26

Re: Oh denneboom..

echt mooi

27

Re: Oh denneboom..

Heel leuk.

28

Re: Oh denneboom..

Super gedaan zeg!

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!

Re: Oh denneboom..

Wat een leuk idee...het bovenste deel is idd mooier..goed dat je hem uitgeprobeerd hebt voor de kerst...dan steel je er vast de show mee!

30

Re: Oh denneboom..

Hij is superleuk! Hoe maak je een kegelvormige taart? allemaal ronde plakjes uitsnijden en dan steeds iets kleiner ofzo?
Dankjewel!

31

Re: Oh denneboom..

LisaM schreef:

Hij is superleuk! Hoe maak je een kegelvormige taart? allemaal ronde plakjes uitsnijden en dan steeds iets kleiner ofzo?
Dankjewel!

Dank je voor de reacties nog.

Hey Lisa, ik gebruik gewoon de rokvorm bakblik. Maar niet die hele bolle van wilton, eerder de klokvormige. En dan moet je in fondant of met een cupcake nog even het puntje maken.

Maar mogelijk kan je de vorm ook uit cake snijden.

32

Re: Oh denneboom..

Dankje voor de snelle reactie! Hmm, ik heb geen rokvormig bakblik.. dat wordt toch uitsnijden oid dan denk ik.. Hoe breed was die van jou aan de onderkant? en voor hoeveel mensen was deze taart?

33 Laatst bewerkt door nele (19-12-2011 21:39)

Re: Oh denneboom..

Dag Lisa,

Geen probleem hoor. Ik heb niet onmiddellijk een linieaal bij de hand, maar bij benadering, een diameter van om en bij de 22 cm en iets van een 25-27 cm hoog. Ik maak in doe in die vorm een beslag van 4-5 eieren, dan ben ik zeker dat hij tot helemaal boven komt. Bij deze vorm heb ik zelf liever dat hij wat overloopt dan niet vol genoeg is. ;-)

Je kan er gemakkelijk 10 stukjes uithalen.

Snijden moet ook lukken in biscuit. Vermits je er geen volledige lap over moet leggen hoeft hij ook niet zo strak afgesmeerd te worden. Dus wat kruimeltjes tussen de boterroom moet geen kwaad kunnen. Alleen is hij dan wel broos om te snijden, je zal het voorzichtig moeten doen  :Y

Succes!

34

Re: Oh denneboom..

Dankjewel! Ik ga het gewoon proberen ;) moet vast goed komen  O-) hoop ik XD
Bedankt voor alle tips!