126

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

zeer zeer duidelijk! Erg bedankt!!!!

127

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Iemand een idee of de lasagne scheppen hier in nederland ook ergens te koop zijn... heb ze tot nu toe nog niet kunnen vinden

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

128

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

conny4u schreef:

Iemand een idee of de lasagne scheppen hier in nederland ook ergens te koop zijn... heb ze tot nu toe nog niet kunnen vinden

Ik gebruik een side scraper, gaat perfect!

129

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Wauw! Thanks, echt zeeeer duidelijk voor een beginner! Het bekleden vind ik nog erg lastig, ga het straks weer opnieuw proberen.

Beginner!!
Mijn taarten zijn te zien op http://www.mijnalbum.nl/Album=OJWZAYGQ

130

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

benfie schreef:
conny4u schreef:

Iemand een idee of de lasagne scheppen hier in nederland ook ergens te koop zijn... heb ze tot nu toe nog niet kunnen vinden

Ik gebruik een side scraper, gaat perfect!

Ik gebruik een geodriehoek :D

131

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Jeetje.... Mijn workshop was dus echt verspild geld!!!
Ik vond het al zo vervelend gaan op de workshopmanier..
Dit is veel beter, thanx voor de superduidelijke how to!

*vandaag meteen maar even taartjes bakken om te proberen*

Groetjes Maaike

132

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

wauw! hier ben ik blij mee :)  ik moet nog beginnen maar ben wel een pietje percies. ik hoop dat het bij mij ook zo wil lukken!

133

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Thanks, misschien dat ik nu eindelijk ook de boel eens netjes glad krijg, ga het eens stap voor stap proberen van de week.

134

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

thanx  :thumb:

135

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Ik ben nog maar een beginner,heb 3 taarten gemaakt en ik vind deze uitleg super.Bedankt

136

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

ik heb in januari twee bumba taarten gebakken voor mijn zoon, een vriendin adviseerde om eerst wat proeftaarten te maken maar door tijdgebrek, een late ingeving en misschien ook wel wat eigenwijsheid heb ik dit niet gedaan. Met deze beschrijving is het in 1x gelukt en dan ook nog 2 taarten, hartstikke bedankt voor deze how to.....heb hem meteen aangeraden aan iedereen die ook wil bakken!

137

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

nens80 schreef:

ik heb in januari twee bumba taarten gebakken voor mijn zoon, een vriendin adviseerde om eerst wat proeftaarten te maken maar door tijdgebrek, een late ingeving en misschien ook wel wat eigenwijsheid heb ik dit niet gedaan. Met deze beschrijving is het in 1x gelukt en dan ook nog 2 taarten, hartstikke bedankt voor deze how to.....heb hem meteen aangeraden aan iedereen die ook wil bakken!

Leuk om te horen, dankje!

138

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Hartstikke bedankt, dit was precies wat ik wou weten!

139

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Heb een workshop gevolgd, maar met een aantal van je tips is mn laatste taart veel strakker geworden! Bedankt.

140

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Wauw echt handige how to, klein vraagje hoe maak jij jou botercreme?? de mijne lukt nooit en ik zit het nochtans lang te kloppen....
Je zegt dat je jou taartje in de koelkast zet, voor hoe lang? wordt die biscuit dan niet hard?

141

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

super how to begin net met de taartjes heb er dus echt heel veel aan  :thumb:

142

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

xtina schreef:

Wauw echt handige how to, klein vraagje hoe maak jij jou botercreme?? de mijne lukt nooit en ik zit het nochtans lang te kloppen....
Je zegt dat je jou taartje in de koelkast zet, voor hoe lang? wordt die biscuit dan niet hard?


Ik maak meringue botercreme volgens het recept hier op de site (verhouding 1:2:2). Ik maak het volgens die beschrijving en het is nog nooit mislukt. Wat is er mis met jouw botercreme dan?

Mijn taart gaat tussen door steeds even in de koelkast. Dat kan een kwartier zijn, of een uur. Net hoeveel tijd ik nodig heb voor wat ik in de tussentijd ga doen. Meestal ruim ik tussendoor even alle troep op en maak ik alles schoon en dan ga ik weer verder. Maar soms blijft ie er langer in omdat ik bijv. boodschappen ga doen. Heb geen last van biscuit dat hard wordt.

143

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

mijn botercreme wordt nooit zacht hoe lang ik ook klop het is altijd een beetje hard en echt niet makkelijk te gebruiken... maar ik ga jou tip volgen en meringue botercreme uitproberen  :D

144

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

tnks, zeker wat aan gehad.. vooral het smootheren van je fondant als je m net hebt uigerolt

145

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Bedankt!  :D  :D  :D  :D  :D
Misschien eens eindelijk een kans om mijn taarten strak te bekleden.
Nu al zin om te oefenen!
Eerst eens een goed bakblik aanschaffen, de mijne zijn maar laag.

Aangename tijdsbesteding, Bezigheid in vrije tijd, Genoeglijke bezigheid, Plezier hebben, Liefhebberij, Lievelingsbezigheid, Plezierwerk, Verslavingsverschijnsel, Vrijetijdsbesteding http://taarttopper.wordpress.com/

146

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

dankjewel een heel goed how to do voor mij als beginner!!

147 Laatst bewerkt door Henriette34 (30-06-2012 14:47)

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

conny4u schreef:

Iemand een idee of de lasagne scheppen hier in nederland ook ergens te koop zijn... heb ze tot nu toe nog niet kunnen vinden


Je kan deze spatula van Wilton ervoor gebruiken:

bakboerderij.nl/index.php?item=jumbo-cookie-spatula&action=article&group_id=10000109&aid=1799&lang=NL


(wel de jumbo versie, met rode handvat. Die met gele handvat is kleiner)

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

148

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Superbedankt. Voor mij als beginneling is het heel fijn om zo'n duidelijke uitleg me foto's te hebben. Ga morgen mijn eigen geboortetaart vullen, bekleden en decoreren en houd daar zeker deze uitleg naast.

Ben benieuwd.

[url=http://www.sylstaart.webs.com

149

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

wat een super How-To....

ik heb nog wel een vraagje, jij vult 4 x, 2 x met een creme en 2 x met een jam.....onder de creme gebruik je geen botercreme (die 1:1), trekt je creme dan niet helemaal in het biscuit?

Ik vul de laatste tijd best vaak met citroenkwark, dit gaat echt super goed en iedereen vind hem lekker, maar ben bang dat die toch in het biscuit trekt als ik er neits onder doe vandaar mijn vraag...

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

150

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

wauw wat super strak en mooi!!
Nu heb ik een vraagje jij werkt met fondant he?? Werkt dit ook met marsepein. Ik maar namelijk taarten met marsepein maar krijg iedere keer hobbels en bobbels zeker aan de onderkant!!
IK krijg het NIET voor elkaar!!!!!!