboutertjes beter is het zonder te doen.

Ik heb me aan de voorgeschreven hoeveelheid gehouden (met de keukenweegschaal erbij zelfs ;)) maar zal volgende keer iets minder gebruiken.

32

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Ik heb net trouwens ook het 'bijpassende' meptaartje geplaatst. Niet omdat die nou zo briljant was, maar omdat de moeder van Sage me een foto gestuurd heeft van het 'meppen' waar ik zo ontzettend om moest lachen dat ik hem wel met jullie móest delen  :D

Hier staat 'ie:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=173992

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Echt schitterend! :thumb: , wel veel werk of nou ja hobbytijd  :+ , maar dat ze hem dan niet aan durven te snijden omdat hij zo mooi is (istie ook) dat moet toch wel een heel goed gevoel geven.
Ik vind trouwens je poppetjes ook erg leuk geworden.

34

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Fantastisch mooie taart :thumb:

Een eigen taart smaakt lekkerder omdat het met liefde is gemaakt.

35

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

jeetje! prachtig gemaakt!  :thumb:

36

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Wat een kunstwerk heb je gemaakt! :thumb:

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

37

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

WOW!!! WOW!!! en nog eens WOW!!!
Wat een SUPER mooie en gave taart! Er is zoveel om naar te kijken.
Ik geloof idd dat hier heeeeeeeeeeeeel veel werk in gezeten heeft! En als ik zo'n taart zou zien zou ik ook in tranen van geluk uitbarsten!! Heel mooi gedaan! Wees trots op jezelf... en jij en fondant... om te zien.... gaat dat prima samen. Crisco op je vingers helpt echt hoor tegen het plakken e.d. En gewoon lekker vaak je handen wassen/ SUCCES!

38

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Wow wat oogt die groooooot..
idd nu maar hopen dat ze niet misselijk worden van al dat lekkers..
prachtig gemaakt hoor..

39

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Hihi bedankt!

@Bluesuus: wow, jij bent wel héél erg enthousiast *grinnik* Bedankt voor je tips. Crisco heb ik nog niet geprobeerd, maar ik heb inderdaad wel gemerkt dat het scheelt als ik tussendoor veel mijn handen was met koud water. Denk dat mijn handen gewoon te warm zijn ofzo.

@Rotsje: haha hij was inderdaad ook erg groot. Het was een kapsel van 27,5x27,5 cm en de randen daarvan heb ik afgesneden en gebruikt voor het bovenste taartje. De onderste taart was dus uiteindelijk 25x25 cm, exclusief afsmeren en fondant. Het was echt een enorm bakbeest  ;)

40

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Wauw, hij is echt GEWELDIG!!! En zo knap van je dat je het ondanks de tegenslag toch zo netjes hebt afgewerkt! Diepe buiging vanuit Ruinerwold!!!  :Y  :thumb:  :thumb:

41

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Hier voor jou nog een pluim in je .....
Geweldig wat een taart zeg!! Chapeauu

Groetjes Eline

42

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

oh wat is deze leuk geworden zeg! Echt super en wat een mooie complimenten!

A colourful cake for a colourful day!
www.colourfulcakes.nl

43

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Ooooh wat is die leuk!!

-------------------------
Groetjes Chantal

44

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Ik blijf maar kijken.. Vind het geweldig knap gemaakt.. :Y

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

45

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Ohhh wat is ie leuk!! Ik heb zelf toevallig ook pas dat boek gekregen. Ik raak niet uitgekeken.
Ik wilde zelf het draakje uit het ei eens proberen. Die leek me nog enigszins te doen.

Het kasteel is prachtig! Heel knap.

46

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

@Femmel: het draakje is inderdaad goed te doen! Die heb ik gemaakt samen met een vriendin van mij die verder geen ervaring heeft met taarten decoreren en dat ging prima.

Hier staat íe: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=172864

Niet precies hetzelfde, want hij is als tweepersoonstaartje voor één van haar tweeling, om de verjaardag 's ochtends te vieren zonder de familie erbij. De eieren hebben we dus weggelaten en ipv blauw hebben we hem geel gedust (maar dat was na het maken van de foto :s). Maar dat is geloof ik ook het idee van het boek. Dat je wat ideeën en stappenplannen hebt om zelf op verder te borduren  ;)

47

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

wauwww echt gaaf en wat een werk zeg
maar hij is prachtig hoor :thumb:

48

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

OMG, wat een prachtige taart!
Ik vind de kleuren combinaties en vorm van de taart GE-WEL-DIG!!!  :thumb:  :thumb:

Oeiiii die kaboutertjes, ik zou er spontaan flieft op kunnen worden!  Ze zijn echt übercute :Y

Mijn complimenten hoor!!!  :thumb:

Groetjes San

49

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

@Sann: dank je wel, maar het 'design' (de vorm van de taart, de kleuren,
de kaboutertjes) is volledig van Debbie Brown  ;) 

Ik heb er wel wat extra kaboutertjes op/naast gezet aan de zij- en achterkanten, maar verder komt het idee dus niet van mij  :shh:

50

Re: Kabouterkasteel/labyrinth (naar Debbie Brown)

Onwijs gaaf, prachtig gedaan.