Re: macarontaart van 8,9 kg
Wauw, die Macarons! Gisteren heb ik ze zelf geprobeerd, die waren lang zo mooi niet zeg! Toch weer de drang om het opnieuw te proberen!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » macarontaart van 8,9 kg
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wauw, die Macarons! Gisteren heb ik ze zelf geprobeerd, die waren lang zo mooi niet zeg! Toch weer de drang om het opnieuw te proberen!
Wat gaaaaaaaaaf !! 
Je macarons zien er echt prachtig uit! Mooi glanzend, en allemaal van het zelfde formaat! super knap!
Sjees dat de macarons zo goed gelukt zijn. Mislukt standaard bij me
De macarons heb ik samen met mijn man gemaakt en we hebben er ook wel wat weg moeten gooien die net te lang of net iets te kort in de oven zaten. Het is echt proberen proberen proberen totdat je de juiste temperatuur en tijd hebt totdat ze goed zijn.
Dat omhoog gooien en opvangen kan je ook veranderen in het laten vallen op de tafel natuurlijk. Zo zakken ze iets in en de lucht 'gooi' je er zo uit.
Ze waren niet allemaal precies dezelfde maat de ene iets kleiner dan de andere maar zo zie je tenminste dat je ze zelf gemaakt hebt.
O ja we hebben Pistache, witte en bruine ganache, rozensiroop en citroen vulling gemaakt.
Prachtig zeg, echt een supermooie en originele bruidstaart !!
Super!!! die wil ik ook zo graag maken!
welke kleurstof gebruik je voor de macarons? een poedertje, of is gel ook ok? bij mij 'bruinen' de dingen steeds in de oven...
leonietje schreef:WAt zien je macarons er goed uit!!!
Wil ze ook binnenkort gaan proberen....mag ik vragen welk recept je heb gebruikt???
Ik heb volgende recept gebruikt:
150 gr amandelpoeder
150 gr poedersuiker
150 gr kristalsuiker
56 ml water
2 x 60 gr. Eiwitzeef de amandepoeder en poedersuiker heel goed
Meng 60 gr eiwit (ongeklopt) erdoor tot een pasta
Deze kan je kleuren met kleurstofDe kristalsuiker en water in een pan en verhitten tot 118 graden
Klop de 60 gram eiwit stijf
Giet hier de suikersiroop door terwijl je klopt
Doorkloppen tot het wat afgekoeld is, onder de 50 graden
Ik mix altijd wel wat langer want hoe stijver hoe beterDan meng je 1/3 van de stijfgeklopte eiwit met suikersiroop door de amandelpasta. Rustig scheppen en als het gemengd is de rest toevoegen. Langzaam vouwen en niet roeren. Als alles vermengt is niet meer roeren.
Dit mengsel doe je in een spuitzak en spuit rondjes met mondje 9 rondjes op bakplaat met bakmatjes en doorop bakpapier
Laat de plaat met rondjes een paar keer door de lucht heen vliegen ca 30 cm omhooggooien en opvangen
Je moet het nu ca 1 uur laten rusten totdat er een vliesje op zit en niet meer plakt. Dan pas de oven in!Verwarm de oven voor op 150 graden en ik bak ze in 14 minuten klaar. Dit verschilt heel erg per oven dus oefenen!
Ik heb er ook heel wat moeten weggooien voordat ze goed waren.
En... blijf erbij staan!!
Voordat je er erg in hebt zijn ze te lang in de ovenSucces!!
Bedankt voor het recept en uitleg
. Ik ga ze zeker binnenkort proberen te maken!!
het water loopt me in de mond
gaaf ziet het eruit zeg en je macarons zien er ook echt prachtig uit! Mooi geheel zo 
Super!!! die wil ik ook zo graag maken!
welke kleurstof gebruik je voor de macarons? een poedertje, of is gel ook ok? bij mij 'bruinen' de dingen steeds in de oven...
Ik heb poeder en gel gebruikt dus dat maakt niet zoveel uit
Als ze bruin worden dan staat echt je oven te hoog
En als je kan geen hetelucht gebruiken
En nog een TIP!!!
Alles ontvetten want eiwit houdt niet van vet!
Je macarons zijn heel mooi! Hier staat zo ook nog op mijn to do lijstje 
Wat een originele taart en leuke girafjes!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » macarontaart van 8,9 kg