101

Re: bake pops

spannend  :o
gaat het jou wel lukken?

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

102

jeeeee ze zijn gelukt! en nog lekker ook! nu afkoelen en morgen voorzien van een laagje chocolade en dan bij de taart voor mijn vader zijn verjaardag! ik ben er blij mee dus jullie ook?

Groetjes Marleen

103

goed gedaan joh :Y  :Y

welke temperatuur had je aangehouden en hoelang??

104

170 graden en ongeveer 25 minuten

Groetjes Marleen

105

Lena super van je!!! Ik ben heel benieuwd hoe je ze hebt gemaakt en.. heb je een foto a.j.b.

Have a break, have a cupcake!!
Groetjes van 10

106

ik heb gewoon cakemix gebruikt, daar stukjes appel doorheen, 170 graden (hetelucht oven) voor 25 min. zal even een foto maken

Groetjes Marleen

107

ja het duurt even maar hier zijn ze

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CKFGGX8E.jpg

Groetjes Marleen

108

mooi
:think:  ik ben benieuwd of je dat randje nog ziet straks

109

lena83 schreef:

Oooh die zien er mooooooi uit!! Ik vind het ook wel fijn dat ze iets groter zijn. De verhouding cake/choco is dan -denk ik- beter  :think:
*twijfelt nog even verder...*

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

110

coconuts schreef:

mooi
:think:  ik ben benieuwd of je dat randje nog ziet straks

Ik heb ergens ( :s ) een filmpje gezien waar ze het randje wegknipte met een keukenschaar!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

111

lena83 schreef:

Die zijn veel beter als die van mij  :Y
Wat doe ik fout  :nooo

Believe in yourself and never give up!

112

Je moet echt cupcakemix of cakemeel gebruiken.
...dat is met het apparaat ook.
En net vullen tot onder het randje want alles rijst nog.
Ik heb er al heel veel met cupcakemix gebakken in het apparaat en die zijn allemaal goed.
Heel soms ook een klein randje maar dan heb je het holletje al iets te veel gevuld en krijg je een soort planeetje.
Het overtollige moet toch ergens heen.
Bij de bakplaten zal het meeste dan uit het bovenste gaatje komen, denk ik maar  waarschijnlijk deels ook aan de zijkanten.
Ik denk dat ik die bakplaten ook ga aanschaffen want zoals al gezegd lijkt het mij handig als ze iets groter zijn.
Tja. ik heb dan ook liever twee flinke happen van zo'n cakeballetje dan één balletje die ik zo in mijn mond kan stoppen.  :D

113 Laatst bewerkt door heleena (11-01-2012 22:28)

Dubbel is niet nodig.  :D

114

pff wat een rotwerk om die dingen te voorzien van een mooi laagje chocolade. iemand nog tips?
smeren jullie ze nog af (met bv botercreme ofzo) want anders zie je echt elke hobbeltje.
wat ik ook erg lastig vind is dat als ik ze in de chocola doop ze van de stokjes afvallen omdat ze te zwaar zijn :s
wie weet heeft 1 van jullie de tips om mij te helpen

Groetjes Marleen

115

als je de stokjes eerst in de choco dipt en dan in de cake en dit op laat stijven in koelkast of vriezer zou het dan beter gaan?
en het stokje er ver genoeg in steken

voor die hobbetljes was ik al bang maar dat zal ook aan de dikte van je choco liggen denk ik

afsmeren lijkt mij geen goed plan want :
je krijgt het toch niet glad
je chocolade wordt vies

116

patriciadb75 schreef:

Erg leuk die cake pop plaat van tommy teleshoping. Besteling was niet compleet en heb hem uitgeprobeerd met cake mix zoals in de beschrijving staat maar het werkt niet.
Ik krijg half ronde ballen ipv ronde.
Heeft iemand misschien een goed recept??

Gr
Patricia

Niet compleet, wat mis je dan?? Volgens mij mis ik n.l ook wat, DE zakjes voor als ze klaar zijn. Werd er wel bij verteld en volgens mij ook eerder op internet te lezen ALLEEN nu staat het er niet meer bij
.
Ik denk dat ik toch ook maar cakemix moet gaan halen en ze uit proberen! :-)  wordt vervolgd  :D

Ik heb hem nog niet  :( why

118

coconuts schreef:

als je de stokjes eerst in de choco dipt en dan in de cake en dit op laat stijven in koelkast of vriezer zou het dan beter gaan?
en het stokje er ver genoeg in steken

voor die hobbetljes was ik al bang maar dat zal ook aan de dikte van je choco liggen denk ik

afsmeren lijkt mij geen goed plan want :
je krijgt het toch niet glad
je chocolade wordt vies

had de stokjes die erbij zitten gebruikt (is plastic) en daar zit een randje op dus die kan je niet verder erin steken. had ze wel in de chocolade gedoopt maar niet lang gewacht (ben niet zo geduldig :o ) volgende keer toch maar wel doen.
misschien als je de chocolade in meerdere laagjes erop doet dat het gladder wordt?
volgende week gewoon weer even een nieuwe poging om ze te maken. ze zijn namelijk wel erg lekker :Y

Groetjes Marleen

119

hoi ben nieuw hier.
Heb ook een bake pops besteld en net uitgeprobeert.

Gewoon een cake mix kopen en zoals de tips; 1 extra ei, een beetje pudding poeder ( 1 eetlepel)en de helft v.h. water.
165 graden (heteluchtoven) ong.27 minuten.

Ze zien er echt geweldig uit. Had er iets teveel in gedaan en dan komt het er aan de bovenkant uit, maar dat gaat er heel gemakkelijk af.
evt randjes aan de zijkant wegsnijden.

Het is me echt meegevallen, best makkelijk eigenlijk.

heb chocolade glazuur gebruikt. iemand nog andere ideeen voor glazuur?

120 Laatst bewerkt door !ngrid (14-01-2012 11:23)

Ben nieuw hier, heb mij net aangemeld. Ik wilde op het volgend reageren.

mitsey schreef:
patriciadb75 schreef:

Erg leuk die cake pop plaat van tommy teleshoping. Besteling was niet compleet en heb hem uitgeprobeerd met cake mix zoals in de beschrijving staat maar het werkt niet.
Ik krijg half ronde ballen ipv ronde.
Heeft iemand misschien een goed recept??

Gr
Patricia

Niet compleet, wat mis je dan?? Volgens mij mis ik n.l ook wat, DE zakjes voor als ze klaar zijn. Werd er wel bij verteld en volgens mij ook eerder op internet te lezen ALLEEN nu staat het er niet meer bij
.
Ik denk dat ik toch ook maar cakemix moet gaan halen en ze uit proberen! :-)  wordt vervolgd  :D

Woensdag is de bestelde bakepops geleverd, gisteravond kreeg ik een mail dat de verzending niet compleet was. En dat de extra bonus van de bestelling nageleverd wordt (Spuitfles, Luxe zakjes met sluitingen en het Ideeënboek). Dus als je geen mail van tommy krijgt er misschien zelf een mailtje sturen.

121

Zijn er nog ervaringen door jullie te delen.
Zijn er nieuwe pogingen gedaan?

Super om te lezen dat er een nalevering komt.

122 Laatst bewerkt door coconuts (15-01-2012 15:34)

Ik ben net klaar met fotos knippen kijken of het iets is en dan posten

Ging erg goed ik had het recept stroopwafelcake van t forum [de helft]
Tot het randje gevuld en het kwam er een beetje bovenuit maar je haalt het er zo af
Perfect glad alleen een klein randje dat heb ik met een mesje weggehaalt
Ik had nog wat beslag over en heb de volgende net onder het randje gevuld maar dat was niet genoeg, daar heb ik mini gebakjes van gemaakt
Ook het doorhalen ging prima

conclusie : tevreden
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FTXKO8Z8-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-I76UMDWU-D.jpg

123 Laatst bewerkt door gretha (16-01-2012 15:14)

hallo ben nieuw hier, ook ik heb de bake pops van tommy. Na enkele probeersels toch gelukt, zowel met cakemeel als met zelfrijzend bakmeel dit laatste ivm met suikervrij bakken. de vormpjes heb ik half vol gedaan, ze lopen tijdens het bakken wel over maar dan krijgen ze een mooie vorm zoals het hoort. en wat er over gelopen is kun je gemakkelijk verwijderen  ik heb beide keren in een hete luchtoven op 155 graden in 20 min. mooi goudbruin gebakken. Zelf heb ik geen melk/water toegevoegd en de eieren volgens de verpakking gebruikt alleen heb ik de xl eieren genomen.

ik heb een foto genomen van het resultaat maar ik weet niet hoe ik die moet bijsluiten. heeft iemand een idee?

Als je het recept éénmaal voor elkaar hebt dan is het leuk om te maken en te serveren. en de bak randjes kun je gemakkelijk verwijderen als ze éénmaal afgekoeld zijn.

ook ik heb een mailtje van tommy gekregen ivm de ontbrekende zakjes en dergelijke. dit wordt nog nageleverd.

124

@ gretha ik plaats ze altijd via  mijn album

125

Ha, nog voor jullie positieve ervaringen en de prachtige foto's van Coconuts heb ik gisteravond toch 2 vormen besteld.
Ik heb goede ervaringen met de Inventum popcakemaker en dacht ..ach dan moet het ook lukken in de bakvormen want eigenlijk lukt ook altijd alles in de oven met bakken.
Ik wilde heel graag de toch wat grotere vorm erbij.
@Coconuts: Wat voor een choco heb jij gebruikt en welk kleurtje voor de vlinders? Ik vind het er heel stijlvol uitzien!!